افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

مشارکت در برنامه های فرهنگی را یک فرصت برای شرکت آبفا می دانیم

  • کد خبر : 3325
  • 27 بهمن 1399 - 11:16
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از مشارکت در فعالیت های فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی به عنوان یک فرصت یاد کرد که برای انجام آن نیازی به تعلل نیست.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، امین قصمی در نشست مسئولان فرهنگی و امور دینی منطقه پنج کشور که با حضور اصلانی جانشین دبیر فرهنگی و امور دینی آب و فاضلاب کشور در بندرعباس برگزار شد، افزود: مسائل دینی، فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که شرکت آب و فاضلاب در قالب شورای فرهنگی و دینی به آن توجه ویژه داشته و با هدف گذاری صورت گرفته به نتایج لازم نیز دست یافته است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای دستیابی به اهداف فرهنگی در قالب سیاست های بالادستی و همچنین پیشنهادهای داخلی عمل می کند، تصریح کرد، سیاست های کلی این برنامه ها در قالب اسناد بالادستی است که وزارتخانه و دولت بر اجرای آن تاکید دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد، برای تنوع بخشی و بومی سازی فعالیت های فرهنگی، از پیشنهادهای همکاران و اعضای شورای فرهنگی بهره می گیریم و برای تحقق آن، منابع مالی را نیز در نظر می گیریم تا به نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

وی به برنامه های ثابت شرکت آب و فاضلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم زیارت عاشورا در ماه های محرم وصفر، توزیع منظم و منسجم بسته های معیشیتی، برپایی سفره های خیریه به نفع دانش آموزان کم بضاعت و زندانیان جرایم غیرعمد و… از جمله این برنامه هاست که به طور ویژه و با صرف هزینه های قابل توجه از سوی همکاران برگزار می شود.

قصمی، برگزاری دورهمی های خانوادگی در طول سال، شرکت در برنامه های ورزش همگانی و… را از دیگر برنامه های آبفا در قالب شورای فرهنگی عنوان کرد که امور مربوط به آن را همکاران عهده دار هستند و بصورت خودجوش برای برگزاری آن برنامه ریزی می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به ظرفیت های هرمزگان در تامین آب مشترکین اشاره کرد و گفت: هرمزگان به دلیل جغرافیای آن دسترسی های متنوعی به منابع آبی دارد که آبفا از این ظرفیت برای تنوع بخشی منابع تامین آب بهره گرفته است.

وی، یکی از این ظرفیت ها را دسترسی به آب های آزاد عنوان کرد و افزود: وجود این ظرفیت باعث شده تا هرمزگان از ظرفیت شیرین سازی آب دریا در کنار سایر منابع متعارف شامل آب های سطحی و زیر سطحی استفاده کند.

در ادامه این جلسه اصلانی جانشین امور فرهنگی آب و فاضلاب کشور نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: وزارت نیرو برای تحقق موضوعات فرهنگی، برنامه های منسجمی تهیه کرده که نتایج بسیار خوبی نیز در پی داشته است.

وی با بیان اینکه تا پیش از شکل گیری شورای فرهنگی عمده کارهای فرهنگی بصورت موازی کاری از سوی واحدهای مختلف برگزار می شد، خاطرنشان کرد، انسجام در برگزاری برنامه ها، پرهیز از هزینه های اضافی و افزایش تاثیرگذاری برنامه ها را از جمله دستاوردهای تشکیل شورای فرهنگی و دینی در زیر مجموعه های وزارت نیرو است.

به گفته اصلانی، کار شورای فرهنگی و دینی محدود به نماز و فعالیت های مذهبی نیست و همه حوزه ها را در بر می گیرد.

در این جلسه همچنین حاج آقا لبخندان مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برنامه های فرهنگی آب و فاضلاب هرمزگان با نگاه ویژه مدیرعامل شرکت محقق شده است.

وی با بیان اینکه بومی سازی فعالیت های فرهنگی کمک شایانی به مجموعه شورای فرهنگی آب و فاضلاب هرمزگان کرده است، گفت: با توجه به حضور کارکنان از جامعه اهل سنت و تشیع در رده های مختلف سازمانی، نیازمند بومی سازی برنامه ها هستیم که با این اقدام شاهد مشارکت بسیار خوبی از سوی همکاران در برنامه های مختلف بوده ایم.

لبخندان، بومی سازی برنامه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با این اقدام هر استان نیازهای خود را با توجه به شرایط حاکم برنامه ریزی می کند و نتیجه موثرتری نیز در پی خواهد داشت.

گفتنی است، شورای فرهنگی منطقه پنج کشور متشکل از استان های هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، شهرهای اهواز، شیراز و مدیریت آبرسانی خلیج فارس است که سیاست گذاری های منطقه ای شورای فرهنگی را بر اساس اسناد بالادستی و با توجه به شرایط منطقه ای انجام می دهند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها