افزونه جلالی را نصب کنید.
در شرایط تحریم‌های بین المللی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی تحقق یافت:

در صنعت پرورش ماهی در قفس متحول می شود

  • کد خبر : 2251
  • 21 مهر 1399 - 21:40
در صنعت  پرورش ماهی در قفس متحول می شود
مدیر کل شیلات هرمزگان از شروع مونتاژ قفسهای پرورش ماهیان دریایی به دست مهندسان جوان و به همت صیادان هرمزگانی در شرایط تحریم‌های بین المللی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی خبر داد

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در دریا یکی از طرحهای مهم اقتصاد مقاومتی کشور است که تاکنون قفس وتجهیزات مربوطه از خارج از کشور تامین می شده و در سالهای اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه با مشکلاتی در تامین تجهیزات و راه اندازی پروژه های جدید مواجه گردیده بود گفت:  خوشبختانه امروز با پیگیری ،حمایت و تشویق شیلات استان به دست  تیم مهندسان استان که تجربه کافی بر روی قفسهای دریایی خارجی بدست آورده‌اند ، طرح ۵۰۰ تنی در این منطقه از کشور به صورت کامل داخلی در حال راه اندازی است .

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیچ قدرتی نمی تواند مانع از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی گردد مهندسان جوان هرمزگانی با تکیه بر دانش و تخصص بومی موفق به مونتاژ قفس های پرورش ماهیان دریایی در بندر صیادی چیروئیه شدند.

دریایی تصریح کرد: این حرکت مهم و اقتصادی با همت و سرمایه گذاری  یکی از صیادان بندر چیروئیه استان هرمزگان و با استفاده از توان فنی تیم اجرایی کاملا داخلی  با در اختیار داشتن کادر مجرب در حوزه شیلاتی، برای اولین بار تامین تجهیزات قفس به صورت کاملا بومی از داخل کشور انجام شد و درحال حاضر  عملیات مونتاژ و نصب قفس ها در حال انجام است.

مدیر کل شیلات هرمزگان از این پروژه به عنوان فصل جدیدی در صنعت پرورش ماهی در قفس در استان  و جنوب کشور با شرایط خلیج فارس و دریای عمان یاد کرد و گفت: این پروژه به معنای واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی، بومی سازی یک دانش، حرکت در مسیر رونق و جهش تولید، اتکا و خودباوری و همت ایرانی است.

وی افزود: این حرکت علاوه بر اینکه نقطه عطفی برای رفع کامل وابستگی تامین ونصب  سازه های موردنیاز این صنعت از خارج از کشور خواهد بود موجب رونق ،توسعه و آبادانی واشتغال زایی عظیمی با تکیه براقتصاد دریا محور در این منطقه خواهد شد .

دریایی تصریح کرد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس  در بندرصیادی چیروئیه  که به صورت صددرصد داخلی وبومی سازی انجام می پذیرد علاوه بر ممانعت از خروج ارز کشور، نسبت به مشابه خارجی ۵۰ درصد کاهش هزینه به همراه دارد.

مدیر کل شیلات هرمزگان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت خوب ‌منطقه برای توسعه طرحهای پرورش ماهی درقفس دراستان هرمزگان این اتفاق مهم نوید بخش روزهای خوب برای تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن ماهی در دریا برای استان هرمزگان است.

این مقام مسئول تصریح کرد:  این تیم متخصص همچنین با دارا بودن دانش شیلاتی و  تجربه در زمینه تولید ماهیان دریایی (بیوتکنیک تولید) می‌توانند به عنوان مشاور در پروژه های پرورش ماهی درقفس کمک شایانی در افزایش تولید در قفس های دریایی نمایند .

به گفته مدیر کل شیلات هرمزگان، این استان در فاز اول با دارا بودن ۱۴ پهنه دریایی مطالعه شده و ظرفیت بیش از ۱۱۳ هزار تن بزرگترین ومهمترین استان شیلاتی در کشور است که راه اندازی طرحهای واگذار شده در این حوزه شکوفایی عظیمی از جمله تامین پروتئین دریایی  مورد نیاز کشور، اشتغال زایی بیش از ۴هزار نفر، کاهش فشار بر ذخائر طبیعی آبزیان، استفاده حداکثری از دریا بدون هیچ گونه برداشت از منابع آب شیرین، تشویق و گرایش صیادان به این حرفه خواهد شد که نقش بزرگی دراقتصاد جامعه صیادی و بومیان سواحل جنوبی کشور نیز خواهد داشت.

دریایی افزود به زودی در شهرستان سیریک و قشم قفس های جدید مونتاژ و نصب خواهد شد

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها