افزونه جلالی را نصب کنید.
قولِ نماینده مردم هرمزگان برای ایجاد آرامشِ آبی در نشست با مدیران آبفا؛

پیگیرِ مشکلات آب هرمزگان در سبدِ پر اولویتِ مجلس خواهیم بود

  • کد خبر : 382
  • 08 تیر 1399 - 1:41
پیگیرِ مشکلات آب هرمزگان در سبدِ پر اولویتِ مجلس خواهیم بود
"آرامی" نماینده مردم حوزه مرکزی استان در مجلس امروز در نشست با مدیرعامل و معاونین آبفا هرمزگان، با بیان دغدغه های کم آبی به ویژه در بخش روستاها و ضرورت ایجاد آرامش آبی در این استان، تصریح کرد: به عنوان نمایندگان مردم به جد پیگیر مطالبات مردم به ویژه مشکلات آب هرمزگان در سبدِ پر از اولویت های مجلس خواهیم بود.

“منصور آرامی” نماینده مردم بندرعباس،بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه آبرسانی و بهبود وضعیت آبی روستاهای استان، گفت: امسال به طور جدی پیگیر افزایش سهم هرمزگان به ویژه در حوزه آبرسانی در قانون بودجه ریزی کشور خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه کمسیون عمران مجلس با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات حوزه آب یکی از اولویت های این کمسیون است، اظهار داشت: برای رفع چالش های حوزه آبِ استان نیازمند انتقال مسائل و مشکلات این حوزه در قالب یک تیم تخصصی از سوی آبفا هستیم تا ضمن انتقال چالش ها و پیشنهادات قانونی به مجلس، سهم هرمزگان در قانون بودجه ۱۴۰۰ بیش از گذشته دیده شود. 

آرامی در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب آبفا در حوزه آبرسانی علی رغم تنش های آبی موجود، احداث آب شیرین کن ها و ایجاد منابع آبی پایدار در این استان را راهکاری تاثیر گذار در بهبود وضعیت منابع آبی خواند و گفت: هرمزگان در این حوزه حرف اول را در کشور می زند که می طلبد با ارائه پیشنهادات قانونی در بحث بودجه ریزی و قانونگذاری، سکاندار این حوزه در کشور باشیم و از حقوق به حق مردم استان دفاع کنیم.  

وی همچنین با تاکید بر اینکه؛ در خصوص تحقق مطالبات و خواسته های مردم استان نباید به حداقل ها اکتفا کرد، خاطرنشان کرد: ما به طوری جدی پیگیر تخصیص سهم ۳۰ درصدی هرمزگان از آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی خواهیم بود تا شاهد پایداری بیشترِ وضعیت آبی شهر بندرعباس باشیم. 

بهره براری از فاز نهایی آب شیرین کن بندرعباس تا پایان سال ۹۹

مدیرعامل آبفا هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اجرای پروژه های مهم زیرساختی و اساسی در حوزه آب استان در سال های اخیر، اظهار داشت: تعریف استراتژی تامین آب شهرهای ساحلی به ویژه شهر بندرعباس از آب شیرین کن ها یکی از مهمترین این اقدامات بوده است به طوری که به زودی اتفاقات خوبی را در پایداری منابع آبی استان به ویژه شهر بندرعباس خواهیم داشت.

امین قصمی گفت: در حال حاضر فاز اول و دوم آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس در مجموع با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تجهیزات آب شیرین کن بندرعباس خریدار ی شده است، گفت: با بهره برداری از فاز نهایی این پروژه تا پایان شش ماهه دوم امسال، شاهد انتقال آب با کیفیت به مخازن ذخیره آب داماهی و توزیع همگن آب در شهر های بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای مسیر خواهیم بود.

قصمی افزود: همچنین پروژه آب شیرین کن ۴۰ هزار مترمکعبی بندرعباس را نیز در دست ساخت داریم که با اجرای آن، سهم منابع  آبی این شهر از آب شیرین کن ها به ۱۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز می رسد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات کم آبی روستاهای شهرستان قشم که منجر به نوبت بندی آب در این روستاها شده، گفت: در این رابطه با هدف تامین آب پایدار در این روستاها، دو پروژه آب شیرین کن رمچاه و باسعیدو هریک به ظرفیت ۳ هزار مترمکعب در مرحله ساخت و بهره برداری داریم.  

به گفته ی مدیرعامل آبفا استان؛ بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم بندرعباس با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب ، اجرای ۳۳ کیلومتر خط انتقال آب از آب شیرین کن بندرعباس به مخازن ذخیره آب داماهی، ترمیم و بازسازی مخازن شماره چهار و یک داماهی و مخزن ششصد دستگاه و بازسازی و بهسازی سامانه های توزیع آب قشم با هدف ارتقاء سطح پایداری منابع آبی این شهر از جمله پروژه های آماده بهره برداری آبفا در سال جاریست.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=382

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها