افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر کل شیلات هرمزگان:

افتتاح ۱۸ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر

  • کد خبر : 3160
  • 13 بهمن 1399 - 13:13
افتتاح ۱۸ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر
مدیر کل شیلات هرمزگان از افتتاح 18 پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و 600 میلیارد ریال همزمان با ایام ا... دهه فجر سال جاری خبر داد

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،دکتر عبدالرسول دریایی تقدیم ۱۸ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ نفر در ایام دهه فجر را نشان از پر خیر و برکت بودن این ایام برای مردم و انقلاب اسلامی خواند و گفت: افتتاح پروژه های دهه فجر امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تاکید بر توجه به سلامت مردم در دستور کار شیلات هرمزگان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس فرصتی مناسب برای حرکت در مسیر توسعه به ویژه توسعه دریا محور است گفت: در همین ایام دو پروژه بزرگ پنج هزار و ۵۰۰تنی پرورش ماهی در قفس به ترتیب درقشم و  بندرلنگه افتتاح خواهند شد.

دریایی با بیان اینکه  پروژه پرورش ماهی در قفس پنج هزار تنی  قشم ( شرکت دانش بنیان هیراد کاوه – فاز نخست با ظرفیت هزار و ۲۰۰ تن)  بزرگترین پروژه شیلات هرمزگان در دهه فجر سال جاری است گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است که تمام این میزان از سوی بخش خصوصی و بدون اعتبار دولتی سرمایه گذاری شده و برای بیش از  165 نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۳۳۰ نفر غیر مستقیم  ایجاد می کند.

وی با اشاره به  افتتاح هشت پروژه پرورش میگو  با اعتباری  بالغ بر دوهزار و دویست میلیارد ریال در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، جاسک و میناب با سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: این میزان از پروژه های افتتاحی پروش میگو با زیر کشت بردن بالغ بر هزار و ۴۴۰ هکتار از اراضی برای بیش از هزار و ۴۴۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کنند.

مدیر کل شیلات هرمزگان  افتتاح بازار عمده فروشی ماهی در سیریک(گروک)، احداث جایگاه سوخت کوهستک، تجهیز، ساماندهی و بهسازی بندر صیادی کنگ را از دیگر پروژه های قابل افتتاح شیلات هرمزگان در دهه فجر خواند و اظهار کرد: این پروژه ها با سرمایه گذاری ۷۲۰میلیارد ریالی بخش خصوصی برای بالغ بر ۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

دریایی افتتاح اسکله شناور بندر صیادی گرزه، برق رسانی به مجتمع پرورش میگو دوستکو، ایجاد زیر ساخنت های مجتمع پرورش میگوی کانی قشم، تامین برق مجتمع های پرورش میگو در غرب قشم و ایجاد زیربناهای مجتمع آبزی پروری حسینه را از پروژه های اداره کل شیلات هرمزگان در ایام ا… دهه فجر سال جاری خواند و گفت: حدود ۱۵۰ میلیارد برای این پروژه ها از محل اعتبارات دولتی – استانی هزینه شده است.

وی همچنین از آماده کلنگ زنی بودن یک مرکز تکثیر میگو spf به ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو، هشت پروژه تکثیر و پرورش میگو مجموعاً به ظرفیت تولید ۴۵۰ میلیون قطعه بچه میگو، شش پروژه پرورش ماهی در قفس به ظرفیت تولید ۲۹هزار تن، یک پروژه پرورش میگو متراکم به ظرفیت ۳۰۰تن و یک پروژه پرورش ماهی خاویاری به ظرفیت ۱۰ تن خبر داد.

گفتنی است شیلات هرمزگان با کسب عنوان نخست صید و صیادی و آبزی پروری توانسته بالغ بر یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را  به خود اختصاص دهد./

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها