افزونه جلالی را نصب کنید.

اجرای طرح ارتقاء ایمنی تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی دربندرشهید باهنر

  • کد خبر : 3430
  • 03 اسفند 1399 - 23:36
اجرای طرح ارتقاء ایمنی تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی دربندرشهید باهنر
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان گفت: اجرای طرح ارتقاء ایمنی عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی با هدف کاهش ریسک های مرتبط با شناورهای یاد شده برای اولین بار درسطح بنادر کشور از ابتدای آبانماه سالجاری اجرا وتاکنون 70 فروند شناور مورد غربالگری قرارگرفته است .

به گزارشپایگاه خبری چلچله بندر “حمید رضا محمد حسینی تختی” اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصله از کمیته بررسی سوانح و درسهای آموختنی ازحوادث پدید آمده در بنادر کشور اجرای طرح ارتقاء ایمنی درفرآیند عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی مورد توجه همکاران این بندر قرارگرفت.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان  اظهار داشت: این طرح از ابتدای آبانماه با تشکیل کارگروهی متشکل از ادارات مختلف و با هدف ارتقاء سطح ایمنی شناورهای سنتی، ارتقاء سطح ایمنی فعالیت خنکاران، تعاونی لنجداران و بارچینی شناورهای سنتی آغاز شد.

وی ادامه داد: در فرآیند اجرای این طرح کلیه شناورها بر اساس غربالگری در سطوح سه گانه بارنگ بندی سفید، نارنجی و قرمز قرار گرفته ، که هر رنگ مبین  نتیجه امتیازاتی است که شناور در روند ارزیابی ها کسب نموده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه تاکنون ۷۰ شناور مورد غربالگری قرارگرفته که از این میزان ۱۵ شناور نتوانسته امتیاز لازم را بدست آورده  و درسطح قرمز باقی مانده اند تاکید کرد: از تداوم فعالیت های این شناورها و قرارگرفتن در لیست بارگیری و سفر تا رفع نواقص و ارزیابی مجدد ممانعت بعمل خواهد آمد.

به گفته محمد حسینی تختی با اجرای این طرح که سطح ایمنی شناورهای سنتی را به لحاظ ایمنی، سطح دانش خدمه، نوع مدیریت شناور، وضعیت تعمیر و نگهداری، سابقه سانحه و یا شبه سانحه مورد ارزیابی قرار می دهد؛ کاهش  ریسک سوانح مرتبط با فعالیت شناورهای سنتی تا ۷۰ درصد کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها