افزونه جلالی را نصب کنید.
در دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان با فرماندار شهرستان سیریک مطرح شد:

سیریک پایتخت مرکز تکثیر میگوی استان هرمزگان است//فعالیت های شیلاتی در سیریک رونق و توسعه به همراه داشته است

  • کد خبر : 1761
  • 28 شهریور 1399 - 1:26
سیریک پایتخت مرکز تکثیر میگوی استان هرمزگان است//فعالیت های شیلاتی در سیریک رونق و توسعه به همراه داشته است
مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شهرستان سیریک با فرماندار شهرستان سیریک دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان در این دیدار گفت: شهرستان سیریک با برخورداری از حدود ۴۵۰ فروند شناور صیادی و حدود سه هزار دویست نفر صیاد توانسته سالانه حدود ۲۰ هزار  تن صید را به خود اختصاص دهد که این مهم نشان از ظرفیت های خوب شیلاتی این شهرستان است.

دکتر عبدالرسول دریایی با بیان اینکه خوشبختانه سیریک همچنین در  آبزی پروری به ویژه تکثیر و پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس نیز ظرفیت های خوبی برخوار است افزود: برداشت سالانه حدود دوهزار تن میگوی پرورشی  در این شهرستان به خوبی بیانگر توانمندیهای های این شهرستان در حوزه آبزی پروری است.

دریایی با اشاره به اینکه خوشبختانه بالغ بر چهارده مرکز تکثیر در شهرستان سیریک فعالیت دارند از این شهرستان به عنوان پایتخت تکثیر میگوی استان و حتی کشور یاد کرد.

وی در ادامه حمایت دستگاه های اجرایی با محوریت فرمانداری سیریک از فعالیت های شیلاتی این شهرستان را لازمه حفظ، نگهداری و ارتقای ظرفیت های شیلاتی در این شهرستان خواند و گفت: خوشبختانه استانداری هرمزگان حمایت های خوبی از فعالیت های شیلاتی کرده است که امید داریم نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک نیز این مسیر را ادامه دهد.

دریایی تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش در تولید را از اهم برنامه های شیلات هرمزگان در شهرستان سیریک خواند و گفت: بدون شک تحقق این مهم نیازمند حمایت از فعالیت های شیلاتی است.

مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین با اشاره به ظرفیت های موجود در زمینه آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس در حوزه مکران و سیریک گفت: امید است در آینده ای نزدیک شاهد اقداماتی خوبی در این صنعت در شهرستان سیریک با اولویت بومیان باشیم و بی شک اگر سرمایه گذار بومی توانمند ورود کند از ایشان استقبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت های شیلاتی باعث به وجود آمدن ظرفیت های خوب در زمینه بسته بندی، عمل آوری، فرآوری و صادرات شده است که امید است سرمایه گذاران بومی به این حوزه ها نیز ورود کنند.

دریایی مطالعات و ظرفیت یابی سایتهای جدید پرورش میگو  در سطح شهرستان و پیگیری تجهیز و تکمیل بنادر مردمی با کمک فرمانداری را از برنامه های مهم شیلات هرمزگان در سیریک خواند‌.

در ادامه فرماندار شهرستان سیریک با بیان اینکه ارتقای همه جانبه شیلاتی شهرستان سیریک در دولت تدبیر و امید قابل توجه است گفت: فعالیت های شیلاتی نقش مهمی در معشیت مردم داشته که خوشبختانه با حمایت های دولت تدبیر و امید  این مهم به خوبی صورت گرفته است.

جمال الدینی در ادامه ضمن تشکر از مجموعه فعالیت های اخیر  شیلات هرمزگان  گفت:  انشالله با تداوم همکاری ها و ارتقای آن شاهد رونق بیشتر فعالیت های شیلاتی در آینده باشیم.

وی نگهداری از ساختارهای شیلاتی از جمله بندر صیادی کوستک را از اولویت ها  و وظایف همگانی خواند و گفت: تمامی دستگاه ها و بهره برداران از مجموعه بندر صیادی کوهستک باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها