افزونه جلالی را نصب کنید.

رعایت دقیق الزامات بهداشتی در شناورهای متردد به جزیره ابوموسی

  • کد خبر : 81
  • 06 خرداد 1399 - 21:14
رعایت دقیق الزامات بهداشتی در شناورهای متردد به جزیره ابوموسی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی قبل و حین سفر برای خدمه و مسافران که قصد عزیمت به جزیره ابوموسی را دارند الزامی دانست .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “اله مراد عفیفی پور” با بیان اینکه رعایت دقیق الزامات بهداشتی و مراقبتی از همان روزهای نخست براساس دستورالعمل های ابلاغی در کلیه بنادر ملکی این اداره کل اعم از مسافری و تجاری لازم الاجرا شد اظهارداشت: کلیه فرایندها چه در حوزه مسافری و چه تجاری به شکل مداوم با دقت نظر از سوی کارگروه مبارزه با شیوع ویروس کووید – ۱۹ در اداره کل بنادر و دریا نوردی مورد بررسی و پایش قرار می گیرد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به طولانی بودن سفر دریایی از مبدا بندر لنگه به جزیره ابوموسی تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت به منظور جلوگیری از پیامدهای احتمالی، کلیه شناورهای متردد در این مسیر ضمن رعایت فاصله گزاری هوشمند با ۵۰ درصد ظرفیت مسافرگیری می  شود.
وی بیان داشت: استفاده از ماسک و دستکش برای مسافرین  و کلیه خدمه شناورها الزامی است و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی توسط مسافرین قبل از سوار شدن و در سالن های مسافری و محوطه بندرگاه توسط کارشناسان این اداره انجام می پذیرد.
افزون بر این  در طول مسیر نیز اجرای دقیق پروتکل ها برعهده فرمانده شناور می باشد .
 این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش تخصصی به منظور  اجرای دقیق دستور العمل های ابلاغی از سوی این اداره کل ارائه شده است اظهارداشت: انجام مستمر تب سنجی  و غربالگری مسافرین ورودی به جزیره با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان در بندر ابوموسی به شکل مستمر در حال انجام است.
عفیفی پور خاطر نشان کرد : ضد عفونی کامل سالن مسافری و محیط های بیرونی شناورها  در هر نوبت قبل از مسافر گیری با همکاری شهرداری ابوموسی نیز به انجام می رسد .
شایان ذکر است رعایت اقدامات مراقبتی و بهداشتی در جزیره ابوموسی و هرمز باعث شده که هیچگونه موارد ابتلا به بیماری کرونا دراین دو جزیره وجود نداشته باشد و این دو منطقه از سوی ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا استان هرمزگان به عنوان مناطق سفید معرفی شوند .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=81

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها