افزونه جلالی را نصب کنید.

مهمترین اخبار اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان

  • کد خبر : 1949
  • 07 مهر 1399 - 15:02
مهمترین اخبار اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان
خسرو بهرامی نژاد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب از تبدیل اسناد دفترچه ای و صدور تک برگی اراضی ملی منطقه کلاهی میناب به مساحت 14022794 متر مربع خبر داد.

اخذ سند تک برگی اراضی ملی قریه کلاهی در بخش مرکزی میناب

بهرامی نژاد گفت: محدودیت زمین های مناسب برای توسعه طرح های کشاورزی و جنگلداری طرح‌های نوین اقتصادی-صنعتی، احتماعی، محیط زیست، مسکن و شهرسازی و سایر فعالیتها ایجاب می نماید از سرزمین و اراضی موجود کشور استفاده بهینه شود بنابراین ضروریست اطلاعات دقیق و صحیح از جای جای اراضی دولتی آن داشت و با توجه به تناسب و قابلیت هر یک از قطعات اراضی برای آن برنامه ریزی نمود.

وی افزود پس از مکان گذاری دقیق اراضی ملی و فک مستثنیات مردمی و طرحهای اجرائی ،مدیریت خالصه اراضی ملی، محقق و قطع ید فرصت طلبان و افراد سودجو نیز تضمین می گردد.

 عملیات پی کنی  پروژه آبخیزداری حوزه تخت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از عملیات پی کنی  پروژه آبخیزداری حوزه تخت این شهرستان  خبر داد.

روح الله وفاکیش گفت: این سازه آبخیزداری  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی  و با ارتفاع کل ۷ متر ، ارتفاع مفید ۵ متر و  ظرفیت کنترل رواناب سالیانه حدود ۴۵ هزار مترمکعب آغاز گردیده است.

وی افزود: این پروژه با هدف مدیریت رواناب ،کنترل سیلاب های فصلی و مقابله با پیامدهای ناشی از سیل ، خشکسالی و کم آبی و تامین آب موردنیاز روستاهای پایین دست ،افزایش عمر سد شمیل نیان،  تغذیه سفره های زیرزمینی، توسعه کشاورزی و رونق تولیدات  روستاهای پایین دست ،جلوگیری از مهاجرت و اشتغال زایی و همچنین  بهبود کیفیت آب و کاهش میزان  EC آب در دست اجرا قرار دارد.

 آغار گل دهی درختان کنار در شهرستان رودان

حسین محسنی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان گفت : گل دهی درختان کُنار در ۲۵۰ هزار هکتار از مراتع این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: با شروع فصل پاییز و گل دهی این گونه شرایط مناسبی برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل با کیفیت در سطح شهرستان ایجاد می شود.

محسنی زاده گفت  :جنگل های طبیعی کنار به صورت پراکنده در مناطق بادافشان ، خیرآباد ، فاریاب و …گسترش دارند.

محسنی زاده افزود : وجود این جنگل های طبیعی رودان را به یکی از مراکز پرورش زنبور و تولید عسل مرغوب در سطح استان و کشور تبدیل کرده و زنبورداران می توانند از اواسط پاییز تا پایان اردیبهشت ماه  در این شهرستان ساکن و به تولید عسل بپردازند.

 بازدید معاون آبخیزداری از پروژه های صندوق توسعه ملی شهرستان میناب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب از بازدید جعفری تختی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از پروژه آبخیزداری صندوق توسعه ملی میناب خبر داد.

خسرو بهرامی نژاد گفت: این پروژه ها شامل سازه های سنگی ملاتی در بخش مرکزی در حوزه های آبخیز نوبند، گوربند، تیرور، چاه شیرین و چاه اسماعیل و سد زیرزمینی در بخش سندرک و در منطقه درپهن با اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا می باشد.

طی این بازدید جعفری تختی معاون آبخیزداری کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نسبت به اجرای صحیح و اصولی پروژه ها منطبق با اهداف مشخص شده و اتمام به موقع آن با توجه به نزدیکی به فصل بارندگی و طغیان سیلابهای احتمالی تاکید کرد.

 بازدید ازمعادن شهرستان بندرخمیر

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بندرخمیر از معادن بازدید شد.   

جمشیدسالاری گفت: دراستای بازدید دوره ایی ازمعادن سطح شهرستان،ازمعادن این شهرستان توسط کارشناسان این اداره  جهت سرکشی وکنترل محدوده بلا مناع جهت برداشت ماده معدنی بطور مستمرصورت می گیرد..

وی گفت: هدف ازاین بازدید بررسی تعهدات معدن داران نسبت به حفاظت از عرصه های منابع طبیعی می باشد.وی اضافه کرد:بازدید از سطح معادن وبررسی عملکرد وانجام تعهدات به صورت دوره ایی ومتناوب انجام خواهد گرفت.

 پیشگیری  تصرف اراضی ملی درمنطقه کهورستان شهرستان بندرخمیر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر از توقف عملیات تصرف اراضی ملی درمنطقه کهورستان خبرداد.

جمشید سالاری گفت : میزان ۵۰۰۰مترمربع از اراضی ملی منطقه کهورستان که افراد سود جو بدون درنظر گرفتن اصل ۴۵ قانون اساسی و رعایت مواد۱ و۲ قانون ملی شدن جنگلها ،مراتع آبخیزداری کشور اقدام به تخریب وتصرف اراضی ملی می نمودند به استنادتبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت وبهره برداری ازجنگل ها،مراتع وآبخیزداری کشور توسط پاسگاه حفاظتی این اداره با حضور به موقع از تخریب وتصرف پیشگیری  بعمل آمد.

وی خاطر نشان کرد: درراستای حفاظت از اراضی ملی گشت های مستمر توسط نیروهای یگان حفاظت این شهرستان ادامه دارد و بررسی هرگونه اخبار درخصوص تخریب وتصرف اراضی ملی، آتش سوزی ویا قطع درختان ازطریق سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت می باشد.

 پیشرفت ۶۰درصدی پروژه مدیریت رواناب فاز ۲در منطقه دشت جیحون بندرخمیراز محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر گفت: مهار و انحراف روان آب های سطحی و سیلاب بر روی پهنه سطحی زمین به منظور حفاظت و توسعه منابع طبیعی و بهبود کمی و کیفی منابع طبیعی زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی امری اجتناب ناپذیر است.

جمشید سالاری افزود: این پروژه با مساحت ۱۶۰ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مربوط به پروژه‌های بخش بیابان است که عملیات اجرایی این پروژه شامل احداث بند‌های خاکی با طول ۲۳۰ متر و ارتفاع ۱.۵ متر که به صورت عمود بر آبراهه ‌ها اجرا می گردد.

وی گفت : هدف از اجرای این سازه‌ها را تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کنترل سیل، جلوگیری ازهدررفت آب و تقویت پوشش گیاهی منطقه، جلو گیری از فرسایش خاک و مقابله با پیامد‌های ناشی از سیل و خشکسالی است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها