افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

بیش از ۴۲ هزار کودک هرمزگانی در ۳۲ پایگاه مورد سنجش قرار می گیرند

  • کد خبر : 350
  • 01 تیر 1399 - 21:50
بیش از ۴۲ هزار کودک هرمزگانی در ۳۲ پایگاه مورد سنجش قرار می گیرند
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : بیش از 42 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در30 پایگاه اولیه و 2 پایگاه تخصصی و طی دو مرحله مورد سنجش قرار می گیرند.

به به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی در جلسه ستاد سنجش آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: پیش بینی می شود در مرحله اول سنجش سال جاری، قریب به ۲۲ هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول ابتدائی مورد سنجش قرار گیرند.

وی افزود: مطابق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، بیش از ۵۵ درصد کودکان پیش دبستانی که حدود ۲۱ هزار نفر می باشد، در مهرماه ۹۹ مورد سنجش قرار می گیرند.

دادی زاده با بیان اینکه دو پایگاه سنجش اولیه در استان افزایش یافته است، ادامه داد: در تابستان سال گذشته ۲۸ پایگاه اولیه و دو پایگاه تخصصی در زمینه سنجش فعالیت داشتند که در سال جاری تعداد ۳۰ پایگاه های اولیه و دو پایگاه تخصصی، سنجش دانش آموزان را برعهده دارند.

رئیس ستاد سنجش آموزش و پرورش استان هرمزگان تصریح کرد: ممکن است برخی از نوآموزان در زمینه های مختلف درگیر مسائل و نارسایی باشند که والدین از آن بی خبر باشند، لذا با غربالگری درست و مداخله زود هنگام می توان اثرات منفی این مشکلات آموزشی، رفتاری و یادگیری را کاهش داد.

دادی زاده اضافه کرد: تشخیص به‌موقع و شروع درمان زودهنگام و در نتیجه رفع مشکل متعدد تحصیلی و تسهیل شرایط یادگیری دانش آموزان و همچنین شناسایی و پیشگیری به موقع از معلولیت ها و سلامت جسمانی از اهداف دیگر انجام سنجش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی،  بیماری‌هایی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند، بهداشت و سلامت دهان و دندان مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی که در پایگاه‌های سنجش سلامت اولیه مشکوک به مشکل شناسایی شوند،  برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می شوند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها