افزونه جلالی را نصب کنید.
همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر صورت گرفت:

افتتاح فاز نخست مزرعه ۴۰۰ هکتاری پرورش میگو در شور دوم بندرعباس

  • کد خبر : 3173
  • 13 بهمن 1399 - 13:21
افتتاح فاز نخست مزرعه ۴۰۰ هکتاری پرورش میگو در شور دوم بندرعباس
فاز نخست مزرعه 400 هکتاری در شور دوم بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان، فرماندار بندرعباس و جمعی از مسئولین به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،استاندار هرمزگان در آئین افتتاح این پروژه گفت: استان هرمزگان نزدیک به ده هزار هکتار سطح زیر کشت دارد که امید است با پیگیری ها و تلاش های در حال انجام در آینده ایی نزدیک شاهد رسیدن سطح زیر کشت به حدود ۱۸ هزار هکتار باشیم.

دکتر فریدون همتی افزود: با زیر کشت رفتن این میزان از اراضی پرورش میگو، حدود یک سوم از ظرفیت شناسایی شده و مستعد پرورش میگوی استان به زیر کشت می رود.

وی تصریح کرد: اراضی استفاده شده در صنعت آبزی پروری در گذشته بی استفاده بود که خوشبختانه با فعالیت های شیلاتی در حال حاضر موجب رونق اقتصاد، اشتغال زایی و ارز آوری شده اند.

همتی با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه ۴۰۰ هکتاری شرکت پرورش میگو در شور دوم بندرعباس گفت: در این پروژه با بهره گیری از تجربیات و دانش و به کارگیری استخر های نیم هکتاری سعی شده است بهره گیری بیشتری  صورت بگیرد.

استاندار هرمزگان سطح مفید زیر کشت این پروژه را ۲۸۰ هکتار خواند و گفت: این پروژه در فاز نخست بالغ بر۳۰۰میلیارد ریال از سوی سرمایه گذار هزینه شده و تا پایان پروژه میزان سرمایه گذاری در این پروژه به بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال می رسد.

در ادامه دکتر عبدالرسول دریایی ضمن تبریک ایام الله فرخنده دهه فجر به رهبر فرزانه انقلاب، هم استانی های انقلابی و به ویژه جامعه شیلاتی کشور و استان گفت: دهه فجرانقلاب اسلامی  یادآور ایثار، ایستادگی و مبارزه ملت غیور ایران و  فرصتی مناسب برای بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال شیلات هرمزگان ۱۸ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ نفر به بهره برداری میرساند افزود: در همین راستا فاز نخست مزرعه ۴۰۰ هکتاری در شور دوم بندرعباس در نخستین روز دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

دریایی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه گذاری شرکت آبزیان تجارت البرز در قالب ۱۳مزرعه ۳۰ هکتاری و با حدود ۴۰۰ استخر به بهره برداری می رسد گفت: ظرفیت تولید میگوی پرورشی این پروژه بالغ بر هزار و ۴۰۰ تن در هر دوره پرورشی است.

دریایی میزان سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه را بالغ بر ۳۰۰میلیارد ریال خواند و تصریح کرد: این مزرعه برای بالغ بر ۲۰۰نفر  اشتغال مستیم و برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت اشتغال غیر مستقیم  ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: این پروژه علاوه بر ایجاد اشتغال برای  بومیان  منطقه توانسته اراضی لم یزرع و شوره زارهای این منطقه را به اراضی سود آور و حاصل خیز تبدیل کند.

گفتنی است شیلات هرمزگان با کسب عنوان نخست صید و صیادی و آبزی پروری توانسته بالغ بر یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را  به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها