افزونه جلالی را نصب کنید.

اخبار مهم اداره کل منابع طبیعی هرمزگان

  • کد خبر : 1684
  • 23 شهریور 1399 - 15:00
اخبار مهم اداره کل منابع طبیعی هرمزگان
خسرو بهرامی نژاد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب از تبدیل اسناد دفترچه ای و صدور تک برگی اراضی ملی منطقه تلنگ لردکر میناب به مساحت 76961501 متر مربع خبر داد.

اخذ سند تک برگی اراضی ملی منطقه تلنگ لرد کر میناب
بهرامی نژاد گفت: الزام سند تک برگ به معنای تعویض اسناد قدیمی منگوله دار دفترچه ای و جایگزینی آن با سندهای جدید می باشد. در واقع ضرورت برای انجام این کار از آنجا ناشی می شود که سندهای منگوله دار به راحتی قابل جعل هستند، ولی سندهای تک برگی به دلیل هولوگرام دار بودن از اعتبار و سندیت بیشتری برخوردار هستند.
وی افزود: سندهای قدیمی همچنین به دلیل عدم درج آدرس و موقعیت جغرافیایی ملک و وجود اطلاعات از سابقه سند، دچار انواع مشکلات مجرمانه از سوی افراد مختلف نیز می شوند؛ بنابراین به همین راحتی می توان الزام تغییر سندهای قدیمی به سند تک برگی را درک کرد.
بهرامی نژاد افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی یکی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است و اهتمام جدی بر اجرای کامل این طرح برای تمامی عرصه های منابع طبیعی شهرستان است.
از آنجائی که با اجرای این طرح اراضی ملی و مستثنیات کاملاً منفک و مشخص می شود، از این رو ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه های ملی و بیت المال جلوگیری شده و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده های احتمالی کاهش یافته و شرایط تسریع در پاسخگویی به مراجعین نیز فراهم خواهد شد.
تحویل زمین به پیمانکار جهت اجرای عملیات مکانیکی حوزه باغ چنار شهرستان حاجی آباد
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از تحویل زمین به پیمانکار جهت اجرای پروژه عملیات مکانیکی احداث سازه حوزه آبخیز باغ چنار این شهرستان خبر داد .
ایوب شکاری گفت : این پروژه با حضور پیمانکار (پی ریزان حاجی آباد) ، کارشناس آبخیزداری شهرستان بعد از حد گذاری و تعیین دقیق محل اجرای عملیات آبخیزداری زمین مورد نظر به پیمانکار جهت اجرای پروژه عملیات مکانیکی احداث سد حوزه آبخیز چاله الیاس تحویل گردید .
شکاری هدف از احداث این پروژه را تغذیه مصنوعی سفره‌های آب های زیر زمینی و این حوزه عنوان کرد و  افزود : این پروژه مکانیکی به شرکت پی ریزان حاجی آباد تحویل داده شده است .
  آبگیری سازه آبخیزداری حوزه دهنگ شهرستان بستک در بارندگی اخیر
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از آبگیری سازه آبخیزداری حوزه دهنگ به‌ میزان یکصد هزار متر مکعب در بارش اخیر خبر داد.  
حامد احمدپور گفت: این سازه آبخیزداری در سال ۹۸ با هدف کنترل سیلاب، تقویت آبخوان، بهره برداری بهینه از سیلاب و جلوگیری از هدررفت آب شیرین قبل از تلاقی با رودخانه شور احداث گردیده است و با آبگیری آن در این دوره از بارش تابستانه می تواند اثرات مطلوبی در راستای این اهداف داشته باشد.
 
 آبگیری بندهای خاکی هلالی‌ در بارندگی های اخیر در شهرستان بستک
 
رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى شهرستان بستک از آبگیرى هلالی های آبگیر در سطحی به مساحت ۶۰۰ هکتار که منجر به مهار یک میلیون مترمکعب آب در این سامانه ها شد، خبر داد.
 حامد احمدپور گفت:از این مقدار سامانه هلالی آبگیر بیش از ۱۰۰هکتار با گونه های بومی کنار در قالب طرح جنگل کارى مشارکتی توسط مردم و سمن های مردم نهاد نهاکاری صورت گرفته است که در بارندگى‌هاى اخیر آبگیرى و موجب شادابی و سیراب شدن آنها گردیده است.
 
وی افزود: اجرای این‌گونه طرح‌ها علاوه بر مدیریت رواناب، احیای پوشش گیاهی در جهت حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب، باعث صیانت از ذخایر گیاهی و گونه‌های ارزشمند بومی خواهد شد.
 
 اهمیت راه اندازی طرحهای کشاورزی و دامی در قالب مجتمع و کاهش هزینه ها
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از برگزاری جلسه جهت بررسی و ساماندهی واگذاری طرحهای کشاورزی و دامی شهرستان بستک به ریاست حسینی قتالی فرماندارشهرستان و با حضور صمصام پور مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان به همراه زارعی معاونت بهبود تولیدات دامی و نصیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولین شهرستان بستک خبر داد.
 حسینی قتالی در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان بستک یکی از مناطقی است که دارای پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی است حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان را بسیار ضروری دانست و افزود: از شروع سال جدید متقاضیان زیادی که تعداد آنها بیش از انتظار بوده، برای درخواست طرحهای خود منجمله طرح بز داشتی درخواست داده اند و با توجه به اینکه لازمه تولید، فروش و بازار مصرف است ممکن است خیلی از طرحها نیاز شهرستان نباشد.
 فرماندار بستک با تاکید بر اینکه  راه اندازی طرحهای کشاورزی و دامی در قالب مجتمع موجب کاهش هزینه ها در برق و آب، زمین و… می شود، یکی از محاسن این کار را جلوگیری از سو استفاده و زمین خواری برخی از افراد عنوان کرد.
 وی ادامه داد: اماکن و مناطقی را که جاذبه های گردشگری دارند شناسایی شوند تا دخل و تصرفی در آن صورت نگیرد و جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و نیز بخشداران بر این موضوع نظارت داشته باشند.
 حامد احمدپور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک نیز گفت : به‌منظور تسهیل و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری جوامع محلی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، این اداره نسبت به استعدادیابی و تخصیص اراضی بر اساس طرح و استعداد اراضی در چارچوب نظام فنی خود آمادگی لازم برای همکاری با متقاضیان دولتی و خصوصی را دارد.
 وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۶٧ هکتار از اراضی ملی شهرستان برای اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی، دامی، صنعتی و خدماتی رفاهی استعدادیابی شده است که پس از سیر مراحل قانونی به مجریان طرح واگذار می‌شود.
 
 پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات آبخیزداری منطقه  میانبر کهورستان شهرستان بندرخمیر
 
رئیس اداره منابع طبیعی از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه آبخیزداری منطقه میانبر کهورستان شهرستان بندرخمیر خبر داد.
جمشید سالاری گفت: سازه سنگی ملاتی چاه ماخور با ظرفیت آبگیری ۷۵ هزار متر مکعب  با ارتفاع مفید ۵ متر، طول تاج ۳۲ متر، در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: این طرح با صرف هزینه از اعتباراتصندوق توسعه ملی اجرا می شود.
سالاری هدف از اجرای این طرح را مدیریت آبخیزها، کنترل سیلاب های فصلی برای مصارف کشاورزی، شرب دام و همچنین مقابله با بحران خشکسالی عنوان کرد.
 
 جلسه هم اندیشی رئیس منابع طبیعی بندرخمیر با رئیس اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه ۲بندرعباس

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بندرخمیرازبرگزاری جلسه هم اندیشی بارئیس اداره ثبت اسنادواملاک ناحیه۲بندرعباس خبرداد.
جمشید سالاری گفت : این نشست در محل دفتر رئیس اداره ثبت و اسناد ناحیه ۲ بندرعباس برگزار شد و موضوع کاداستر اراضی ملی(تبدیل اسناددفترچه ای به تک برگی) و اسناد اراضی ساحلی مورد بررسی قرار گرفت.

سالاری افزود : اکنون نقشه ها و برگ تشخیص ۵ پلاک اراضی ساحلی و یک پلاک اراضی ملی به اداره ثبت و اسناد بندرعباس ارسال شده و در شرف صدور سند اراضی ساحلی و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی اراضی ملی است.
 رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان بندرخمیرگفت : با اجرای کامل طرح کاداستر اراضی ملی و تک برگ کردن اسناد اراضی ملی میتوان از سواستفاده افراد درتخریب و تصرف اراضی ملی پیشگیری کرد.
 
 پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه مدیریت رواناب دشت جیحون بندرخمیر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی
 
جمشید سالاری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر گفت: مهار و انحراف روان آب های سطحی و سیلاب بر روی پهنه سطحی زمین به منظور حفاظت و توسعه منابع طبیعی و بهبود کمی و کیفی منابع طبیعی زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی امری اجتناب ناپذیر است.
 وی افزود: این پروژه با مساحت ۴۰۰ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مربوط به پروژه‌های بخش بیابان است که عملیات اجرایی این پروژه شامل احداث بند‌های خاکی با طول ۲۳۰ متر و ارتفاع ۱.۵ متر که به صورت عمود بر آبراهه ‌ها اجرا می گردد.
سالاری افزود: هدف از اجرای این سازه‌ها تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کنترل سیل، جلوگیری ازهدررفت آب و تقویت پوشش گیاهی منطقه، جلو گیری از فرسایش خاک و مقابله با پیامد‌های ناشی از سیل و خشکسالی است.
 
 برگزاری جلسه هم اندیشی منابع طبیعی بندرعباس با اداره ثبت اسناد منطقه یک
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از برگزاری جلسه مشترک با اداره ثبت اسناد و املاک منطقه یک  این شهرستان خبر داد.
روح الله وفاکیش گفت: این جلسه با هدف بررسی مسائل و مشکلات درخصوص عدم کسر بستر رودخانه ها و جاده ها از سند مالکیت دولت وهم افزایی و هماهنگی بیشتر این دو اداره برگزار گردید.
وی افزود: حفاظت از انفال نیازمند عزم جدی همه ارگانها و اقشار جامعه بوده می باشد و دو اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره ثبت اسناد و املاک به واسطه وظایف ذاتی خود می توانند نقش موثری را در جلوگیری از جعل ، دخل و تصرف و صدور سند معارض ایفا کنند.
در ادامه ضمن تقدیر از همکاران اداره ثبت اسناد و املاک منطقه یک شهرستان بندرعباس، به بررسی راهکارها و چالشهای پیش رو در رابطه با تثبیت اراضی ملی و اخذ سند مالکیت تک برگی(کاداستری)، تسریع در روند تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی در سطح شهرستان پرداخته شد.
 
 توقف عملیات تصرف اراضی ملی در منطقه سرزه خاروک  شهرستان بندرعباس
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بندرعباس از توقف عملیات تصرف اراضی ملی در منطقه سرزه خاروک خبر داد.
روح الله وفاکیش گفت: میزان حدود ۳۰۰۰ مترمربع  از اراضی ملی منطقه سرزه خاروک  که افرادی بدون در نظر گرفتن اصل ۴۵ قانون اساسی و رعایت مواد ۱و۲ قانون ملی شدن جنگل ها ،مراتع وآبخیزداری کشور اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی کرده بودند به استناد تبصره ذیل ماده۵۵ قانون حفاظت وبهره برداری از جنگلها ،مراتع وآبخیزداری کشور توسط پاسگاه حفاظت این اداره ازادامه فعالیت تصرفی آنها جلوگیری بعمل آمد.
وی افزود : گشت زنی در راستای حفاظت از اراضی ملی به صورت مستمر انجام میشود وکمترین تصرفات با جدیت دنبال وبا متخلفین در چارچوب قوانین ومقررات قاطعانه برخورد خواهدشد و یگان حفاظت این اداره بصورت شبانه روزی وایام تعطیل آماده دریافت وبررسی هرگونه اخبار درخصوص تخریب وتصرف اراضی ملی،قطع درخت وآتش سوزی از طریق سامانه۱۵۰۴یگان حفاظت می باشد.
 
 بیش از 2هکتاراز اراضی ملی شهرستان بندرلنگه رفع تصرف شد
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت این اداره روز گذشته بیش از 2 هکتار از اراضی ملی روستای چیروئیه رفع تصرف شد.
 علی ملایی افزود: در راستای مقابله با زمین خواری و حفظ و صیانت از انفال و اراضی ملی، عملیات اجرای حکم رفع تصرف از بیش از ۲ هکتار از اراضی ملی روستای چیروئیه ۱۵۰ کیلومتری شهرستان بندرلنگه اجرا شد.
 وی گفت: باتلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان طبق تبصره ۱ذیل ماده ۵۵ ، اراضی ملی تصرفی در روستای چیروئیه از دست متجاوزان و سودجویان خارج و به اراضی ملی برگردانده شد.
وی ارزش ریالی اراضی ملی آزاد شده را بیش از ۱۰۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
ملایی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیر قانونی اراضی ملی و بروز حریق در عرصه های منابع ملی با شماره رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت تماس بگیرند.
 
۴۰ درصد پشرفت  فیزیکی سازه تلفیقی گریشه بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از پیشرفت  فیزیکی ۴۰ درصدی  پروژه عملیات آبخیزداری حوزه گریشه  بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه خبر داد.
علی ملایی هدف از اجرای پروژه را  تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کنترل سیلاب، بهبود وضعیت زیست محیطی، رونق بخشیدن به بخش کشاورزی و دامداری و اشتغال پایدار عنوان نمودند.
وی افزود : این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶۰۰ میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی اجرا خواهد شد.
 
 پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی سازه آبخیزداری حوزه بن کوه شهرستان بندرلنگه
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی پروژه عملیات آبخیزداری حوزه بن کوه بخش مهران شهرستان بندرلنگه خبر داد.
علی ملایی گفت: سازه آبخیزداری حوزه بن کوه  با هدف کنترل سیل، جلوگیری از هدر رفت آب ، مدیریت رواناب های سطحی ، بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه و استفاده مردم از ذخیره آب در منطقه ای که واقعا باشرایط سخت کم آبی روبرو هستند درحال احداث می باشد .
وی افزود : امید است با تکمیل این سازه مردم روستا از نعمت آب که برای ساکنین منطقه بن کوه واقعا حیاتی است برخوردار شوند.
ملایی گفت : اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی  تامین گردیده است .
 
 پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه آبخیزداری پیشگیری ومهار سیل حوزه کندران شهرستان بندرلنگه
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد پروژه آبخیزداری پیشگیری ومهار سیل حوزه کندران شهرستان بندرلنگه خبر داد .
علی ملایی گفت : این پروژه شامل احداث سیل بند خاکی و اجرای پروژه بندهای خاکی است .
ملایی مهمترین اهداف اجرای این پروژه را هدایت رواناب ، مهار و جلوگیری از گسترش سیلاب ،کاهش اثرات مخرب سیلابهای احتمالی در تاسیسات زیربنایی از قبیل شهرسازی، برق و آب و  ایجاد آثار اجتماعی مثبت به لحاظ جلوگیری تخریب ابنیه، تاسیسات و زمینه های کاربری مختلف در حاشیه رودخانه برشمرد.
 
 پیشرفت فیزیکی ۳۰  درصدی پروژه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری حوزه کندران – ارمک شهرستان

 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری حوزه کندران – ارمک بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه خبر داد .
علی ملایی گفت : عملیات این پروژه شامل احداث سد خاکی جهت آبگیری و ذخیره نزولات آسمانی وافزایش پوشش جنگلی می باشد.
وی افزود: اعتبار این پروژه بالغ بر ۳۲۳۲ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین گردیده است .
 

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها