افزونه جلالی را نصب کنید.
دربازدید از طرحهای پرورش ماهی درقفس شهرستان بندر لنگه مطرح شد:

بندرلنگه قطب اصلی پرورش ماهی در قفس کشور / آینده ای درخشان در انتظار پرورش ماهی در قفس در بندرلنگه

  • کد خبر : 2040
  • 13 مهر 1399 - 14:02
بندرلنگه قطب اصلی پرورش ماهی در قفس کشور / آینده ای درخشان در انتظار پرورش ماهی در قفس در بندرلنگه
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان،رئیس اداره شیلات شهرستان بندرلنگه،رئیس گروه پرورش ماهی درقفس شیلات استان ، رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان، رئیس شرکت شهرک های کشاورزی هرمزگان و جمعی از مسئولین استانی از طرحهای پرورش ماهی درقفس شهرستان بندر لنگه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان  در حاشیه این بازدید با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس  در یک دهه اخیر با استقبال خوب صیادان و ساحل نشینان روبرو شده است گفت: هرمزگان با تلاش و اقدامات صورت پذیرفته در زمینه توسعه طرح های پرورش ماهی در قفس هرمزگان در سطح کشور پیشتاز بوده و سرمایه‌گذاری های متعددی در این صورت گرفته است.

مهندس مسعود بارانی افزود: پرورش ماهیان دریایی در قفس علاوه بر کمک به حفظ ذخایر آبزیان، یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در حوزه شیلات است که به شدت نیازمند حمایت های دولت به ویژه در شرایط امروز کشور است .

وی ظرفیت های موجود و در دست انجام پرورش ماهی در قفس استان به ویژه در شهرستان های بندرلنگه، قشم ،سیریک و جاسک را ویژه و محوری برای تبدیل استان به قطب پرورش ماهی کشور و منطقه خواند

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان  تصریح کرد در این بازدید با حضور مسئولین و جمعی از بهره برداران مسائل و مشکلات طرحهای پرورش ماهی درقفس غرب شهرستان بندر لنگه مطرح و همچنین موارد مربوط به اراضی مورد نیاز جهت پشتیبانی این طرحها مورد بررسی قرار گرفت.

بارانی گفت: این هیات با حضور در محل اجرای بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس در کشور که  توسط شرکت طرح توسعه نیکسا به ظرفیت ۳هزارتن در منطقه گرزه این شهرستان در حال انجام است از قسمت های مختلف این طرح وفعالیتهای صورت گرفته  بازدید کردند و مققر شد  درخصوص تامین زمین مورد نیاز جهت تکمیل زنجیره تولید این شرکت‌ درقالب شهرک شیلاتی مساعدت های ارزی صورت پذیرد.

گفتنی است شهرستان بندر لنگه با برخورداری از بالغ بر  ۶۰هزار تن ظرفیت تولید ماهی در قفس از پتانسیل بالایی در زمینه تولید ماهیان دریایی برخوردار است و این شهرستان در آینده  نزدیک با راه اندازی ظرفیت های واگذار شده یکی از قطب های تولید ماهیان دریایی خواهد بود .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها