افزونه جلالی را نصب کنید.

توسعه سواحل مکران آینده خوبی برای استان در پیش دارد

  • کد خبر : 2337
  • 29 مهر 1399 - 0:09
توسعه سواحل مکران آینده خوبی برای استان در پیش دارد
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه امروز یکی از پایه های علوم در دانشگاهها بایستی براساس دریا باشد، گفت: امروز در استان به دانشگاهی به عنوان علوم و فنون دریا نیاز داریم، الحمدالله بخشی از این خلاء توسط پژوهشکده هایی که در سازمان جهادکشاوزی وجود دارد در حال مرتفع شدن می باشد که این اتفاق بسیار خوب است .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در بازدید از پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با همراهی باقرزاده رییس سازمان جهادکشاورزی، حجت الاسلام شرفی مسول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی ، دریایی مدیرکل شیلات، حجت الاسلام خاندل مسول دفترنمایندگی ولی فقیه در شیلات و دکتر مرتضوی رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با محققین این پژوهشکده دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام عبادی زاده در این دیداراظهار کرد: شهرهای ساحلی همچون استان هرمزگان با احتساب جزایر دارای ۲۳۰۰ کیلومتر ساحل دریا بوده ولی تاکنون چه مقدار از این ساحل برای توسعه وآبادانی استان و کشوراستفاده شده است.
به گفته وی، با اقدامات انجام شده مشخص است که سیاستهای پیش رو ، سیاست گریز از ساحل می باشد، در گذشته هم همینطور بوده است.
امام جمعه بندرعباس در ادامه با بیان اینکه، دنیا گریز از مرکز را سیاست پیش روی خود دارد ، اظهار داشت: در سایر کشورها عمران و آبادانی به سمت ساحل می رود.
حجت السلام عبادی زاده خاطرنشان ساخت: امیدواریم توجه به ساحل با توجه به استراتژی های مقام معظم رهبری و توسعه سواحل مکران بتواند آینده خوبی برای این استان در پیش داشته باشد.
وی همچنین خطاب به محققین پژوهشکده ابراز داشت: قطعا آن چیزی که می تواند نظر سیاستمداران را در مسایل مختلف توسعه جلب نماید، پژوهش هایی است که شما محققین انجام می دهید.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه دریا را یک ظرفیت عظیم خدادای دانست و افزود: خداوند این ظرفیت عظیم را در اختیار ما ساحل نشینان قرار داده که فنون مختلفی می توانند از ظرفیت دریا استفاده کرده و دانش را بسمت دریا ببرند.

حجت السلام عبادی زاده تصریح کرد: ما در دانشگاههای استان ساحلی هرمزگان ، رشته های همخوان با دریا نداریم، در رشته حمل و نقل دریا بزرگترین ظرفیت را در استان دارا هستیم، در حوزه مباحث حقوق دریا به عنوان یک رشته تخصصی چه مقدار کار کردیم، در استان هرمزگان رشته های حقوق بایستی همخوان با حوزه نیاز استان یعنی دریا محور باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه امروز یکی از پایه های علوم در دانشگاههای ما بایستی براساس دریا باشد، خاطرنشان ساخت: امروز در استان به دانشگاهی به عنوان علوم و فنون دریا نیاز داریم، الحمدالله بخشی از این خلاء توسط پژوهشکده هایی که در سازمان جهادکشاوزی وجود دارد در حال مرتفع شدن می باشد که این اتفاق میمون است .
گفتنی است؛ حجت الاسلام شرفی مسول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی نیز ضمن خیرمقدم به مسوولین در خصوص اهمیت بخشهای مختلف جهادکشاورزی در توسعه استان مطالبی را بیان داشت.
همچنین دکتر مرتضوی رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ، گزارش کاملی از اهداف و برنامه ها این پژوهشکده را ارائه داد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها