افزونه جلالی را نصب کنید.

مشکل کمبود سیلندر گاز در بندرعباس کجاست؟

  • کد خبر : 1115
  • 11 مرداد 1399 - 21:31
مشکل کمبود سیلندر گاز در بندرعباس کجاست؟
کمبود سیلندر گاز هر چند هفته یک‌بار مردم را در شهرهای مختلف هرمزگان به تلاطم می‌اندازد و باید در به در به دنبال یک کپسول گاز برای انجام پخت و پز در زندگی‌شان باشند!

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از فارس،بندر عباس در بسیاری از نقاط شهری فاقد لوله‌کشی گاز است و مردم برای انجام پخت و پز روزانه‌شان از سیلندرهای گاز استفاده می‌کنند اما همین سیلندرهای گاز نیز به مدد همت بلند مسؤولان، هر هفته و یا هر دو هفته یک بار دچار کمبود در سطح شهر می‌‌شود و برای یافتن یک سیلندرگاز باید چندین مرکز ارائه و عرضه سیلندر گاز را سر بزنی و در نهایت نیز دست خالی به خانه بازگردی!

این وضعیت برای مردمی که خودشان در یکی از استان‌های مهم نفتی و گازی کشور زندگی می‌کنند و میزبان کانون‌های اصلی صادرات گاز مایع در کشور هستند، وضعیت زننده‌ای است که مسؤولان وظیفه دارند درد مردم را در این زمینه با تدبیر فوری رفع کنند.

در همین زمینه عزیزالله کناری‌زاده فرماندار بندرعباس اظهار کرد: شرکت پخش فراورده های نفتی اعلام کرده که در روز ۷ مرداد حدود ۶۹تن، در روز ۸ مرداد حدود ۶۵ تن و در روز ۹ مرداد حدود ۷۰ تن گاز در بندرعباس توزیع شده است و همچنین به تمامی جایگاه‌ها و مناطق گاز نیز توزیع و ارسال شده که مطابق پیگیری  نیز بعداز ظهر روز جمعه ۱۰ مردادماه حدود ۲۱۰ عدد گاز در شهرک پیامبر اعظم توزیع شده که همه آنها با توجه به نیاز در خودروهای گاز سوز مصرف شده است!

وی افزود: به شرکت پخش گاز مربوطه اعلام شده که ظرف روز شنبه در تمام جایگاهها می‌بایست گاز وجود داشته باشد و در صورتی که در منطقه خاصی شهروندان با کمبود سیلندر گار مواجه باشد بلافاصله تامین خواهد شد.

خودروهای مایع‌سوز یکی از علل اصلی ایجاد کمبود سیلندر

برخی خودروهایی که بدنبال گران‌شدن بنزین اقدام به گازسوز ساختن خود (آنهم از نوع ال‌پی‌جی) کرده‌اند، یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش سیلندر گاز در بندرعباس بشمار می‌روند چرا که اقدام به تهیه روزانه ۲ تا ۳ سیلندر گاز مایع کرده و با آن اقدام به مسافرکشی می‌کنند و همین مسأله موجب شده تا سیلندرگاز برای مصارف خانگی دچار کمبود شود.

فرماندار بندرعباس در همین زمینه نیز عنوان کرد: خودروهای ای پی جی نیز برای تعطیلات مصرف بالایی دارند و تعداد بیشتری از سیلندرگاز را از مراکز تهیه و مصرف می‌کنند.

کناری‌زاده درباره قیمت سیلندرهای گاز نیز بیان داشت: روند افزایش قیمت سیلندر گاز نیز سراسری بوده و از ۷۸۰۰ تومان به ۹۷۰۰ تومان رسیده که بر روی خودروهای حمل سیلندر گاز نیز درج شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها