افزونه جلالی را نصب کنید.
در بازدید از مرکز نرسری سایت پرورش ماهی نیکسا مطرح شد

تولید ۵۰ هزار تن ماهی در دریا منتظر حمایت ویژه

  • کد خبر : 509
  • 13 تیر 1399 - 19:25
تولید ۵۰ هزار تن ماهی در دریا منتظر حمایت ویژه
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان در بازدید از مرکز نرسری بچه ماهی تازه تاسیس سایت پرورش ماهی در دریای نیکسا گفت: این مرکز نرسری باتوجه به سرمایه گذاری صورت گرفته برای ورود به چرخه تولید نیازمند حمایت های ویژه برای واردات بچه ماهی است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی با اشاره به محدودیت منابع خشکی در تامین پروتئین سبد غذایی و همچنین پیش بینی تبدیل آبزی پروری به یکی از محورهای تامین پروتئین در آینده ایی نزدیک گفت: تاکنون گام های خوبی در کشور با پیشگامی هرمزگان در مسیر آبزی پروری به ویژه پرورش میگو و پروش ماهی در دریا برداشته شده است که تداوم این مسیر نیازمند حمایت ویژه است.
وی تاکید کرد استان هرمزگان با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن ماهی در دریا تا پایان برنامه ششم توسعه نقش مهمی در صنعت آبزی پروری کشور خواهد داشت که در حال حاضر نیازمند حمایت های ویژه مانند سایر بخش های کشاورزی ، آبخیزداری ، آبیاری قطره ای و ….  نیازمند تخصیص یارانه است.
دریایی افزود: برای تحقق تولید ۵٠ هزار تن ماهی در دریای استان هرمزگان به ١٢۵ میلیون بچه ماهی ٣٠ گرمی نیاز است که در حال حاضر تامین آن از طریق تولید در کشور امکانپذیر نیست و تنها راه تحقق آن رسیدن به خودکفایی کامل طی یک بازه زمانی سه تا پنج ساله و با حمایتهای ویژه دولت شامل تخصیص ارز دولتی و یا تامین ۵٠ تا۶۰ درصد هزینه بچه ماهی به مدت ۳ تا ۵ سال به صورت یارانه است.
وی افزود: تحقق تولید ۵۰ هزارتن ماهی در قفس در استان هرمزگان برای بالغ بر سه هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که این خود رونق اقتصادی استان را به دنبال دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه مرکز نرسری نیکسا از ظرفیت ١٠ میلیون قطعه بچه ماهی در سال برخوردار است گفت: خوشبختانه در این سایت پیشرفته پرورش ماهی در دریا، ساخت هچری ماهیان دریایی نیز آغاز شده است که تا راه اندازی کامل چرخه تولید بچه ماهی به سه سال زمان نیاز دارد. لذا تا خودکفایی کامل حمایت ویژه از کلیه حرفه های زیرمجموعه صنعت پرورش ماهی در دریا در استان ضروری است
.دریایی حمایت از این طرح را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید خواند و گفت: تحقق جهش تولید، تولید پایدار، اشتغال زایی و رونق اقتصادی بدون شک از دست آوردهای حمایت از این صنعت خواهد بود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=509

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها