افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان :

جوامع محلی بازوان توانمند منابع طبیعی در حفظ جنگل ها ومراتع هستند

  • کد خبر : 573
  • 17 تیر 1399 - 15:16
جوامع محلی بازوان توانمند منابع طبیعی در حفظ جنگل ها ومراتع هستند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: جوامع محلی وروستاییان می توانند بازوان پرتوان منابع طبیعی باشند.

 به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، امید ذاکری در خصوص اهمیت و تاثیر جوامع محلی اظهارداشت: با توجه به بارندگی های سال گذشته که باعث رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی انبوه و به دنبال آن بالا رفتن پتانسیل حریق در عرصه های طبیعی استان گردیده که احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی افزایش یافته و این به نوبه خود مشکلات و سختی های فراوانی برای عرصه ها و مراتع می باشد .

وی افزود : مسئولیت اطفاء حریق و کنترل آتش سوزی برعهده همه دستگاهها و در رأس آنها فرمانداری های شهرستانها می باشد .

ذاکری در ادامه به تأثیر اقدامات پیشگیرانه در حریق های احتمالی اشاره نمود و افزود : در سال جاری برای پیشگیری و همچنین اطفای سریع حریق های احتمالی ، منابع طبیعی اقدام به توزیع ادوات اطفای حریق در بین دهیاران ، شوراها و همیاران طبیعت کرده است .

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاههای پیشگیری از حریق با مشارکت دستگاههای ذیربط از جمله مدیریت بحران فرمانداری های شهرستانها برای دهیاران ، شوراها و همیارن طبیعت از جمله اقدامات این اداره کل می باشد .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان همچنین به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی اشاره کرد و افزود: با رسانه ها و خبرگزاریها بخصوص صدا و سیما درباره اقدامات پیشگیرانه اطفای حریق گفتگوها ی زیادی در راستای پخش و انتشار برنامه ها و اطلاعیه های پیشگیرانه بعمل آمده و پیامهای هشداری و آگاهی دهنده برای عموم مردم انعکاس داده شده و علاوه بر این اقدامات ،اطلاعیه ها،فیلم و انیمیشن های مرتبط با حریق در فضای مجازی بصورت گسترده منتشر نمودیم .

ذاکری گفت : مسئله ای که مراتع را با خطر و چالش جدی تهدید می کند ،برداشت غیر مجاز محصولات فرعی مرتعی و گیاهان دارویی است که صدمات غیر قابل جبرانی را به مراتع وارد می سازند و بدین منظور با دادگستریها ، دادستانهای شهرستانها و نیروی انتظامی جهت برخورد قاطع با این عوامل آسیب رسان به مراتع و عرصه های طبیعی هماهنگی ها ی لازم انجام گرفته است .

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: جوامع محلی وروستاییان در حوزه های پایلوت نقش تعیین کننده ایدر حفظ و حراست از عرصه های طبیعی دارند تا جایی که به عنوان همیاران طبیعت به عنوان بازوان پرتوان منابع طبیعی مشغول فعالیت و حراست از جنگل ها و مراتع استان هستند.

وی در پایان تاکید کرد: اطلاع رسانی به مرتعداران و بهره برداران بایستی دقیق و به موقع باشد تا مراتعداران و عشایر همچون سالهای قبل بازوان و همیاران خوبی برای حفظ و حراست مراتع و طبیعت استان باشد .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=573

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها