افزونه جلالی را نصب کنید.
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد

صادرات بالغ بر هفتاد هزار تن آبزیان در سال ۹۸

  • کد خبر : 27
  • 31 اردیبهشت 1399 - 23:33
صادرات بالغ بر هفتاد هزار تن آبزیان در سال ۹۸
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از صادرات بالغ بر 70 هزار تن انواع آبزیان به ارزش گمرکی 130 میلیون دلار در سال 98 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، دکتر عبدالرسول دریایی با اشاره به سهم ۲۵ درصدی شیلات هرمزگان از تولیدات شیلاتی کشور گفت: خوشبختانه با وجود تحریم های ظالمانه و مشکلات و موانع تولید و صادرات به دلیل تحریم ها و دشمنی ها ،شیلات هرمزگان با همکاری بخش خصوصی توانسته صادرات قابل توجه ای با ۲۱ درصد افزایش در تناژ صادرات نسبت به سال گذشته داشته باشد.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان ۸۳ واحد شیلاتی در زمینه های عمل آوری ، فرآوری ، تولید کنسرو و پودر ماهی مشغول به فعالیت هستند، افزود: این مجموعه با اشتغال بالغ بر ۳ هزار و ۱۶۰ نفر توانسته این میزان از صادرات و ارز آوری را به استان تخصیص دهند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان وزن خالص صادرات آبزیان را بالغ بر ۷۰ هزار تن خواند و تصریح کرد: یال اسبی ، میگوی پرورشی ، ماهی مرکب ، ماهی خشک و سایر آبزیان را عمده آبزیان صادراتی استان هرمزگان را تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: صادرات آبزیان استان هرمزگان بیشتر شامل میگوی پرورشی، ماهیان حرام گوشت بوده که از همین حیث بسیار قابل توجه است چرا که از همه آبزیان صید شده حداکثر بهره برداری صورت میگیرد که این خود گام مفید و مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی کشور است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها