افزونه جلالی را نصب کنید.
طهرانچی در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی خبر داد؛

برنامه ریزی در حوزه دریا یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد اسلامی است

  • کد خبر : 1516
  • 21 شهریور 1399 - 10:27
برنامه ریزی در حوزه دریا یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد اسلامی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، از ایجاد سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر به استان هرمزگان، از شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید کرد.

طهرانچی در این بازدید که با همراهی حجت‎‌‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و حمید رضاییان، مدیرعامل شرکت ایزوایکو انجام شد، از بخش های مختلف مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید، صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل را یکی از نمونه‌های صنعت دانش‌بنیان دانست و با بیان اینکه این صنعت در کشور ما بدون وابستگی پیش می رود، گفت: واقعیت این است که ما را در صنعت دریا عقب نگه داشته‌اند، چرا که ایران با ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی، نباید دچار چنین وضعیتی در صنایع مرتبط با دریا باشد.

یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی مرتبط با حوزه دریاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: علم و فناوری دریا تقریباً مغفول مانده و به همین دلیل است که صنعت دریا نیازهای فراوانی دارد. در این راستا یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی مرتبط با حوزه دریاست. از این رو، یکی از نظام موضوعات پژوهشی احصاءشده در سامانه پژوهشیار، به این موضوع اختصاص یافته است.

آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سفارش صنایع تنظیم می‌شود

طهرانچی از ایجاد سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خبر داد و گفت: این سرا به عنوان بخشی از شبکه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می‌شود تا جوانان بتوانند در بخش‌های مختلف ناوبری و صنایع دریایی و فراساحل، در محیط عملی آموزش ببینند. باید تلاش شود سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل مکمل صنعت دریایی باشد.

وی ادامه داد: ساختار در دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نیاز صنعت تعریف می شود و آموزش، پژوهش و فناوری براساس سفارش صنایع تنظیم می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: این دانشگاه با بستر بیش از ۲۲ هزار عضو هیئت علمی، ۱۰۰ هزار پژوهش تحصیلات تکمیلی و بیش از یک میلیون دانشجوی در حال تحصیل، امروز می تواند حرکت خوبی در حوزه دریا آغاز کند که ثمرات آن برای جمهوری اسلامی ایران یک ارزش‌آفرینی جدی باشد که در این راستا واحد بندرعباس سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل را ایجاد می‌کند.

رضاییان: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تربیت نیروی انسانی، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فرا ساحل را تقویت کند

در ادامه حمید رضاییان مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با ابراز خرسندی از بازدید دکتر طهرانچی از این مجتمع، اظهار داشت: چالش بزرگ صنایع ما در حوزه منابع انسانی است و ریشه تربیت منابع انسانی در دانشگاه است. از دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهیم این حوزه را تقویت کند. مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افتخار ماست و با تمام توان در خدمت این دانشگاه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها