مجید حبیبی در جلسه شورای برنامه ریزی استان به اهداف راه اندازی سامانه همیار(میز خدمت شهرداری های استان هرمزگان) اشاره کرد و گفت: سامانه همیار میز خدمت الکترونیکی شهرداری های هرمزگان است که با هدف ارتقای رضایتمندی شهروندان در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، بهبود و اصلاح روشهای ارائه خدمات به شهروندان و همچنین جلوگیری از ضایع شدن حقوق مراجعان راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: ایجاد بستر و زیرساخت های لازم در راستای جلوگیری از ضایع شدن حقوق شهروندان، بهبود و اصلاح روشهای ارائه خدمات به شهروندان، ارتقای رضایتمندی شهروندان در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم و ایجاد نظام پاسخگو و کارآمد از مهم ترین اهداف راه اندازی میز خدمت الکترونیکی است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان، تصریح کرد: تجمیع خدمات و استقرار میز خدمت به مراجعان این امکان را میدهد تا در کمترین زمان ممکن با ارائه مدارک و مستندات مطالبات و تقاضای خود را با سهولت پیگیری کنند.
حبیبی خاطر نشان کرد:همچنین شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات غیرضروری، اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات در خدمات مختلف سطح کشور را بیشازپیش نشان داده است
وی اطلاع رسانی شفاف درباره هر یک از خدمات ارایه شده در میز خدمت الکترونیکی شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سؤالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، رویه ارایه شکایت و پیگیری و مسئول اصلی ارائه خدمت، امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم های الکترونیکی و بارگذاری و ارسال الکترونیکی مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت خدمت توسط ارباب رجوع را از مزایای راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی برشمرد.
وی تاکید کرد: میز خدمت الکترونیکی این امکان را به شهروندان میدهد تا کلیه استعلامات و انجام فرآیندهای بین دستگاهی مورد نیاز برای ارایه خدمت، قابلیت ارائه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی، ارائه کد رهگیری منحصربه فرد به درخواست خدمت به منظور ردگیری مراحل اجرای فرآیند پردازش درخواست خدمت و بازیابی و رجوع به سوابق اطلاعات خدمت ارایه شده، امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش درخواست خدمت به ارباب رجوع، نظرسنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه کنند.