افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر کل شیلات در نشست رفع موانع تولید ماهی در قفس:

تشکیل کمیته فنی پرورش ماهی در قفس و نشست آن هر ماه دوبار//پرورش ماهی در قفس نیازمند حمایت همه جانبه

  • کد خبر : 1856
  • 04 مهر 1399 - 12:33
تشکیل کمیته فنی پرورش ماهی در قفس و نشست آن هر ماه دوبار//پرورش ماهی در قفس نیازمند حمایت همه جانبه
نشست رفع موانع تولید پرورش ماهی درقفس استان هرمزگان با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، نماینده منطقه آزاد قشم،نماینده امور اراضی جهاد کشاورزی استان،نماینده بانک کشاورزی ،نماینده جهاد کشاورزی و معدن استان و جمعی از بهره برداران و سرمایه گذاران صنعت پرورش ماهي در قفس استان هرمزگان در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان در این نشست با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس  در یک دهه اخیر با استقبال صیادان و ساحل نشینان روبرو شده و  امروزه به تجارتی پر سود دربین انواع آبزی پروی تبدیل شده است گفت: هرمزگان با تلاش و اقدامات صورت پذیرفته در زمینه توسعه طرح های پرورش ماهی در قفس در سطح کشور پیشتاز بوده و سرمایه‌گذاری های متعددی در این زمینه جذب گردیده است.

دکتر عبدالرسول دریایی  عنوان کرد : پرورش ماهیان دریایی در قفس علاوه بر کمک به حفظ ذخایر آبزیان، یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در حوزه شیلات است که به شدت نیازمند حمایت های دولت به ویژه در شرایط امروز کشور است.

وی ظرفیت های موجود و در دست انجام پرورش ماهی در قفس استان به ویژه در شهرستان های بندرلنگه، قشم ،سیریک و جاسک را ویژه و محوری برای تبدیل استان به قطب پرورش ماهی کشور و منطقه خواند.

دریایی با اشاره به شرایط خاص کشور به ویژه اقدامات خصمانه دشمنان ایران اسلامی گفت: بدون شک همه سازمانها و دستگاه های اجرایی با اهدافی مشترک از قبیل رونق تولید،رونق اقتصادی و اشتغال با تعامل بیشتر در این مسیر حرکت خواهند کرد.

وی صنعت پرورش  ماهی در قفس را مانند فرزندی کوچک خواند که نیازمند مراقب و پرورش در مسیر رشد و توسعه است وی افزود: پیگیری ها و تلاش خوبی در این خصوص صورت گرفته است که بخش خصوصی نیز باید با جدیت وپذیرش خطر پذیری سرمایه گذاری فعالیت خود را شدت ببخشد.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به تعاملات خوب بانکها و حمایت های خوب آنها  از بانکها خواست تا مساعدت بیشتری نسبت به سرمایه گذران این حوزه داشته باشند.

دریایی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران صنعت پرورش ماهی درقفس با توجه به سرمایه گذاری خوب ایشان در شرایط سخت اقتصادی انتظار می رود همه دستگاه هایی اجرایی و سازمان های مرتبط یاری رسان این عزیزان در مسیر جهش تولید و رونق اقتصادی باشند.

وی با اشاره به سختی تامین تجهیزات و تاسیسات پرورش ماهی در قفس گفت:در حال حاضر بهترین راه در این مسیر تامین این تجهیزات و تاسیسات از داخل کشور است که انتظار می رود هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در این زمینه پای کار باشد.

عبدالرسول دریایی ورود نمایندگان مجلس به حمایت از این صنعت  و مطرح شدن حمایت از صنعت پرورش ماهی در قفس در مجلس شورای اسلامی را به فال نیک گرفت و افزود: سرمایه گذاران هرچه سریعتر نسبت به خریدتاسیسات  و تجهیز مزارع پرورش ماهی درقفس خود اقدام نمایند.

مدیر کل شیلات هرمزگان در خصوص توسعه پرورش ماهی در قفس در جزیره قشم گفت: امید است بتوانیم با تعامل بیشتر به ظرفیت پیشی بینی شده ۱۸هزارتنی جزیره قشم برای پرورش ماهی در قفس دست یابیم که این مهم مستلزم تسهیل در مسائل گمرکات، تسهیل در واگذاری اراضی در چارچوب قانون، حمایت از سرمایه گذاران و … است.

دریای تکثیر ماهی برای تامین بچه ماهی را از پروژه های با اهمیت شیلات هرمزگان برای این صنعت خواند و گفت: امید است با تلاش هاو پیگیری های صورت گرفته در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم در این خصوص لازم است تا زمانی که این امر محقق شود دولت ارز دولتی یا یارانه برای تامین بچه ماهی از خارج کشور در اختیار سرمایه گذاران قرار دهددر صورت عدم حمایت این صنعت بارکدو چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی افزایش دانش کارشناسان، افزایش حمایت های دولت در قالب تسهیلات ،تخصیص ارز دولتی، تجهیزات و تاسیسات برای اخذ تسهیلات،تخصیص یارانه برای این صنعت، تامین بچه ماهی و … را از اهم موارد مطروحه در این نشست از خواند.

گفتنی است در این نشست به مسائل و مشکلات مطروحه از سوی بهره برداران و سرمایه گذاران صنعت پرورش ماهی در قفس استان پرداخته شد و راه کار ها و پیشنهادات ارائه گردید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها