افزونه جلالی را نصب کنید.
در کمیته فنی تکثیر میگوی شیلات هرمزگان مطرح شد:

تشکیل اتحادیه تکثیر دهندگان میگو برای این صنعت یک ضرورت است

  • کد خبر : 1489
  • 18 شهریور 1399 - 22:50
تشکیل اتحادیه تکثیر دهندگان میگو برای این صنعت یک ضرورت است
کمیته فنی تکثیر میگوی شیلات هرمزگان با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان،معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران و مدیرکل دفتر امور میگوی آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران به صورت ویدئوکنفرانسی، رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان،نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی سازمان نظام مهندسی و دامپزشکی استان و جمعی از مدیران بخش خصوصی صنعت تکثیر و پرورش میگو در اداره کل شیلات هرمزگان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیر کل شیلات استان هرمزگان در این نشست با اشاره به اینکه برنامه ریزی جهت تولید لارو، تامین مولد و غذا برای سال زراعی پیش رو از اهم موارد مطروح در این نشست است گفت: خوشبختانه استان هرمزگان در صنعت تکثیر و پرورش میگو از جایگاه خوبی برخوردار است که حفظ و ارتقای این جایگاه نیازمند حمایت دولت و تلاش مضاعف بخش خصوصی است.

دکتر عبدالرسول دریایی ارتقای علمی و دانش تخصصی بهره برداران و استفاده از دانش روز را لازمه پیشرفت در این صنعت خواند و گفت: بدون شک پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در این زمینه می تواند به خوبی یاری رسان صنعت تکثیر و پرورش میگو باشد.

وی همچنین از همکاری اداره کل شیلات هرمزگان با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در راستای تولید مولدهای سالم (SPF) خبر داد و گفت: اعتباری های استانی برای این مهم تخصیص شده اما در حال حاضر این پروژه با کمبود اعتبار روبرو شده است و نیازمند تخصیص اعتبار و حمایت های بیشتر است .

دریایی در ادامه پیشنهاد داد تا کمیته تخصصی واردات میگوی مولد با مشارکت شیلات، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ،سازمان نظام مهندسی،سازمان دامپزشکی و … در سطح کشوری و با زیر شاخه های استان تشکیل گردد تا علاوه بر تسریع در امور واردات بتوان موانع رو سریعتر مرتفع ساخت.

مدیر کل شیلات هرمزگان تشکیل اتحادیه تکثیر میگو برای این صنعت یک ضرورت خواند و تصریح کرد: این اتحادیه باید در کمتر از یک ماه تشکیل و فعالیت های این صنعت از این پس تنها از طریق اتحادیه پیگیری شود.

در ادامه معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه استان هرمزگان ظرفیت ویژه ای در صنعت تکثیر و پرورش میگو دارد گفت: در دولت تدبیروامید، میزان پرورش میگو در مزارع کشور افزایش چشمگیری داشته، و سهم چشمگیری از این میزان را استان هرمزگان پوشش داده است.

دکتر حسین عبدالحی با بیان اینکه خود کفایی در تولید مولد میگوی سالم و عاری ازبیماری باید هرچه سریعتر عملیاتیی و تحقق یابد  تصریح کرد: واردات میگو و رفع موانع ان نیز با محوریت بخش خصوصی در دستور کار است.

مدیرکل دفتر امور میگوی آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران در این نشست ضمن تشکر از همت شیلات هرمزگان در برگزاری به موقع این نشست با اشاره به اینکه خوشبختانه چرخه تولید میگوی پرورشی در استان هرمزگان به خوبی در حال فعالیت است گفت: تولید میگوی مولد و سالم از مهمترین برنامه های استان هرمزگان در راستای ارتقای این صنعت است۰

در ادامه رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پایش جمعیت های جانوری بومی و دست یابی به شناخت بیشتر این جمعیت،پایش مرتب بیماری های احتمالی ،حرکت در مسیر تولید میگوی سالم و عاری ازبیماری، ارتقای فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی با محوریت تکثیر میگو و …را از فعالیت های در حال انجام و پیگیری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و اداره کل شیلات هرمزگان خواند و گفت: تداوم این روند نیازمند حمایت های دولت و مشارکت و دغدغه مندی بهره برداران و  بخش خصوصی است.

گفتنی است در  ادامه بهره برداران ،مدیران مراکز تکثیر میگو و  حاضرین در نشست به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها