افزونه جلالی را نصب کنید.
با مشارکت یک شرکت دانش بنیان صورت گرفت :

راه اندازی کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی و بندری

  • کد خبر : 421
  • 09 تیر 1399 - 22:34
راه اندازی کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی و بندری
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه اندازی کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی و بندری با مشارکت یک شرکت دانش بنیان خبرداد و گفت: علاوه بر این امکان تعمیرات اساسی مادربردهای رادار نیز در بندر شهید رجایی فراهم شده است .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان، “اله مراد عفیفی پور”با اشاره به پیامدهای ناشی از تحریم ها درصنعت هایتک اظهارداشت : تحولات فناوریهای روز دنیا درحوزه ناوبری دریایی بسیار سریع اتفاق می افتد.

وی گفت: ما نیز برای افزایش سطح تکنولوژی، ارائه خدمات بهتر همچنین بروز ماندن در این حوزه با وجود تحریم های ظالمانه بهره گیری از توان و دانش متخصصان شرکتهای دانش بنیان را با هدف تولید بومی علم در این بخش بعنوان یک اصل در دستور کار قراردادیم .

عفیفی پور عواملی نظیر فرسودگی بردهای الکترونیکی رادارهای سامانه VTS و خارج از سرویسی پی در پی رادارها و کاهش کارایی سایتهایVTS ، همچنین عدم پشتیبانی شرکت های خارجی به بهانه تحریم ها، قیمت بالای خرید قطعات و ارزبری را مهمترین مشکلات و چالشهای پیش رو در این بخش دانست و تصریح کرد: مجموع این عوامل که از سوی دشمنان به ابزاری برای اختلال و ناکارامدی خدمات دریایی به کشتی های متردد در آبهای حاکمیتی ایران مبدل شده بود فرصت را برای حضور متخصصان ایرانی و شرکت های دانش بنیان و آزمونی برای بهرگیری از اندیشه بومی در این عرصه مهیا کرد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: با درک صحیح از مقتضیات و اتکا به خودباوری ملی  ایجاد کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی ،تجهیزات مخابراتی و بندری در مجتمع بندری شهیدرجایی  آغاز و با راه اندازی این کارگاه انجام تعمیرات اساسی ۳ عدد مادربرد رادار و ۴ عدد برد TC3 رادار با موفقیت کامل توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفت .

مدیر کل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان تاکید کرد خرید هر عدد مادربرد حداقل ۲۰هزار دلار و هر عدد برد TC3 حداقل ۱۰هزار دلار  ارزبری درپی  داشت که با انجام موفقیت آمیز این تعمیرات بشکل کاملا بومی از خروج ۹۰هزاردلارارزی جلوگیری شد .

به گفته عفیفی پور  تعمیرات فوق باعث راه اندازی مجدد تجهیزات راداری درسایتهای بهمن قشم، هنگام هرمز، کیش رادار، کیش سنتر و جزیره فارور شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها