افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس مجلس:

دغدغه ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد

  • کد خبر : 402
  • 08 تیر 1399 - 14:48
دغدغه ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم این است که دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد و مردم ما هرگز، هیچ اختلاف و تنش را از کسی قبول نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایرنا محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در آیین افتتاح مرکز داده غرب و شمال غرب کشور را اظهار داشت: ما در شرایطی در مجلس یازدهم کار را آغاز کردیم که وضع اقتصادی کشور وضع خوبی نیست. اجازه بدهید بگویم که مردم ما در حوزه اقتصاد حالشان خوب نیست. ما بعضی مواقع، برخی مطالبی را می‌شنویم که این کاش نشنویم و نبینیم ولی برخی واقعیت‌های تلخ را این روزها در رسانه ها می بینیم که حرف از اجاره پشت بام گفته می شود و امروز در حوزه مسکن دغدغه جدی بخش قابل توجهی از مردم ما است.

وی تصریح کرد: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم این است که دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد و مردم ما هرگز، هیچ اختلاف و تنش و به تعبیرهیچ دعوای حیدری نعمت را از کسی قبول نمی کنند. مردم امروز از همه ما یک توقع دارند و آن اینکه همن کار صادقانه انجام بدهیم هم کار خوب کنیم و هم خوب کار کنیم که بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم ما مردم قانعی هستند و همین که این حس در آنها به وجود بیاید و امنیت روانی در آنها باشد که ما با درستی مدریت می‌کنیم و ما تلاش می‌کنیم و آنها این را  در زندگی‌شان لمس کنند ممنون‌ مدیران خواهند بود در غیر این صورت از ما راضی نخواهند بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: به اعتقاد من امروز اگر من در اینجا هم حضور یافتم از این باب است که امروز مجموعه‌ای افتتاح می‌شود که مانند گذشته این مجموعه می تواند در کمترین زمان ممکن با بیشترین تاثیرگذاری در همه جغرافیای کشور با شفافیت، عدالت و اقتصادی‌ترین روش مسائل ناباسمانی‌های اقتصادی کشور را حل و فصل کند.

وی گفت: وقتی حرف از اقتصاد دیجیتالی می زنیم یعنی اینکه فرصت بزرگی در اختیار ما است که جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته را انجام بدهیم و بسیار راه کوتاهی را طی کنیم و به بزرگترین دستاوردها برسیم و البته اگر غفلت کنیم، طبیعتا  فاصله مان نسبت به بقیه دنیا شکافش هم شکاف دیجیتالی خواهد شد و عقب‌ماندگی‌مان هم از بقیه دنیا بیشتر خواهد شد. یعنی هم یک فرصت بزرگ بر ای ما است که گذشته‌مان را جبران کنیم و امروز هم با سرعت بیشتری حرکت کنیم و هم یک خطری است که اگر از آن غفلت کنیم، آسیب بزرگی هم به ما خواهد رسید.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در کشور می‌توانیم دو جور به این مساله نگاه کنیم، یک نگاه این است که جوانان کشور را که امروز در حوزه اشتغال دچار مشکل هستند را یک تهدید ببینیم و نگاه دیگر اینکه امروز نیروی جوان و تحصیلکرده و نیروی آشنا به این فضای اقتصاد دیجیتالی که بزرگترین سرمایه این عرصه هست و برای چنین ظرفیت و منابع انسانی لحظه‌شماری می‌کند.

قالیباف گفت: ‌ما از نظر این ظرفیت شاید جزو پنج یا ۱۰ کشوری باشیم که چنین ظرفیت نیروی انسانی داریم که می‌توانیم از این فرصت حداکثر استفاده را انجام دهیم.

وی افزود: مجلس یازدهم در حقیقت نگاه و مسیرش این است ما در این راه کمک به همه عزیزانی که هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی و هم شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های کوچک چه آن روستایی که یک روستا نشسته و با کار صنایع دستی خودش می‌خواهد خودش را به بازار جهانی معرفی و عرضه کند و هنرش را نشان دهد و اقتصادش و فرهنگش را منتقل کند در خدمت همه اینها هستیم.

امروز بیش از ۲ هزار کیلومتر فیبرنوری در مجموعه شهر تهران است

رییس مجلس عنوان کرد: من به عنوان یک خدمتگزار قبل از اینکه به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شوم، به عنوان یک مدیر در همان روزهای اولی که در ابتدای این قرن بیست و یکم در حقیقت در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ که توفیق خدمت در مجموعه نیروی انتظامی را داشتم به اهمیت این موضوع پی بردم و دیدیم در مدیریت، درشفافیت، در سلامت و در سرعت و در خدمت و در کوچک‌سازی و کارآمدسازی چه اثر عظیمی این کار دارد.

قالیباف اظهار داشت: آثار ۱۱۰، آثار خدمات پلتفرمی است که در آن زمان به این شکل نبود در آغاز سرویس‌ها و خدمات، در گواهینامه و گذرنامه و خدمات پلیس+۱۰، در آن زمان اینقدر مقاومت در این مسیر برای این کارها وجود داشت که شما دیدید که پیر و جوان، زن و مرد چگونه توانستند از خانه با یک تلفن، در شهر و روستا این خدمات را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بعد دیدید این خدمات در شهرداری تهران چه اتفاقاتی افتاد در حد حوزه زیرساخت من آن روز هم در مجلس اشاره کردم، تهران ۷۰ کیلومتر فیبر نوری داشت ولی امروز بیش از ۲ هزار کیلومتر فیبرنوری در مجموعه شهر تهران است و این ظرفیت بزرگی در حوزه زیرساخت است. همه شهرها می توانند  این مسیر را طی کنند. می خواهم بگویم این نگاه و این باور امروز باید بتواند این آسیب جدی اقتصادی ما را حل و فصل کند و بتوانیم پیش برویم.

رییس مجلس با بیان اینکه یک کار موفق زمانی اتفاق می‌افتد که ما همه با هم، هم‌دل و همزبان شویم، اظهار داشت: ما به هر دوی اینها نیاز داریم و همه ما می‌دانیم و نباید رفتاری خارج از قانون و خارج از وظایف ما  در ساختارهایی که برای ما، پیش‌بینی می‌شود انجام دهیم و همه ما باید این تابعیت را داشته باشیم و به قانون احترام بگذاریم اگر هم در جایی نظرمان این است که قانون در آنجا احتیاج به اصلاح دارد، و در جای دیگر خلاء قانونی داشته باشیم ما به سرعت درمجلس در خدمت دوستان هستیم.

قالیباف با بیان اینکه تحمل در درون مجلس یازدهم مبتنی بر شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی است، عنوان کرد: وقتی که ما حرف از اقتصاد مقاومت که همان اقتصاد مردمی است می‌زنیم، منظور مردمی‌سازی و همین اقتصاد دیجیتال است و لازمه آن این است که بتوانیم از بخش خصوصی تا دولت و شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاستگذاری، پیگیری و نظارت بر این مجموعه را بر عهده دارند و هدایت کلان در آنجا انجام می‌شود، انشاءالله همه دست به دست هم بدهیم و بتوانیم این مسیر را پیش ببریم.

وی ادامه داد: در همین حادثه و بلایی که نازل شد یعنی کرونا، در بخش‌های مختلف آسیب زیادی دیدیم ولی کرونا برای این فضا یک فرصت بزرگ هم برای ما ایجاد کرد. امروز شما می‌بینید همین که ما امروز این جلسه و بسیاری از جلسات دیگر را هم اینگونه برگزار کردیم. 

رییس مجلس بااشاره به موضوع بحث شاد و ادامه کرونا گفت: بحث آموزشی یکی از پلتفرم‌های مهم ما است که باید آن را دنبال کنیم. در اینجا عدالت آموزشی هم برای ما بسیار مهم است. باید خدماتی که امروز می‌خواهیم در حوزه شاد و در این ارائه دهیم به این نکته توجه داشته باشمی که هنوز بخش قابل توجهی از مردم روستاهای و حتی در شهر در حاشیه شهرها امکان یک موبایل هوشمند را هم ندارند.

قالیباف گفت: من در مجلس هم به این موضوع اشاره کردم که ما حتماً نیازمند این هستیم که در حوزه خانواده، کودک و نوجوان صیانتی را داشته باشد که البته روش‌های فنی متعددی دارد و من صاحبنظر این حوزه نیستم و ممکن است از سیم کارت و محتوا و … در این حوزه وجود داشته باشد و چه بسا ما بتوانیم خیلی از خانواده‌هایی را که امروز امکان داشتن گوشی هوشمند محروم هستند، شرکت‌هایی ب‌توانند با انجام تعهد اجتماعی خودشان در این بخش، در این زمینه برای خانواده‌های محروم سرویس بدهند چرا که از جهت فنی حتما این امکان برای شرکت‌های دانش‌بنیان ما وجود دارد که بتوانند همه تلویزیون‌های خانواده‌های محروم را تبدیل به یک تلویزیون هوشمند کنند.

وی افزود: این‌ها فرصت‌هایی است که ما باید با آنها دقت کنیم. شرکت‌های دانش بنیان، اقتصاد دیجیتال در حوزه آموزشی می‌توانند به ما کمک کنند چرا که به‌زودی مهرماه فرا می‌رسد و کلاس‌ها برقرار خواهد شد و دانش‌آموزانی که در محرومیت زندگی می‌کند نمی‌توانند از این امکان بتوانند به درستی استفاده کند.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم با اولویت مناطق محروم و اولویت حاشیه شهرها در دستور کار مجلس یازدهم است و تقویت این مسیر را، کوتاه‌ترین و عادلانه‌ترین و اقتصادی‌ترین راه می‌دانیم و در این مسیر همراه عزیزان در دولت، بخش خصوصی و همه مجموعه‌هایی که در این مسیر حرکت می‌کنند، هستیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها