افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان :

مشکلی در تامین گوشت مرغ وجود ندارد/رشد یک درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ

  • کد خبر : 2542
  • 15 آذر 1399 - 23:44
مشکلی در تامین گوشت مرغ وجود ندارد/رشد یک درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ
رییس سامان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: برنامه ریزی لازم جهت تولید گوشت مرغ موردنیاز ماههای پایانی سال انجام شده و با توجه به تخصیص سهمیه نهاده ها ، نرخ مصوب تنظیم بازار گوشت مرغ در حال پیگیری می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، جلسه ایی پیرامون تولید گوشت مرغ ، مسائل و مشکلات سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی و رعایت نرخ مصوب گوشت مرغ به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور مقام عالی وزارت و مسوولین وزارت جهادکشاورزی ، علی باقرزاده همائی رییس سامان جهادکشاورزی استان هرمزگان ، زارعی سرپرست معاونت بهبود دامی جهادکشاورزی برگزار شد.
رییس سامان جهادکشاورزی استان هرمزگان در این جلسه اظهار کرد: در استان هرمزگان ظرفیت سازی بسیار مناسبی در صنعت مرغ گوشتی استان صورت گرفته و باتوجه به عملکرد واحدهای تولیدی خوشبختانه مشکلی در تامین گوشت مرغ این استان وجود نخواهد داشت.
باقرزاده در خصوص جوجه ریزی ۸ ماهه سالجاری در این استان اظهار کرد: در ۸ ماهه سالجاری ۵/۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی با تولید بیش از ۲۵ هزار تن گوشت مرغ در صنعت مرغداری استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد یک درصدی برخوردار می باشد.

وی کاهش جوجه ریزی نیمه اول مهرماه سالجاری را ناشی از عدم تولید و عرضه جوجه یکروزه توسط کارخانجات جوجه کشی از یک طرف واختلالات به وجود آمده در سیستم بازارگاه نهاده های کشاورزی در خصوص تامین و تخصیص به موقع و متناسب با جوجه ریزی نهاده ها از طرف دیگر را از علل عمده کاهش درصد رشد عملکرد نسبت به سال گذشته بیان کرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ابراز کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲ میلیون قطعه جوجه ازسن یک الی ۴۰ روزه در واحدهای مرغداری استان در حال پرورش بوده که تا ۴۰ روز آینده وارد چرخه کشتار خواهند شد.
باقرزاده ادامه داد: با توجه به جوجه ریزی ۸ ماهه بالغ بر ۴۰ هزارتن ذرت و بیش از ۲۰ هزار تن کنجاله سویا نیاز نهاده ای استان بوده که تا این تاریخ به طور متوسط ۵۶ درصد ذرت و ۵۴ درصد کنجاله سویا تخصیص و توسط مرغداران استان خریداری گردیده است.

باقرزاده با اشاره به اینکه در ۱۰ روز نخست آذرماه سالجاری بیش از ۵۷۱ هزار قطعه در ۲۵ واحد مرغداری این استان جوجه ریزی انجام شده است، افزود:جوجه ریزی نسبت به ۱۰ روز نخست آبان ماه سالجاری رشد ۴۲ درصدی داشته است.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: برنامه ریزی لازم جهت تولید گوشت مرغ موردنیاز ماههای پایانی سال انجام شده و با توجه به تخصیص سهمیه نهاده ها ، نرخ مصوب تنظیم بازار گوشت مرغ در حال پیگیری می باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها