افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس فدراسیون ووشو:

تلاشمان پرورش قهرمانان ملی و بین‌المللی در بشاگرد است

  • کد خبر : 2812
  • 21 دی 1399 - 5:34
تلاشمان پرورش قهرمانان ملی و بین‌المللی در بشاگرد است
مجمع سالیانه هیأت ووشو استان هرمزگان با حضور امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات فرمانداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، مجمع سالیانه هیأت ووشو هرمزگان صبح جمعه ۱۹ دی‌ماه جاری با حضور امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران، محمودرضا امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان، حسین اوجاقی نائب‌رئیس فدراسیون ووشو و تمامی اعضای مجمع در سالن اجتماعات فرمانداری بندرعباس برگزار شد.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران در مجمع سالیانه هیأت ووشو هرمزگان عنوان کرد: در این پنج ماهه گذشته که به‌عنوان خادم جوانان این کشور در خدمت عزیزان هستم، تلاش دوستانم را در تمامی استان‌ها شاهد بودم.

وی افزود: فدراسیون ووشو در سال گذشته از نظر ارزیابی وزارت ورزش و جوانان در بین ۵۱ فدراسیون ورزشی رتبه اول را کسب کرد این اتفاق در اکثر استان‌ها هم رخ داد و اگر جزو اولین نبودند حتما در رتبه سوم تا پنجم قرار داشتند که این خود باعث افتخار است و خوشحال هستیم که این چنین مسؤولان و ورزشکارانی در سطح کشور داریم که همگی با تلاش شبانه‌روزی خود به‌دنبال ارتقا و رشد این ووشو هستند.

رئیس فدراسیون ووشو ایران اظهار داشت: یکی از دستورالعمل‌هایی که در شرایط ویژه کرونا در نظر گرفتیم، طرح توسعه همگانی و سلامت‌محور ورزش ووشو است که به لطف خدا قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته شد. طرحی را به نام «سفیر سلامت ووشو» برنامه‌ریزی کردیم که در مرحله اول آن ۱۲۰ مربی در سراسر کشور را تربیت شد و قرار است در این مرحله هر کدام ۱۰ نفر را آموزش بدهند و تا پایان سال از طریق این طرح نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در خانواده ووشو عضو خواهیم داشت و به مجموعه اضافه می‌شوند.

صدیقی ادامه داد: از اواخر تیرماه که در خدمت ووشو هستم تا به امروز نزدیک به ۳۰۰ دوره آموزشی برگزار کردیم و خیلی‌ها شرکت کردند که از نظر ملی و بین‌المللی کار بزرگی بود و فدراسیون جهانی ووشو از این فعالیت تقدیر کرد چراکه اقداماتی که انجام شد در حوزه سلامت بود و مقاله‌های علمی که در این خصوص تولید شده بود در اختیار دوستان قرار داده شد.

وی تصریح کرد: بحمدالله مثل همیشه علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو هرمزگان و تیم‌شان پیشرو این حرکت بودند و طرح حمایت همگانی تای‌چی که دوشنبه و جمعه در شهر بندرعباس اتفاق می‌افتد ماحصل تلاش‌های این دوستان است. از روز اول هم این طرح را دنبال می‌کردیم از تعداد چهار یا پنج نفری که در روز اول شروع کردند امروز نزدیک به ۲۰۰ و ۳۰۰ نفر این حرکت را در ساحل خلیج فارس دنبال می‌کنند.

رئیس فدراسیون ووشو افزود: این ورزش همگانی ووشو (تای‌چی) ورزشی است که قابلیت‌های سلامتی و تحرکی بیشتری را می‌تواند در فرد ایجاد کند. حضور بانوان در تای‌چی و استقبال آنها از این طرح بسیار چشمگیر است و ان‌شاءالله این ورزش را ادامه بدهند که هم برای سلامتی آنها مفید است و هم مشکلات جسمی و روحی را از آنها دور می‌کند و این که گروهی دور هم جمع می‌شوند در هفته تمرین می‌کنند از کودکان چهار ساله گرفته تا بزرگترهایی که شرکت کردند واقعا باعث افتخار و خوشحالی من است که این اتفاق خوب با رویکرد همدلی در ورزش ایجاد شده است. ان‌شاءالله دوستانم در آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر هم پای کار بیایند تا ان‌شاءالله این اتفاق رشد بیشتری پیدا کند.

صدیقی اضافه کرد: فدراسیون هم چندین تفاهم‌نامه در این باره به امضا رسانده است و نگاهش به این حرکت عملیاتی است. از طریق فدراسیون دانش‌آموزی این کار پیگیری می‌شود و ان‌شاءالله مسابقاتی مهر یا آبان‌ماه سال آینده در این خصوص در رشته ووشو برگزار خواهد شد که بیشتر توجه به رشته تای‌چی است.

وی در ادامه عنوان داشت: در هفته گذشته با ۵۶ دانشگاه در کشور مکاتبه داشتیم و صحبت شد که ورزش ووشو و تای‌چی را به برنامه‌شان اضافه کنند. با فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان صحبت شد و دوستان ما در این فدراسیون نزدیک به جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر هستند که فعالیت می‌کنند. بحمدالله با انجمن ام.اس و انجمن دیابت در ارتباط هستیم و تفاهم‌نامه امضا کردیم. ان‌شاءالله که ورزش ووشو را خارج از بازی قهرمانی و در بعد سلامت هم پیگیری کنیم و امیدوارم در تمامی کشور این اتفاق رخ بدهد.

رئیس فدراسیون ووشو به برگزاری پیکارهای قهرمانی کشور ووشو در قشم اشاره داشت و افزود: ان‌شاءالله بتوانیم مسابقات قهرمانی کشور را برای اولین بار در جزیره زیبای قشم با یک شرایط خاص و ویژه برگزار کنیم چراکه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

صدیقی با اشاره به سفر خود به منطقه گافر و پارامون شهرستان بشاگرد تصریح کرد: در بشاگرد محدودیت‌های جدی وجود دارد در واقع این مناطق را محروم نمی‌بینم چراکه این منطقه از ظرفیت‌های بسیار بالایی داراست و آینده‌سازان خوبی دارد. ان‌شاءالله با همکاری ما و اداره کل ورزش و جوانان استان یک نتیجه درخشان رخ دهد و اولین خانه روستایی ووشو را در منطقه ایجاد کنیم چراکه با توجه به فیزیک بدنی و نوع تغذیه و انگیزه‌ای که در بین بچه‌ها وجود دارد می‌توانیم قهرمان‌هایی در سطح بین‌المللی از این منطقه داشته باشیم.

ووشوی هرمزگان در کشور هم ثروتمند است و هم غنی

حسین اوجاقی نائب‌رئیس فدراسیون ووشو در مجمع سالیانه هیأت ووشو هرمزگان گفت: یک نکته‌ای که وجود دارد این است که ما در استان هرمزگان هم غنی هستیم و هم ثروتمند، غنی از بابت اینکه از نظر ارزیابی عملکردها یک سری آیتم‌ها داریم که هرمزگان در آن سرآمد است مثلا امکانات سخت‌افزاری مانند؛ دفتر، تالوفیلد، سکوی ساندا و امکانات بدنسازی داریم که در از بسیاری از استان‌ها این امکانات وجود ندارد و ثروتمند هستید چراکه نیروی انسانی خوب و مستعدی دارید مثلا در تالو سال‌هاست جزو یکی از قطب‌ها هستید و در بخش ساندا هم طی چند سال اخیر ثابت کردید که ظرفیت این را دارید که قهرمان جهانی و ملی را داشته باشید.

وی افزود: رابطه خوبی که بین اداره‌کل ورزش جوانان استان و هیأت ووشو در هرمزگان وجود دارد که در بسیاری از استان‌ها این روابط خیلی خوب نیست و باید قدر خودمان را بدانیم و از این فرصتی که وجود دارد به‌خوبی استفاده کنیم.

نائب‌رئیس فدراسیون ووشو اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که استان هرمزگان در ووشو کشور جزو سه تا چهار استان برتر است و پتانسیل آن را دارد که اول کشور شود.

اوجاقی ادامه داد: یک نکته که ما را تحت تاثیر قرار داد وضعیت سختی بود که در سفرمان به بشاگرد شاهد بودیم که پسر بچه‌ای برای اینکه بتواند امتحان بدهد بالای کوه رفت تا تبلتش آنتن بدهد وقتی در همچین شرایط سختی هموطنانمان را می‌بینیم، قلبا ناراحت می‌شوم چراکه آنها در این شرایط سخت ووشو تمرین می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید قدر این موقعیت‌ها را بدانیم چراکه ما در شرایطی هستیم که همه چیز در حالت مساعد و مناسب است و به همت مسؤولان استان برای هیأت ووشو هرمزگان شرایط و بستر خوبی فراهم است و باید قدر این شرایط را بدانیم و با همدلی همدیگر بتوانیم حرکتی کنیم تا استان در کشور رشد بیشتری داشته باشد و برجسته‌تر شود و خودش را بیش از این نشان دهد.

سرمربی تیم ملی ووشو بزرگسالان کشور گفت: افراد در گذشته بر اساس علاقه وارد ووشو می‌شدند و با علاقه شخصی از دل آنها یک قهرمان به‌وجود می‌آمد ولی اکنون یک تفکر به وجود آمده است و باید خانواده‌ها این ورزش را بپذیرند و خانواده‌‌ها، ووشو را به‌عنوان یک ورزش و یک فعالیت در خانواده خود قبول کنند و از دل آنها تعدادی به‌سمت قهرمانی حرکت کنند چراکه حرکت عظیم و ملی رقم خواهد خورد و این حرکت محدود و گلخانه‌ای نخواهد بود.

اوجاقی در پایان افزود: تنها کشوری که اینگونه عمل می‌کند کشور چین است، شما می‌بینید که قهرمان شنای آنها در دوران کودکی ووشو را به‌عنوان ورزش سلامت تمرین کرده است و سلامت را مد نظر دارد و ما باید ورزش سلامت‌محور و همگانی را بین همه آحاد مردم جا بی‌اندازیم.

توسعه ووشو در بشاگرد قابل تقدیر است

محمودرضا امیاری مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در مجمع سالیانه هیأت ووشو هرمزگان اظهار داست: ووشو رشته هدف ما در اداره کل ورزش و جوانان استان است.

وی ادامه داد: همواره ووشو استان ثابت کرده است که در کشور به‌عنوان یک تیم و استان قدرتمند حضور دارد، کما اینکه در المپیاد استعدادهای برتر کشور نیز به عنوان برترین هیات استان لقب گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: بی‌تردید هیأت ووشو استان از حمایت‌های این اداره کل در خصوص گسترش ورزش همگانی که سبک تای‌چی را شامل می‌شود تا همیشه برخوردار خواهد بود.

امیاری افزود: اقدامات هیأت ووشو هرمزگان در سطح ورزش هرمزگان بی‌نظیر است و ما حمایت‌های خود را از این ورزش ادامه می‌دهیم.

وی عنوان داشت: رمز موفقیت ووشو در هرمزگان، ایجاد همدلی و همکاری دلسوزانه به دور از هر حاشیه‌ای در سطح استان است و توجه این هیأت به توسعه ووشو در سراسر استان خصوصأ در مناطق محروم بشاگرد قابل تقدیر است.

ارتباط عمیقی بین ووشوکاران هرمزگان و شهید سلیمانی وجود دارد

علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو هرمزگان در مجمع سالیانه هیأت ووشو هرمزگان اظهار داشت: پسران و دختران استان هرمزگان، در مسابقات قهرمان کشوری مجازی که از سوی فدراسیون ووشو برگزار شد مدال‌های خوشرنگی را کسب کردند و قطعاً اگر این شرایط ویروس منحوس کرونا نبود موفق‌تر عمل می‌کردیم. ان‌شاءالله در آینده شرایط بهتر بشود و مسابقات در فضای حقیقی برگزار شود، ووشوکاران ما مدال‌های بیشتری را کسب خواهند کرد.

وی به عملکرد هیأت ووشو استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: رونمایی از تابلو خانه ووشو به نام شهید حاج قاسم عزیزمان را داشتی چراکه ما از سال ۹۲ مسابقات سردار سلیمانی را برگزار کردیم و جوانان و نوجوانان ووشوکار هرمزگان ارتباط عمیقی با این شهید راه مقاومت دارند و از همین رو امسال خانه ووشو بندرعباس را به نام سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزین کردیم و این اتفاق با حضور یار دیرینه شهید سلیمانی، دریادار حاج علیرضا تنگسیری عزیز فرمانده نیروی دریایی سپاه اتفاق افتاد.

رئیس هیأت ووشو هرمزگان گفت: دان‌های یک تا چهار که سال گذشته با همکاری فدراسیون انجام شده بود را امسال به ورزشکاران اهدا کردیم و تقریباً همه ورزشکاران ما حائز نمره قبولی شدند و دان‌های مربوطه خودشان را گرفتند.

بهرمن با بیان اینکه روز گذشته ۲۰۰ بسته معیشتی از سوی هیأت ووشو استان و فدراسیون بین ووشوکاران بشاگردی توزیع شد، ادامه داد: امسال بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه را داشتیم و ۵۰۰ بسته معیشتی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان بین خانواده‌های ووشوکاران نیازمند توزیع شد و این اتفاق باز هم ادامه خواهد داشت و مجدد هفته گذشته این رزمایش را برگزار کردیم و حدود ۱۰۰ بسته دیگر بین مربیان و داوران ووشو توزیع شد.

وی عنوان داشت: رقابت‌های همگانی تای‌چی را تحت عنوان جام شهید سلیمانی را در ساحل زیبای خلیج فارس برگزار کردیم. سال‌های گذشته رقابت‌های استانی جام سردار سلیمانی بصورت زنده و مستقیم از سیمای مرکز خلیج فارس برگزار می‌شد و با توجه به اینکه امسال نمی‌توانستیم مسابقات قهرمانی استان را بین ووشوکاران سراسر هرمزگان در سالن برگزار کنیم از ظرفیت همگانی تای‌چی استفاده شد و بین مردم رفتیم و شاهد یک رقابت شاد بین مردان و زنان هرمزگانی بودیم.

رئیس هیأت ووشو هرمزگان افزود: اولین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شنبه گذشته ۱۳ دی‌ماه جاری در خانه ووشو برگزار شد که امیدوارم بتوانیم هر سال دین خود را نسبت به حاج قاسم ادا کنیم.

بهرمن گفت: برگزاری سومین دوره مسابقات ساحلی ساندا، پیکارهای قهرمان کشوری تالو به میزبانی جزیره قشم، استاژ و آزمون دان یک تا چهار(مجازی) و دوره داوری درجه دو و سه ساندا از برنامه‌های هیأت ووشو هرمزگان تا پایان امسال است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها