افزونه جلالی را نصب کنید.
به صورت ویدئوکنفراسی؛

اولین هنرستان وابسته به وزارت جهادکشاورزی در هرمزگان راه اندازی شد

  • کد خبر : 1848
  • 01 مهر 1399 - 18:58
اولین هنرستان وابسته به وزارت جهادکشاورزی در هرمزگان راه اندازی شد
به صورت ویدئوکنفراسی و با حضور مسوولین کشوری و استانی اولین هنرستان وابسته به وزارت جهادکشاورزی در هرمزگان راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر کمرئی معاون وزیر آموزش و پرورش، مهندس آذرکیش مدیرکل کاردانش وزارت آموزش و پرورش، دکتر حاجبی رییس مرکز تحقیقات وکشاورزی منابع طبیعی استان، حجت الاسلام شرفی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی، نظری معاون مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان صبح امروز آیین افتتاح ۱۶ هنرستان فنی و‌ حرفه ای و کاردانش کشاورزی در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.
نظری معاون مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان اظهار داشت: امروز اولین هنرستان وابسته به وزارت جهادکشاورزی در شهرستان حاجی آباد در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه راه اندازی هنرستان شهدای کشاورز در شهرستان حاجی آباد که قطب کشاورزی می باشد می تواند تحولی عظیمی در تولید ملی و امنیت غذایی باشد ، افزود: در شهرستان حاجی آباد۲ هزار ۳۲۸ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیل هستند که سهم بخش کشاورزی ۲/۱ درصد می باشد.
به گفته این مسوول ، در استان هرمزگان تعداد ۱۶۰ هنرستان وجود داشته که در ۱۵ هنرستان پذیرش دانش آموز در رشته های مهارتی کشاورزی انجام می شود.
نظری ابراز داشت: از کل دانش آموزان متوسطه دوم که تعداد ۶۵ هزار و ۲۶۴ نفر در استان بوده تعداد ۱۷ هزار و ۳۹۹ نفر بعنی ۲۶/۶ درصد در هنرستانهای تابع آموزش و پرورش تحصیل کرده که سهم بخش کشاورزی تنها ۵۸۰ نفر یعنی ۳/۳ درصد دانش آموز می باشد.
محمد قویدل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز گفت: ترویج کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی این استان از طریق آموزش هنرجویان از زمان تحصیل در مدارس مهیا شده است.
وی افزود: آموزش هنرجویان باعث می شود گامهای موثری در بخش کشاورزی استان هرمزگان برداشته شود.
این مسوول در پایان گفت : آموزش و پرورش کمک به بخش کشاورزی را تضمین می کند و با تمام قوا در راستای توسعه این بخش گام بر می دارد.
گفتنی است؛ هم‌زمان با فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ مراسم افتتاح ۱۶ هنرستان جدید وابسته به وزارت جهادکشاورزی و آغاز سال تحصیلی در ۲۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشاورزی انجام شد

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها