افزونه جلالی را نصب کنید.
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد:

آغاز برداشت میگوی پرورشی‌ در هرمزگان

  • کد خبر : 814
  • 30 تیر 1399 - 21:21
آغاز برداشت میگوی پرورشی‌ در هرمزگان
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از آغاز برداشت میگوی پرورشی در بيش از 500 هکتار از اراضی زیر کشت استان در كراپ اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، دکتر عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه هر ساله ذخیره سازی مزارع پرورش میگو از ابتدای اسفند ماه آغاز می گردد و با توجه به شرایط مساعد استان، امکان پرورش دو دوره در سال وجود دارد گفت: در سال زراعی جاری با توجه به مشکلات به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا ، تحریم ها ، مشکلات حادث شده برای مراکز تکثیرمیگو و …  ذخیره سازی مزارع از ۲۰ فروردین ماه آغاز شد.
وی افزود در دوره اول بیش از  ۵۰۰هکتار از مزارع پرورش میگو در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه و قشم به زیرکشت رفتند و هم اکنون در حال برداشت می باشند.
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان تصریح کرد بِا توجه روند ذخیره سازی پیش بینی می گردد تا پایان فصل ذخیره سازی مزارع (۱۵ شهریور ۹۹) و در مجموع دو دوره پرورش حدود شش هزار هکتار از مزارع استان به زیرکشت میگوی پرورشی برود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد حدود ۲۳ تا ۲۵ هزارتن میگوی پرورشی از این سطح از مزارع برداشت گردد گفت: فصل زراعی میگوی پرورشی ، پایان آذرماه با برداشت میگوهای پرورشی در کلیه مزارع استان به اتمام خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها