به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، موسی دادی زاده سرخائی مدیرآموزش و پرورش استان هرمزگان در جلسه ویدئو کنفرانس با روئسا و دبیران سند تحول مناطق آموزش و پرورش اظهار کرد: سند تحول بنیادین مسیر تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش را برای رسیدن به اهداف مشخص می کند.
وی افزود: برای رسیدن به اهدافی همچون توسعه پایدار و پیشرفت نیازمند داشتن برنامه ریزی و نقشه راه است که سند تحول به واقع ریل گزاری استمرار تحولات کشور در سال های آینده است.
دادی زاده ادامه داد: سال تحصیلی گذشته را با شعار ارتقاء آموزشی، پوشش تحصیلی و تربیت تمام ساحتی که برگرفته از اهداف سند تحول بنیادین بود، آغاز کردیم و فعالیت های آموزشی و پرورشی را در راستای تحقق این سه شعار قرار دادیم.
مدیرآموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: با تلاش همکاران در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان، در پوشش تحصیلی دانش آموزان، علاوه بر رشد پوشش تحصلی دانش آموزان در پوشش تحصیلی برخی پایه ها توانستیم از حد میانگین کشور نیز بالاتر برویم و وجود ۲۲۹ مدرسه یک تا ده نفر در استان نیز گواه بر عزم آمزش و پرورش هرمزگان در ارتقاء پوشش تحصیلی دانش آموزان بوده است.
دادی زاده تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن کلاس درس حضور و تغییر روند تدریس معلمان به غیر حضوری، آموزش و پرورش هرمزگان با انطباق سریع با این تغییرات و نوآوری های معلمان، توانست سال تحصیلی را به خوبی پشت سر بگذارد بگونه ای که نتایج آزمون های دروس نهائی دانش آموزان هرمزگانی، دارای رشد و روند صعودی نسبت به سال گذاشته را نشان می دهد.
این مسئول بیان داشت: سنجش تربیت تمام ساحتی در طول یک دوره کوتاه مدت نمی توان انجام داد ولی آموزش و پرورش هرمزگان در راستای تحقق اهداف دینی، پرورشی، هنری، ورزشی، اجتماعی و تربیتی فعالیت های گسترده ای را با هدف تربیت تمام ساحتی که در ابتدا به صورت حضوری و با شیوع بیماری کرونا به صورت غیر حضوری انجام داده است.
دادی زاده اضافه کرد: در سال تحصیلی پیش روی نیز شعار آموزش و پرورش هرمزگان را بر مبنای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین خواهیم کرد و از ظرفیت استان برای تحقق این اهداف آموزشی و تربیتی استفاده خواهیم کرد.
وی تسلط بر سند تحول بنیادین توسط روئسا و دبیران را مهم دانست و گفت: برای گفتمان سازی و بستر سازی سند تحول در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان، نیازمند آن هستیم تا فرهنگیان با جنبه های مختلف آموزشی، پرورشی و تربیتی سند آگاهی پیدا کنند که در این زمینه روئسای ادارات و دبیران سند تحول در مناطق این فرصت انتقال مفاهم سند را باید فراهم آورند.