افزونه جلالی را نصب کنید.

کشت پنبه برای نخستین بار در شهرستان جاسک آغاز شد

  • کد خبر : 2216
  • 17 مهر 1399 - 14:34
کشت پنبه برای نخستین بار در شهرستان جاسک آغاز شد
مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: كاشت پنبه نخستين بار در شهرستان جاسک در راستاي كشت جايگزين محصولات كشاورزي پر آب در شرکت سهامی زراعی جگین آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سیاست جهاد کشاورزی بر ترویج کاشت محصولات کم آب به جای محصولاتی که به آب بیشتری نیاز دارند در نظر هست بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی شرکت سهامی زراعی جگین تحت پوشش کشت پنبه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به زمان کشت پنبه در شهرستان جاسک تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی شرکت سهامی زراعی جگین زیر کشت پنبه رفته و پیش بینی می شود این سطح به بیش از ۵۰۰ هکتار افزایش یابد .

اسدپور با بیان اینکه شهرستان جاسک از پتانسیل بسار خوبی جهت کشت محصولات کم آب برخوردارست افزود: با توجه به آب و هوای مناسب و خاک دشت جگین محصولات پنبه، کلزا، کنجد و دانه های روغنی از جمله محصولات کم آب هستند که در شهرستان جاسک به صورت آبیاری تحت فشار برای ترویج آنها برنامه ریزی شده است.

وی به کشت مکانیزه پنبه در مزارع این شرکت اشاره کرد و گفت: کشت این محصول از نیمه اوایل مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها