افزونه جلالی را نصب کنید.

توقعات از سیمان هرمزگان درحد توان باشد

  • کد خبر : 3461
  • 04 اسفند 1399 - 19:13
توقعات از سیمان هرمزگان درحد توان باشد
مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان با بیان اینکه خود را متعهد به تأمین بازار هرمزگان می دانیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این مسیر که با حداکثر توان در حال تولید هستیم، توقعات از سیمان هرمزگان در حد توانش باشد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ساختمان آنلاین،  مهدی باشتی اظهار کرد: طی چند ماه گذشته، قطعی گاز و برق بخش صنعتی از جمله کارخانجات سیمان در سراسر کشور به جهت تأمین گاز مصرفی بخش مسکونی و اداری، باعث توقف های مکرر خطوط تولید آنها شده و تولید سیمان در کشور را کاهش داده است.

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی کارخانه سیمان هرمزگان ۶۰۰۰ تن در روز بوده که به دلیل قدمت بیش از ۲۴ سال کارخانه سیمان هرمزگان و فرسودگی و عمر بالای ماشین آلات و تجهیزات و از سوی دیگر عدم امکان استفاده از قطعات یدکی اصلی و مرغوب به دلیل تحریم های ظالمانه غرب، ظرفیت تولید متوسط روزانه شرکت سیمان هرمزگان به حدود ۵۵۰۰ تن در روز کاهش یافته است.

باشتی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد تقاضای سیمان در استان در فصول سرد که فصل ساخت و ساز است حدود ۸۰۰۰ الی ۹۰۰۰ تن در روز است بنابراین، حدود ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ تن در روز تقاضا بیش از عرضه در استان هرمزگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این کمبود در ماه‌ها و سال‌های گذشته توسط کارخانجات سیمان در استان‌های همجوار از جمله کارخانجات سیمان لامرد، داراب، سپهر (قیر و کارزین)، ممتازان کرمان و …. تأمین می شد که در سال جاری به دلایلی این تأمین کسری توسط کارخانجات استانهای مجاور به خوبی انجام نشد و عدم تناسب عرضه و تقاضا باعث ایجاد التهاب در بازار شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تعطیلی برخی از کاخانجات تولید سیمان استان های فارس و کرمان و یزد که کمبود سیمان مورد نیاز استان را تولید می کنند در تلاطم بازار موثر بود، اظهار کرد: از طرفی افزایش بی سابقه کرایه حمل و نقل و رقم سنگین کرایه موجب شد عاملین فروش سیمان چندان خرید سیمان از کارخانجات هموار و فروش آن با نرخ مصوبی که رقمی پایین تر از هزینه تمام شده است، برایشان جذاب نباشد.

مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان با اشاره به اینکه مزیت کارخانه سیمان هرمزگان به کیفیت آن بوده که همواره مورد توجه سایر کشورها بوده و بالاترین کیفیت در صادرات را داراست، خاطرنشان کرد: با مصوبه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان در این مدت صادرات به صفر رسیده و تمامی تمرکز خود را بر روی فروش داخلی گذاشته ایم و از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی کنیم.

وی با بیان اینکه خود را در کنار مردم می بینیم و از سود صادراتی خود گذشته ایم تا بازار استان از تلاطمش کاسته شود، عنوان کرد: برخی شایعات در خصوص دپو سیمان گفته می شود که به هیچ وجه صحیح نبوده و نیست و هرچه تولید می کنیم برای نیاز بازار استان عرضه می کنیم.

باشتی با اشاره به اینکه انتظار داریم مسئولان از سایر کارخانجات سیمانی که صادرات خود را از بندرشهیدرجایی انجام می دهند اما سهمی از سیمان خود را به استان هرمزگان اختصاص نمی دهند، انتظار کمک داشته باشند، اضافه کرد: کارخانه سیمان لامرد در فاصله کمتر از ۲۶۰ کیلومتری پارسیان است و از اسکله این شهرستان برای صادرات بهره می برد اما سیمان این شهرستان باید سیمان هرمزگان در فاصله ۸۰۰ کیلومتری این شهرستان باید تامین کند.

وی عنوان کرد: شرکت سیمان هرمزگان که به دلیل مزیت ویژه نزدیکی به بندر شهید رجایی به عنوان یک شرکت صادرات محور محسوب می شود، از دو ماه قبل به جهت همکاری با مسئولین استان برای تأمین سیمان استان و جلوگیری از کمبود بیشتر در بازار، نسبت به توقف صادرات خود و اختصاص کل ظرفیت تولید خود به بازار استان اقدام کرده و این در حالی است که سایر کارخانجات سیمان هم در استان هرمزگان و هم در استان های مجاور که به طور معمول بخشی از نیاز بازار سیمان استان را تأمین می کردند، نه تنها صادرات خود را کاهش نداده اند، بلکه نسبت به کاهش یا توقف ارسال سیمان داخلی به بازار استان هرمزگان و افزایش صادرات خود نیز اهتمام داشته اند که این مسأله باعث دامن زدن به مسأله کمبود سیمان در استان هرمزگان شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها