افزونه جلالی را نصب کنید.
در دیدار نماینده مردم با سرپرست شیلات هرمزگان مطرح شد:

توسعه شیلاتی راهی برای جهش تولید در هرمزگان

  • کد خبر : 796
  • 29 تیر 1399 - 22:22
توسعه شیلاتی راهی برای جهش تولید در هرمزگان
در دیدار احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی با سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از توسعه شیلاتی به عنوان راهی برای جهش تولید در هرمزگان یاد شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، احمد مرادی در این دیدار با بیان اینکه رفع دغدغه های صید وصیادان همواره در دستور کار بوده است گفت: بدون شک استان هرمزگان با بیش از ۳۲ هزار نفر صیاد شاهد مشکلاتی در این حوزه هست که به حداقل رساندن و مرتفع شدن آنها از خواسته های به حق است.

وی از آبزی پروری به عنوان فعالیتی اشتغال زا و رونق دهنده اقتصاد یاد کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت های شیلاتی از قبیل تکثیر و پروش ماهی و میگو، صید و صیادی و … از جمله فعالیت هایی است که در شرایط اقتصادی فعلی و شیوع ویروس کرونا نیز پویا هستند.

مرادی گفت با توجه به اینکه صید و صیادی و همچنین آبزی پروری در استان هرمزگان همواره یکی از راه های امرار معاش مردم هرمزگان است گفت: برای بهبود وضع مردم استان و همچنین رونق اقتصادی و توسعه اشتغال موانع و مشکلات پیش روی آبزی پروری و صیادی، به عنوان  اولویتی ویژه با همت همه مسئولین مرتفع گردد.

در ادامه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان ضمن بیان گزارشی از وضعیت فعالیت های شیلاتی استان و همچنین اقدامات صورت گرفته در این اداره کل گفت:خوشبختانه شیلات همواره شاهد حمایت های خوبی از سوی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بوده است .

دکتر عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه هرمزگان با برخوردای از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و بالغ بر ۳۲ هزار نفر صیاد توانسته رتبه اول صید کشور ، رتبه اول تولید میگوی پرورش و ماهی در قفس را به خود اختصاص دهد گفت: بدون شک تداوم این موفقیت نیازمند توجه بیش از پیش به حوزه شیلات و همچنین تامین بودجه و منابع مالی و انسانی برای حفظ و حراست از ذخایر آبزیان است.

دریایی وجود صید غیر مجاز، شناورهای بی هویت، عدم تخصیص ارز دولتی برای نهاده های پروش ماهی در قفس، عدم تامین برق مزارع میگو، به روز نبودن قوانین عدم دریافت اعتبار لازم جهت تجهیز بنادر و … را از اهم مشکلات پیش روی شیلات هرمزگان خواند و گفت: امیدواریم شاهد اتحاد همه مسئولین استانی و کشور برای برون رفت از این مشکلات باشیم.

گفتنی است استان هرمزگان بالغ بر یک چهارم تولیدات شیلااتی کشور را  به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها