افزونه جلالی را نصب کنید.

احترام شهرداری بندرعباس به مردم، قابل رویت است/باید از شورا طرح سوال کرد، نه شهرداری!

  • کد خبر : 176
  • 07 خرداد 1399 - 15:21
احترام شهرداری بندرعباس به مردم، قابل رویت است/باید از شورا طرح سوال کرد، نه شهرداری!
تنها با گذر از یکی ، دو رو گذر و زیر گذر در شهر بندرعباس میتوان به خوبی درک کرد که شهر بندرعباس دچار تحول شده و در چند سال آینده چشم‌انداز بسیار زیبایی در انتظار این شهر است چرا که هم اکنون تنها وظیفه و دغدغه دست اندرکاران شهرداری، تلاش جهت آبادانی شهر و خدمت به مردم است .

تلاشهای بی وقفه دستگاه شهرداری همواره بر همگان روشن و مبرهن است، اما از آنجا که با توجه به حجم بالای کارها ، درصد وقوع اشتباه نیز ممکن است بعضا بالا باشد ، نمی‌دانیم چرا هر گاه یکی از مسوولان شهرداری دست به اقدامی شایسته میزند ، برخی ناعادلانه مترصد تخریب چهره های خدوم شهر هستند؟!.

احترامی که دستگاه شهرداری به مردم می‌گذارد قابل رویت است و بدون تردید در شرایط کنونی وجود خلأ ارائه خدمت در تمامی دستگاه‌ها به چشم میخورد و بالطبع مردم عزیز بندرعباس و هرمزگان نیز درک متقابلی از شرایط کنونی استان خواهند داشت.

با تمام این اوصاف واقعا خارج از دایره انصاف است اگر بخواهیم شهرداری بندرعباس را متهم به کم کاری یا بیکاری کنیم و یا شخص شهردار را غیر منصفانه مورد عتاب و خطاب قرار دهیم.

مهمترین کاری که دستگاه شهرداری در سطح شهر انجام داده ، برطرف کردن نیاز روحی و روانی شهروندان با انجام پروژه های زیربنایی و استفاده از خلاقیت در تمامی زمینه ها و ارائه خدمات قابل رویت بوده است که اگر چنین نبود، یونسکو، بندرعباس را به عنوان شهر خلاق نامزد نمی‌کرد و به تصویب نمی رساند! اما چرا برخی اصرار دارند این موضوع از نگاه مردم دور بماند ؟واقعا جای تعجب است.!

بهره‌برداری از چند طرح بزرگ در سال گذشته و توجه ویژه به مبلمان شهری نشانگر درایت و کارآمدی دستگاه شهرداری بوده که همواره از سوی مردم مورد تقدیر قرار گرفته است و اغلب اعضای شورای شهر بندرعباس نیز به خوبی می‌دانند هم اکنون تیم مدیریت شهری با جان و دل و بسیاری از اوقات با دست خالی و به صورت تهاتر پروژه های خود را پیش برده اند.

مردم باید از شورا سوال کنند چرا برخی عزیزان شورا به جای به چالش کشاندن تلاشهای دلسوزانه شهرداری، به فکر جذب اعتبار برای جبران خلأ موجود نیستند و فقط در صحن شورا فریاد چه کنم و چه نکنم سر می دهند.

صد البته ممکن است که دستگاه عریض و طویلی مانند شهرداری با مشکلاتی روبرو باشد و تمامی اعضای شورا نیز باید نظارت کافی بر امور داشته باشند چرا که هر گاه نظارت نباشد ، امکان بروز خطا هم وجود خواهد داشت.

از آن سو هیچ کس نمی‌ تواند ادعا کند شهرداری بندرعباس و سایر شهرداری‌های استان هیچ مشکلی ندارند، اما آیا برای حل مشکل هم راه حلهای منطقی توسط اعضای شورا پیش بینی شده است؟ یا فقط رسیدن به اهداف سیاسی مد نظر قرار دارد؟

مردم بندرعباس که از سیاسی کاری برخی بزرگواران در شورا خبر ندارند!!! پس پرداختن به برخی امور و تشویش اذهان نه تنها دردی را از مردم دوا نمیکند بلکه موجب نارضایتی مردم خواهد شد و به مرور زمان اعتماد مردم نسبت به اعضای محترم شورا از بین خواهد رفت.

از سویی دیگر باید از اعضای شورای شهر سوال کرد که از ابتدای شروع به کار خود به عنوان عضو شورا در خصوص(( بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارساییهای اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحهاو پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط ))، دقیقا چه اقداماتی انجام داده اند؟

اینکه بنده رییس باشم یا فرد دیگر نایب رییس و فقط با ژست ریاست و بکار بردن کلمات وزین و انداختن مشکلات بر گردن دیگری بخواهم مشکلات شهر را حل کنم که نشد راهکار!!!

جای سوال است در شرایط فعلی آیا تنها مشکل شهر بندرعباس با جمعیت بالای ۶۰۰ هزار نفر پرداخت حقوق عقب افتاده چند نفر است که باید حل شود و گناه آن هم گردن یک نفر است؟! خود اعضای شورای شهر به جای انداختن توپ در زمین شهرداری چرا به فکر چاره ای برای حل مشکلات، خصوصا مشکلات زیرساختی شهر نیستند؟

 شورای شهر چرا مصوبات و پیگیریهای خود را در خصوص رفاه حال همشهریان به طور کامل به مردم گزارش نمیدهد؟ …به نظر می رسد برخی اعضای محترم شورا دچار روزمرگی شده اند چرا که تا کنون هیچ ابتکار عملی از هیچ کدام از اعضا را شاهد نبوده ایم.

مثلاً اگر کلیه اعضا در نیم سال جاری ۹۹ همت کنند، شاید بتوانند سهم واقعی مردم بندرعباس را از صنایع استان بگیرند، اما جای سوال است که آیا واقعا توانایی چنین کاری را دارند؟

اگر توانمند هستند و کاری در این زمینه انجام داده اند لااقل گزارش دهند تا مردم بدانند نمایندگان خوش‌پوش و شیک پوششان چه گلی به سر مردم زده اند.

پیشنهاد میکنم اعضای شورا از تمام توان خود برای لابی با مسوولان مملکت در جهت احقاق حق مردم بندرعباس استفاده کنند و به فکر اعمال نفوذ در وزارت کشور باشند، تااینکه ذهن خود را مشغول ناک اوت کردن پرسنل شهرداری نمایند.

به نظر می‌رسد برخی دوستان شورا به جای پرداختن به وظایف خود که همانا نظارت است ، مشغول دخالت‌های بیجا در امور داخلی شهرداری و عزل و نصب‌ها هستند!!و این موضوع می‌تواند حواشی را برای شورا بوجود آورد که باز خوردش را در انتخابات آینده شوراها به خوبی مشاهده خواهیم کرد.

 شورا به معنی شور و مشورت است و اعضای محترم هیچ گاه نباید سلیقه ای عمل کرده و به دنبال کوبیدن جناح یا فرد مخالف خود در بین اعضا و یا شهرداری باشند ، در شورا تضارب آرا وجود دارد که کاملا طبیعی است، اما این تضارب فقط و فقط باید در جهت حفظ منافع مردم شهر بندرعباس باشد نه یک عده ای خاص و یا استفاده از آن، جهت حذف فیزیکی افراد! با تفکرات مختلف!

همگرایی و نظارت بر امور اجرایی شهری و تصویب قانون جهت رفاه حال مردم از جمله وظایف قانونی شورای شهر بندرعباس به شمار می رود که به نظر می‌رسد برخی اعضای شورای کنونی تمایلی به ورود در این خصوص ندارند و یا حداقل اگر ورود کرده اند مردم از آن بی اطلاع هستند.

در اینکه برخی دوستان حاضر در شورا علاقمند به شرکت در انتخابات مجلس بوده و هستند شکی وجود ندارد ، اما باید جانب انصاف را رعایت کرد…، به عنوان مثال جناب حاج پرویز سالاری عضو شورای شهر بندرعباس با کمال متانت از عضویت شورا انصراف و مردانه برای شرکت در انتخابات مجلس قدم برداشت اما در این راه نه کسی را زیر پا له کرد و نه کسی را به چیزی متهم کرد.

 به نظر می رسد برخی می خواهند نقاط ضعف مدیریتی خود را با مانع تراشی و خراب کردن مشکلات بر سر شهرداری بندرعباس،تبدیل به فرصت کرده، و برای خود در آینده جایگاهی تعریف کنند تا پس از اتمام دوره کنونی شورا، نزد افکار عمومی از اقبال خوبی بهره‌مند شوند و اگر خدا خواست مجددا بر کرسی شورا و یا مجلس تکیه بزنند.

در این راه پر فراز و نشیب و سیاسی کاری نیز بدشان نمی‌آید با ترفندهای مختلف برخی دیگر از اعضای شورا را با خود همراه کنند…از همین فردا نیز شاهد مصاحبه های جنجالی این عده با برخی رسانه ها خواهیم بود!!می گویید نه ، منتظر بمانید.!

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها