افزونه جلالی را نصب کنید.

ضرورت تغییر نقش ها در رابطه دولت و ملت/ تعامل موثر دهیاران و بخشداران با آبفا در آبرسانی روستای

  • کد خبر : 2043
  • 13 مهر 1399 - 14:08
ضرورت تغییر نقش ها در رابطه دولت و ملت/ تعامل موثر دهیاران و بخشداران با آبفا در آبرسانی روستای

در این نشست نماینده مردم حوزه مرکزی استان در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: علی رغم وجود مشکلاتی نظیر عدم بارندگی کافی، فرسودگی شبکه ها و کمبود منابع مالی در بخش آب، معتقدم در مجموعه آبفا می توانیم کاری کنیم که آب دغدغه اصلی ما نباشد. احمد مرادی با تاکید برعدم تبعیض و ضرورت توجه  […]

در این نشست نماینده مردم حوزه مرکزی استان در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: علی رغم وجود مشکلاتی نظیر عدم بارندگی کافی، فرسودگی شبکه ها و کمبود منابع مالی در بخش آب، معتقدم در مجموعه آبفا می توانیم کاری کنیم که آب دغدغه اصلی ما نباشد.

احمد مرادی با تاکید برعدم تبعیض و ضرورت توجه  بیشتر به حوزه آبرسانی روستایی، تصریح کرد: برای پایان دادن به تراژدی آب نیاز داریم تا تعامل اثربخشی میان دهیاران، بخشداران و شوراهای روستایی با مجموعه آب و فاضلاب استان شکل گیرد.

مرادی با اشاره به تعدد مشکلات در مناطق روستایی، گفت: برای رفع این چالش ها نیاز به  تغییر نقش ها در رابطه دولت و ملت داریم به طوری که برای به حداقل رساندن این مشکلات، در کنار ارائه راهکار و تلاش آبفا، تعامل و همراهی بخش غیردولتی و نمایندگان مردم شامل دهیاران و شوراهای روستایی بسیار ضروریست.

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس در ادامه پیشنهاد داد، جلساتی مستمر در قالب بررسی و ارائه راهکارهای حل معضلات آب روستا با حضور دهیاران و مدیران و معاونین آبفا تشکیل و نتیجه آن جهت پیگیری و رسیدگی ارائه شود.

نیازمند هم اندیشی با نمایندگان مردم در بخش روستایی هستیم

در ادامه این نشست، مدیرعامل آبفا هرمزگان نیز بر اثربخشی این جلسات هم اندیشی تاکید کرد و گفت:  با توجه به تعدد و پراکندگی روستاها در استان و گستردگی مجموعه فعالیت های آب و فاضلاب، نیازمند به مشاوره و هم اندیشی با دهیاران و نمایندگان مردم در بخش روستایی هستیم تا بتوانیم اقدامات موثری در حوزه آبرسانی روستایی انجام دهیم.

امین قصمی با اشاره به اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، تصریح کرد: این طرح با هدف بهبود روند آبرسانی به روستاها اجرا شده و اعتقاد ما بر این است تحقق این طرح اتفاق خوبی در استان بوده که میزان رضایت مندی مردم موید آن خواهد بود.

وی افزود: این مجموعه در راستای اثربخشی بیشتر این جلسات اقدام به تعریف و تدوین شناسنامه فنی روستاها در قالب برنامه ها و پروژه های تامین آب خواهد کرد. به طوری که در نشست با بخشداران و دهیاران علاوه بر اولویت بندی مشکلات بخش آب، برای انجام بخش های مختلف با نمایندگان مردم توافق صورت می گیرد و نتیجه اقدامات به اطلاع نماینده مردم در مجلس خواهد رسید.

وی همچنین ضمن قدردانی از پیگیری های نماینده حوزه مرکزی استان در مجلس، اظهار امیدورای کرد، در نتیجه این جلسات اقدامات موثری در زمینه رفع معضلات آبرسانی روستایی اجرایی خواهد شد.

ضرورت ایجاد منابع آبی پایدار در روستاها

در ادامه، شمس الدینی بخشدار تخت تصریح کرد: علی رغم مشکلاتی چون کمبود منابع آبی، شکستگی و فرسودگی شبکه توزیع آب، از زمان یکپارچه سازی شاهد اجرای پروژه های خوبی در بخش روستاهای تخت بودیم به طوری علی رغم مشکلات موجود، تابستان امسال را با کمترین چالش کم آبی پشت سر گذاشتیم.

وی همچنین ضمن قدردانی از مجموعه اقدام موثر آبفا اظهار امیدواری کرد، با وجود سد شمیل و نیان شاهد ایجاد منابع آبی پایداری در روستاهای بخش تخت باشیم.  

در پایان، دهیاران و نمایندگان شورای روستایی روستاهای بخش تخت هر یک به بیان مشکلات بخش آب و ارائه راهکارهای مورد نظر پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2043

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها