افزونه جلالی را نصب کنید.

راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در قشم

  • کد خبر : 1153
  • 14 مرداد 1399 - 21:03
راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در قشم
مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان از راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در درگهان شهرستان قشم خبر داد و گفت: با ایجاد این بازارچه، به دنبال عرضه مستقیم محصولات کشاورزان به مصرف‌کنندگان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، سیروس اسدپور مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان در نشست شورای اداری اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی در صورت پیشتیبانی و حمایت از ناحیه دستگاه های اجرایی در تنظیم بازار میوه و محصولات کشاورزی نقش تاثیرگذاری دارد.

وی انجام عملیات زیربنایی در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی خریداری شده از کشاورزان را که یکی از مشکلات اساسی در سطح کشور دانست و افزود: یکی از مشکلات مهم ما در زمینه تنظیم بازار و عرضه تولیدات کشاورزان کمبود بازارچه و عدم حضور در محله‌های مختلف هست که سبب میشود میوه ۱۰۰۰ تومانی، ۵۰۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد این در حالی است که بازارچه یکی از موضوعات مهمی است که تشکل‌های تعاون روستایی توجه ویژه‌ای به آن دارند.

اسدپور در ارتباط با ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و باراندازها در استان هرمزگان گفت: با نظر مساعد سازمان برنامه و بودجه و برابر با اساسنامه‌ها به دنبال ایجاد بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در این استان هستیم.

مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان تصریح کرد: برای ایجاد این بازارچه ها مکان هایی در شهرستان های مختلف پیش‌بینی شده است که به عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پروتئینی خواهد پرداخت.

وی گفت: در حال حاضر بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در شهر درگهان جزیره قشم به مساحت ۲۵۰ متر مربع و بازارچه رودان به مساحت ۲۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد ریال رو به اتمام است و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

اسدپور خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها و تشکل‌های تولیدی مرتبط و یا هر تولیدکننده‌ای که بتواند محصولات خود را به طور مستمر و مستقیم در این مراکز عرضه کند می‌تواند در این دو بازارچه ها فعالیت داشته باشند.

مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان با بیان اینکه تلاش داریم نهاده‌های بخش کشاورزی نظیر کود، سم و بذر را با قیمت مناسبی تامین کنیم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه بخش بازرگانی کشاورزی اهمیت خاصی دارد با ایجاد بازارچه‌ها و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی می‌توان این زنجیره را نیز کامل کرد.

وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با کمترین قیمت به فروش می‌رسانند اما این محصولات با قیمت بالایی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که ایجاد این بازارچه‌ها و باراندازها تکمیل زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره به کاهش واسطه‌گری کمک می کند.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان بیان داشت: برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و جانمایی و راه اندازی این بازارچه ها با فرمانداران و شهرداران محترم شهرهای استان نیز مذاکراتی داشتیم که امید است بزودی در کلیه استان این بازارچه ها راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و روستایی در اختیار اتحادیه‌های تحت پوشش تعاون روستایی قرار می‌گیرند و به این وسیله اتحادیه‌ها به صورت مستقیم از روستاییان محصولات کشاورزی و تولیدی آنها را خریداری و در بازارچه عرضه می‌کنند.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه در سال جاری در مجموع ۹ بازارچه راه اندازی می‌شود، اظهار امیدواری کرد با حمایت و پیشتیبانی استاندار، فرمانداران و شهرداران محترم تا پایان سال ۹۹ سال جهش تولید این طرح‌ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها