افزونه جلالی را نصب کنید.

جوابیه

  • کد خبر : 2706
  • 12 دی 1399 - 19:37
جوابیه
جوابیه شرکت آب منطقه ای هرمزگان به گزارش مندرج در «چلچله بندر»


روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان طی پیامی به گزارش منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی چلچله بندر و فضای مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان، متن جوابیه به شرح زیر است:
در مقدمه این گزارش به مسدود شدن راه های مواصلاتی بیش از ۱۵ روستا در اثر سیلاب اشاره شده است که شرکت آب منطقه ای هرمزگان هیچگونه سمتی در این موضوع ندارد؛ چرا که سیلاب پس از عبور از مسیر اصلی خود، باعث قطع راه های ارتباطی می شود و برای جلوگیری از این مشکل نیاز به ابنیه های فنی راهداری است و نمی توان مسیر حرکت رودخانه را قطع کرد.

در متن نگارش شده مشخص نیست منظور از مدیریت رودخانه های فصلی چیست؟

در قسمتی از این متن عنوان شده است که: «هنگامی که شاهد سیلاب هستیم همواره فقط می گویند: منتظر چنین سیلابی نبودیم!!! ببخشید پس این همه شرکت مشاور دور و بر خودتان جمع کرده اید که چه؟» پیش بینی بارش و سیلاب بر عهده سازمان هواشناسی است که برخی از مواقع سیلاب جریان یافته در رودخانه ها از میزان پیش بینی سازمان هواشناسی بیشتر است.

در قسمتی از این گزارش بیان شده است که: «متولی ساماندهی و نظارت بر رودخانه ها شرکت آب منطقه ای است،اما اینکه مدت ۵ سال است در یک رودخانه همچنان سیلاب جاری می شود » نشان دهنده عدم شناخت نگارنده از مسائل حوزه آب است چرا که نمی توان از جاری شدن سیلاب در یک رودخانه فصلی جلوگیری کرد.

دکتر هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان، که در این گزارش به عدم پاسخگویی متهم شده است،دارای دیدی مدرن در حوزه رسانه است؛وی همواره پاسخگوی تمام خبرنگاران و منتقدان بوده است؛ به صورتیکه در جلسات رسانه ای و در پایان برخی از نشست های خبری،ساعت ها برای رسیدن به مفهومی خاص و مشخص در مدیریت سیلاب با خبرنگار گفتگو می کند چرا که برای رکن چهارم دموکراسی اهمیت ویژه ای قائل است.

طفره رفتن مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان از پاسخگویی به خبرنگار پایگاه خبری چلچله بندر از اساس کذب است و تنها به قصد تخریب مدیران عنوان شده است.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام امور آب شهرستان رودان هیچ گونه اقدام به لایروبی یا ساماندهی رودخانه، توسط اشخاص حقیقی در شهرستان رودان انجام نشده است؛ اما انجام چنین امری نیز باعث جلوگیری از قطع راه های دسترسی در هنگام بارندگی نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها