افزونه جلالی را نصب کنید.
در دیدار مدیر کل شیلات با جامعه صیادی قشم مطرح شد:

تولید همه ادوات صید در هرمزگان بومی سازی شود

  • کد خبر : 3433
  • 03 اسفند 1399 - 23:41
تولید همه ادوات صید در هرمزگان  بومی سازی شود
مدیر کل شیلات هرمزگان با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان قشم با نمایندگان تعاونی های صیادی قشم با رعايت دستورالعمل های بهداشتي دیدار کرد

به گزارشپایگاه خبری چلچله بندر، در این دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از حضور و خدمت به جامعه صیادی  گفت: شیلات هرمزگان با بهره گیری از  مدیران جوان و با انگیزه در کنار پیشکسوتان عرصه صید ، صیادی و دریا  با جدیت ، تلاش و بهره گیری از  دانش در جهت پیگیری و رفع مشکلات جامعه صیادی گام بر می دارد.

دکترعبدالرسول دریایی خام فروشی را یکی از مشکلات و مسائل پیش روی جامعه شیلاتی دانست و گفت: در دنیا هیچ آبزی دور ریز ندارد و کل اجزاء آن ها سود آور و ارز آور است که مانیز باید به آن سمت حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: با استعانت از خداوند متعال  در تلاش هستیم با استفاده از نخبه های شیلات کارگروهی شیلاتی را در جهت پیشرفت و تعالی بیش از پیش در مسیر توسعه های شیلاتی تشکیل دهیم.

مدیر کل شیلات هرمزگان در خصوص موج شکن های مردمی  تصریح کرد: شیلات با استفاده از مهندسین مشاور و مساعدت های معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران طی مکاتبات و جلساتی که با اداره بنادر و دریانوردی داشته است توانسته  مصوبات لازم را حاصل نماید  تا کلیه موج شکن ها بعد از رفع و اصلاح کلیه نواقص موجود به شیلات تحویل نمایند تا حقی از صیادان عزیز ما ضایع نگردد.

وی اظهار داشت : همچنین  مقرر شده  است بعد از تحویل موج شکن های مذکور پس کرانه های آنها نیز جهت احداث تاسیسات پشتیبانی به شیلات تحویل گردد  تا بتوانیم خدمات شایسته و در خوری را به جامعه صیادی ارائه نماییم و  از دولت و مجلس طی جلسات و مکاتبات متعدد در خواست تخصیص اعتبار جهت احداث تاسیسات پشتیبانی بنادر مردمی را نیز کرده ایم.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به محدود بودن ذخایر آبزی در دریا، از صیادان عزیز خواست تا  جهت حفظ و بازسازی ذخایر به بخش آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در دریا با محوریت پرورش گونه های بومی ورود نمایند که در این بخش شیلات با جدیت  و با استفاده از همه ظرفیت های قانونی از صیادانی که به این بخش ورود نمایند حمایت می نماید.

دریایی استفاده از سرمایه گذاران بومی جهت سرمایه گذاری در خصوص تجهیز بنادر و  استفاده از بنادر و موج شکن های مردمی جهت پرورش ماهی در قفس و پشتیبانی از سایت های آنها را از دیگر برنامه ها خواند.

وی در ادامه گفت : درحال حاضر صید پرساین با رسیدن به نهایت ظرفیت خود و افزایش شناورهای غیر مجاز به یکی از معضلات شیلات تبدیل شده است که باید در اسرع وقت نسبت به ساماندهی شناورهای غیر مجاز اقدام گردد  که  این مهم تنها با همکاری شیلات و جامعه صیادی محقق می شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان در رابطه با لایروبی بندرباسعیدو گفت : با پیگیری های شیلات  و تخصیص اعتبار فاز مطالعات آن شروع شده که به امید خدا در سال آینده عملیات اجرایی آن نیز آغاز می گردد.

دریایی همچنین تصریح کرد: باید با استفاده از توان و دانش داخلی و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و اعتماد به جوانان و نخبگان جامعه صیادی به سمت تولید کلیه ادوات صیادی به دست خود قدم برداریم.

مدیر کل شیلات هرمزگان  تصریح کرد: شیلات امیدوار است بنادر صیادی با استفاده از همه ظرفیت ها حتی  ظرفیت های گردشگری دریایی باعث رونق اقتصادی بیش از پیش در منطقه  گردند.

وی با بیان اینکه مشکل بازاریابی محصولات شیلاتی را باید حل کنیم و  باید در توسعه صیادی زنجیره کامل صنایع شیلاتی را داشته باشیم  گفت : امید است با همکاری جامعه صیادی درواقع  صید ، بسته بندی و فروش و صادرات توسط خود جامعه صیادی انجام شود و از خام فروشی محصولات جلوگیری نماییم.

این مقام مسئول افزود: امروزه شیلات با استفاده از ظرفیت هایی که دارد در جهت توسعه فعالیت های شیلاتی قدم بر داشته و در این رابطه  در حال انجام تفاهم نامه با بعضی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا هستیم.

 دریایی پیگیری ثبت سفارش جهت خرید ادوات صید،آمادگی هر نوع همکاری و مساعدت در احداث جایگاه اطفاء حریق ، بررسی افزایش قدرت موتور با کار کارشناسی توسط کمیته مدیریت صید و بررسی توان ذخایر،همکاری شیلات و تعاونی ها جهت کار فرهنگی در خصوص صید غیرمجاز و استفاده از ادوات صید غیرمجاز، استقبال از سرمایه گذاری در بنادر صیادی با اولویت تعاونی های صیادی،بهره برداری از بندر صیادی رمچاه تا پایان دولت و همچنین شروع تجهیز و تکمیل تخلیه صید کووه ای و دولاب، ساماندهی شناورها را از دیگر پیشنهادات، راهکارها و برنامه های مطرح شده در این نشست خواند.

وی در پایان با بیان اینکه مشکلات صیادان همیشه از دغدغه های شیلات است  و تا حد امکان جهت مساعدت به جامعه صیادی قدم بر می داریم گفت: مجموعه شیلات هرمزگان به عنوان خادم جامعه صیادی همیشه به جهت رفع مشکلات آماده هر نوع همکاری لازم است.

لایروبی حوضچه و دهنه ورودی بندرصیادی باسعیدو ، تحویل موج شکنهای ریگو ،مسن ،شیب دراز سوزا به شیلات  ، اتمام عملیات اجرایی مخازن سوخت، رفع مشکلات تخلیه صید در بنادر و موج شکن ها و در خواست صیادان جهت احداث جایگاه سوخت در بندر دوحه متعلق به سازمان منطقه ازاد قشم ، درخواست یخ سازی و انبار در بنادری که فاقد این ساختار ها هستند از جمله مشکلات مطروح از سوی جامعه صیادی در این نشست بود.

گفتنی است مدیر کل شیلات هرمزگان و هیئت همراه در سفر به شهرستان قشم از بنادر صیادی،اسکله ها،ظرفیت های شیلاتی و مراکز تخلیه صید شهرستان  مزارع پرورش ماهی در قفس در حال احداث ، مراکز فراوری و عمل اوری قشم بازدید و مسائل و موارد جامعه شیلاتی را از نزدیک مورد بررسی و دستورات لازم را صادر نمودند

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها