افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس بندر مرکزی و شیلات شهرستان جاسک خبر داد:

پیش بینی جهش تولید میگوی پرورشی در جاسک

  • کد خبر : 524
  • 14 تیر 1399 - 21:41
پیش بینی جهش تولید میگوی پرورشی در جاسک
رئیس بندر مرکزی و شیلات شهرستان جاسک از پیش بینی جهش تولید میگوی پرورشی در جاسک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان،امید زارعی با بیان اینکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری جهش تولید همواره از سوی شیلات هرمزگان در دستور کار این شهرستان قرار دارد گفت: با همت مضاعف بخش خصوصی و حمایت دولت تلاش در راستای تحقق جهش تولید در تولیدات شیلاتی با جدیت در این شهرستان در جریان است.

وی با بیان اینکه تولید میگو شهرستان جاسک در سال ۹۷ بالغ بر ۳۱۵ تن بوده است گفت:در سال  ۹۸ با تلاش در جهت رونق تولید شاهد  جهشی سه برابری  و دستیابی به هزار تن میگوی پرورشی در این شهرستان بودیم.

زارعی افزود: در سال ۹۹ با وجود شرایط سخت شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه تلاش می شود شاهد تولید سه هزار تن میگوی پرورشی در این شهرستان باشیم.

رئیس بندر مرکزی و شیلات شهرستان جاسک گفت: امید است بیش از ۷۰۰ هکتار از  اراضی این شهرستان در سال جهش تولید به زیر کشت برود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تولید میگوی پرورشی این شهرستان صادرات می شود گفت: پیش بینی میگردد در صورت مساعد بودن شرایط ارزش صادرات میگوی این شهرستان به بیش از ۱۰ میلیون دلار برسد.

زارعی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال بالغ بر۳۰۰میلیون قطعه لارو میگو در این شهرستان تولید شده است گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال در صورت حمایت از این صنعت و مشکل ساز نشدن ویروس کرونا تولید لارو میگو این شهرستان به یک میلیارد قطعه برسد.

رئیس بندر مرکزی و شیلات شهرستان جاسک با اشاره به احداث سه مرکز جدید تکثیر میگو پرورشی در این شهرستان گفت: امید است تا پایان سال یکی از این مراکز به بهره برداری برسد

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها