افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان خبرداد:

جایگاه دوم کشوری صندوق حمایت ازتوسعه منابع طبیعی هرمزگان از نظر سرمایه گذاری

  • کد خبر : 598
  • 18 تیر 1399 - 14:45
جایگاه دوم کشوری صندوق حمایت ازتوسعه منابع طبیعی هرمزگان از نظر سرمایه گذاری
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان جایگاه دوم سرمایه گذاری کشوری صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی هرمزگان، امید ذاکری اظهارداشت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی بستری مناسب جهت اقتصادی کردن طرح‌های منابع طبیعی و کمک به توان تولیدی کشور است و در این راستا می‌توان به عنوان یک زیر ساخت از آن در جهت حفاظت بیش از پیش عرصه‌ها بهره مند شد که طی چهار سال فعالیت، سرمایه این صندوق از مبلغ ۶/۴ میلیارد ریال به ۶/۷ میلیارد ریال افزایش یافته است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار داشت : در حال حاضر ۵۵ شرکت تعاونی عضو این صندوق بوده که از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

این مقام مسئول افزود: اقتصادی کردن بهره برداری از گیاهان دارویی در این استان از جمله فعالیتهایی است که نقش بسیار مهمی در حمایت و توسعه سرمایه‌های این صندوق به ویژه جذب منابع مالی بهره‌برداران دارد که با افزایش مشارکت‌ها بویژه مشارکت بهره‌برداران و روستاییان و نیز تقویت بنیه مالی آنان از محل این صندوق سبب توسعه بیش از پیش آن خواهد شد

ذاکری افزود: این صندوق در سال ۱۳۹۶ با ۱۷شرکت تعاونی و تشکیل و با سرمایه ابتدایی ۱۰ میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با سرمایه هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به فعالیت خود ادامه می دهد.

 وی بیان داشت: در راستای استفاده از ظرفیت های قانونی به منظور تامین منابع مالی سهم دولت از جمله تبصره ۳ ماده و۳قانون احکام دائمی کشور و ماده ۳۳ قانونی توسعه اقتصادی کشورو ماده ۱۷ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی ایجاد دهنده و با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تخصیص اعتباری برای افزایش سرمایه در مرحله بعدی توسعه و ارتقاء به ظرفیت های صندوق انجام شود.

ذاکری با ابراز امیدواری کرد که با افزایش و جذب سرمایه اصلی این صندوق‌ها و نیز جلب اعتماد عمومی بهره برداران شاهد ارتقای صندوق هرمزگان در کشور باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: با افزایش ۳میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال به سرمایه اصلی صندوق طی تیرماه امسال، مجموع سرمایه صندوق حمایت ازتوسعه منابع طبیعی هرمزگان به مبلغ هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال رسیده است .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها