افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس شیلات شهرستان قشم خبر داد:

شهرستان قشم رتبه نخست صید ماهیان سطح زی ریز در کشور

  • کد خبر : 229
  • 07 خرداد 1399 - 17:07
شهرستان قشم رتبه نخست صید ماهیان سطح زی ریز در کشور
رئیس شیلات شهرستان قشم با اشاره به اینکه همواره قشم به عنوان قطب ساردین ماهیان کشور مطرح بوده است گفت: این شهرستان با برخورداری از بالغ بر 90 درصد صید ساردین ماهیان کشور، رتبه نخست صید ماهیان سطح زی ریز در کشور را به خود اختصاص داده است.


به گزارش روابط عمومی  شیلات هرمزگان، محمد پرورش تصریح کرد: دو هزار نفر صیاد با ۱۰۰ فروند شناور، صید ساردین ماهیان را در نوار ساحل جنوبی قشم ، از بندر صیادی رمچاه تا سلخ برعهده دارند.  

وی با اشاره به اهمیت افزایش ارزش افزوده ساردین ماهیان گفت: در آینده نزدیک با تحقق برنامه های در دست اجرای سازمان شیلات کشور، از این ذخایر ارزشمند به منظور استفاده خوراکی انسان، استفاده های بهینه تری می شود.

رئیس شیلات شهرستان قشم افزود: جذب سرمایه گذاران برای شکل گیری و گسترش صنایع جانبی مرتبط با این حوزه و افزایش ارزش افزوده این آبزیان، نقش موثری در اقتصاد این منطقه ایفا می کند و باید از این فرصت به منظور تقویت چرخه اقتصادی استان و  کشور بهره برد .

وی میزان صید ماهی سطح زی ریز در در استان را ۹۵ هزار تن خواند و گفت: این میزان صید ۹۲ درصد از صید ماهیان سطح زی ریز کشور را شامل می شود که بالغ بر ۷۵ هزار تن از آن در قشم انجام شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها