به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، حمزه ترکمانی گفت: برای تحقق سند تحول بنیادین، ۲۵ بستههای تحولی که کار تهیه و تدوین آنها از ماههای اخیر در سطح وزارت آموزش و پرورش آغاز شده بود پس از اتمام در قالب یک کتاب منتشر و جهت اجرا به استان ابلاغ شد.
وی بسته های تحولی را شامل : مدرسه خوانا، هر دانشآموز حداقل یک مهارت، مهارت محوری و سمپاد، کیفیتبخشی به اجرای برنامه ویژه مدرسه(بوم)، هر دانشآموز یک نقش اجتماعی، کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان، ارتقای مهارتهای روانی اجتماعی دانش آموزان، طرح آجر به آجر، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی، بالندگی نیروی انسانی، استقرار نظام مکانیابی مدارس، پیوند سوادآموزی و زندگی، باز مهندسی شبکه ملی رشد، مدرسه کانون تربیتی محله، مدرسه پژوهنده، پایش و ارزیابی ملی نظام آموزشوپرورش، مسکن معلمان، طرح آشتی با آموزش(آبا)، شبکه مدارس صلح و دوستی جهان اسلام(آیسسکو)، طرح تابان، توسعه مدارس هیئت امنایی، تربیتمعلم چند ساحتی و چند مهارتی، تربیت و توانمندسازی مدیران، ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات و شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) عنوان کرد که از این ۲۵ بسته تحولی 15 بسته آن در سطح مدارس هستند و بقیه در سطح ستاد و منطقه اجرا می شوند.
ترکمانی افزود: بسته های تحولی ، مجموعهای از برنامهها، فعالیتها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارهای سند تحول و برنامه زیر نظامهای ششگانه که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخشهای تحول آفرین را دارد و زمینه ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانشآموزان برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در مدت زمان معین میباشد و بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و مؤثر را فراهم میآورد.
دبیر شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول در استان هرمزگان گفت: از ویژگی بسته های تحولی را می توان به مدرسه محوری بودن آنها، تحقق پذیری و نتیجه گرا بودن آن ها اشاره کرد.
ترکمانی به این موضوع اشاره کرد که سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است که تمامی فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش بر مبنای آن می باشد و این سند دارای ۸ فصل، ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار اجرایی است که در قالب برنامههای اجرایی ۶ زیر نظام (زیرنظام راهبری و مدیریت، زیرنظام تربیتمعلم و تأمین منابع انسانی، زیر نظام برنامههای درسی و تربیتی) زیرنظام تأمین و تخصیص منابع مالی، زیرنظام پژوهش و ارزشیابی، زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، متجلی شده است. این مسئول بیان کرد: در سطح استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ، ۱۸۷ برنامه مبتنی بر سند در قالب۷۱۸ کدفعالیت در حوزه های مختلف در شش زیرنظام انجام خواهد شد.