افزونه جلالی را نصب کنید.

۶۵درصد مشترکین خمیر و مجتمع کشار زیر الگو، آب مصرف می کنند

  • کد خبر : 1755
  • 28 شهریور 1399 - 1:17
۶۵درصد مشترکین خمیر و مجتمع کشار زیر الگو، آب مصرف می کنند
معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: مجموعه اقدامات آبفا و همچنین مشترکین شهرستان خمیر به ویژه منطقه کشار، زمینه مصرف بهینه، تامین مستمر آب و کاهش آب‌بها فراهم می شود.

 به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا، علی رضایی در نشست بررسی وضعیت آب بهای منطقه کشار که با حضور فرماندار خمیر و اعضای شورا برگزار شد، افزود: به منظور کاهش هزینه مشترکین، برخی از مواردی که در حوزه وظایف و اختیارات آبفاست، ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد که به موازات آن نیز لازم است برخی اقدامات از سوی مشترکین صورت گیرد تا شاهد کاهش مصرف و هزینه آب بها بر روی قبوض باشیم.

وی با اشاره به درخواست اعضای شورا افزود: آبفا تا جایی که امکان داشته باشد در آب‌ بهای کشار و خمیر تجدید‌نظر خواهد کرد که در صورت نهایی شدن، از ماه آینده اعمال می شود.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از رفع اشکالات فنی خطوط لوله و تخلیه هوا در طول مسیر خبر داد و گفت: این موضوع نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و در مناطقی که لازم باشد شیر تخلیه هوا نصب خواهد شد.

وی افزود: قرائت نامنظم کنتور بعد از شیوع ویروس کرونا، افزایش مصرف به خاطر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، افزایش روزهای توزیع آب از ۴۰ روز یک بار به ۵ روز یک بار و انباشت قبوض دوره های گذشته از جمله عوامل قبوض صادره با مبالغ بالاست.

رضایی در عین حال افزود: آب و فاضلاب هرمزگان به منظور رعایت حال مشترکین اقدام به تقسیط قبوض مشترکین با مبالغ بالا کرده است تا فشار مالی کمتری به مشترکین وارد شود.

 وی ادامه داد، در حال حاضر ۴۰ درصد مشترکین شهرستان خمیر علیرغم استفاده از آبِ آبشیرین‌کن مشمول پرداخت این تعرفه نمی شوند. همچنین ۶۵ درصد مشترکین با اعمال مدیریت مصرف، زیر الگوی تعیین شده آب مصرف می کنند.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه آبِ آبشیرین کن با هزینه بالایی تولید و با تعرفه ۳۰ درصد برای مشترکین محاسبه می شود، گفت: ما نیز انتظار داریم در استفاده از این آب، مدیریت لازم صورت گیرد و از استفاده آن در آبیاری غرقابی درختان، فضای سبز و غیر شرب خودداری شود.

 وی یکی دیگر از عوامل مصرف بالا در منطقه کشار را استفاده از مخازن سیمانی غیراستاندارد عنوان کرد که باعث هدر رفت بالای آب می شود.

 به گفته رضایی، حذف مخازن غیر استاندارد سیمانی و جایگزینی آن با مخازن کوچک استاندارد باعث کاهش روزهای آبدهی، جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت هزینه می شود‌.

فرماندار خمیر نیز در این جلسه با قدردانی از آب و فاضلاب در تامین آب پایدار این شهرستان افزود: شهرستان خمیر در سال های گذشته بویژه در بخش روستایی با کمبود شدید آب مواجه بود که با اقدامات انجام شده در حال حاضر با کمترین چالش در تامین آب مواجه است.

وی در ادامه خواستار پیگیری برای افزایش سقف الگوی مصرف با توجه به اقلیم و بافت منطقه شد و گفت: عمده قبوض صادره با مبالغ بالا به دلیل اعمال تعرفه پلکانی با مصرف بالای الگوی تعیین شده است.

به گفته میرهاشم خواستار، در صورت افزایش سقف الگوی مصرف می توان بخشی از خواسته های مردم را از این طریق پاسخ داد.

وی همچنین بر ارائه راهکار برای تغییر تعرفه کنونی تاکید کرد و گفت: همه مشترکین شهرستان خمیر توان پرداخت قبوض آب با تعرفه فعلی نداشته و بخشی از آنها نیز تحت تاثیر شرایط کنونی درآمد کمی دارند از این رو می طلبد با اتخاذ تصمیماتی در کاهش تعرفه آب اقدام کرد.

فرماندار خمیر در ادامه خواستار مشارکت مردم در مصرف بهینه آب شد و گفت: مردم می توانند با حذف مخازن غیر استاندارد سیمانی و جایگزینی با مخازن استاندارد با حجم کمتر زمینه افزایش روزهای دریافت آب را فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1755

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها