افزونه جلالی را نصب کنید.
عضو شورای شهر بندرعباس هشدار داد:

تبدیل مشکل فاضلاب بندر عباس به یک بحران امنیتی/سکوت معنی دار وزارت نیرو و آبفای هرمزگان

  • کد خبر : 823
  • 30 تیر 1399 - 22:25
تبدیل مشکل فاضلاب بندر عباس  به یک بحران امنیتی/سکوت معنی دار وزارت نیرو و آبفای هرمزگان
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: مشکل فاضلاب بندر عباس از یک مطالبه به یک بحران امنیتی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر کیانوش جهانبخش در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: پس از اعتراض و حرکت انتحاری بنده ، شرکت آب و فاضلاب استان، جهت رفع مشکل فاضلاب بندرعباس که روزانه حجم وسیعی از آن وارد دریا می شود و محیط زیست دریایی را به مخاطره انداخته است ، در تاریخ بیست و هفتم مهرماه سال ۹۴ نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت “ژرف کار جم” اقدام کرد.

وی افزود:در این قرارداد مقرر شده بود  شرکت مذکور نسبت به توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب ، ارتقا ، بازسازی و نوسازی ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه و احداث و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اقدام کند اما با گذشت ۵ سال از تاریخ قرارداد متاسفانه هیچ اتفاقی رخ نداده است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس با انتقاد شدید از نداشتن صلاحیت و اهلیت شرکت “ژرف کار جم” تصریح کرد: از آنجا که این شرکت به لحاظ کارکرد پیشینه مناسبی ندارد در خصوص قرارداد باید از وی خلعیت شود چرا که اصولا در سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز صلاحیت و اهلیت انجام کار توسط این شرکت رد شده است.

جهانبخش در ادامه با ابراز نگرانی از سکوت و انفعال وزارت نیرو و شرکت آبفای هرمزگان در قبال شرکت “ژرف کار جم” اضافه کرد: برخی سعی دارند به خاطر ناکارآمدی این شرکت، شورای شهر و شهرداری را تحت فشار قرار داده و هجمه درست کنند که در همین جا اعلام می کنم ما هیچ گاه تسلیم زیاده خواهیهای این شرکت نخواهیم شد و ادعای خسارت خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه از مدیریت عالی استان می خواهیم هر چه زودتر نسبت به خلعیت این شرکت اقدام کرده و مردم را مقابل شورا قرار ندهند ، ادامه داد: در شرایط فعلی به دلیل ابهام قرارداد ، ادامه همکاری با این شرکت به صلاح نیست ،مردم حق خود را پرداخت کرده اند و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم حق مردم پایمال شود.

این عضو شورای شهر در پایان اظهار امیدواری کرد آب و فاضلاب استان استان هرمزگان هر چه زودتر این مشکل را حل کند.

گفتنی است ((کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس شهریور ماه سال ۹۴ با هدف اعتراض به ورود بی رویه فاضلاب به دریا در این شهر،‌ خودش را در مقابل یکی از کانال‌های اصلی ورود فاضلاب به دریا قرار داد تا به این روش اعتراض خود را به این وضعیت و بی‌توجهی مسئولین شرکت آب و فاضلاب شهری بندرعباس اعلام کند.

جهانبخش به فاصله یک ساعت پیش از جلسه شورای شهر بندرعباس خود را در برابر یکی از کانال های واریز فاضلاب بندرعباس به دریا قرار داد و از آن جا نیز با همان لباس ها راهی جلسه علنی شورای شهر بندرعباس شد تا بدین شکل توجه جامعه و اعضای دیگر شورا و دستگاه‌های مسئول در این‌باره را اعلام کند.

به گفته این عضو شورای شهر بندرعباس دوازده سال است که شرکت آب و فاضلاب بندرعباس،‌ پساب (بازمانده‌ها و دورریزی‌های عمدتاً مایع محلی) فاضلاب این شهر را به دریا می‌ریزد و تاکنون هیچ اقدامی برای مقابله با آن از سوی سازمان محیط زیست صورت نگرفته است.))

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها