افزونه جلالی را نصب کنید.

تمدید اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان

  • کد خبر : 2196
  • 17 مهر 1399 - 14:18
تمدید اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان
مديركل بهزيستي هرمزگان گفت: برنامه پيشگيري از تنبلي چشم كودكان 3 تا 6 سال در استان تا پايان سال جاري تمديد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر از تمدید اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان خبر داد و افزود : از اواخر مرداد ماه تاکنون ۱۳ هزار و ۱۶ کودک ۳ تا ۶ سال مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند بنابراین زمان اجرای برنامه با توجه به اپیدمی کرونا و لزوم دسترسی بیشتر خانواده ها تا پایان سال جاری تمدید شد.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان تصریح کرد : در سال جاری با توجه به اوج گیری بیماری کرونا و همزمانی آن با آنفولانزای نیمه دوم سال ، زمان و نحوه اجرای برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی تحت تاثیر قرار گرفت .از جمله اینکه تنها ابزار انجام غربال کودکان در سال جاری با دستگاه است و تعداد پایگاهها در سراسر استان به ۱۵ پایگاه ثابت وسیار کاهش یافته است .
غلامحسین رنجبر افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال با هدف کاهش بروز تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی یعنی کمتر از پنج سال انجام می شود.

به گفته مدیر کل بهزیستی هرمزگان، همکاری والدین و مراجعه به پایگاه های تعیین شده در ادارات بهزیستی شهرستانها ، کمک خواهد کرد تا فرزندانی سالم داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2196

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها