افزونه جلالی را نصب کنید.
خدا به داد مردم برسد

هرمزگان دارنده بالاترین نرخ تورم سالیانه

  • کد خبر : 3467
  • 04 اسفند 1399 - 19:18
هرمزگان دارنده بالاترین نرخ تورم سالیانه
استان هرمزگان با ۳۷.۸ درصد بالاترین و مرکزی با ۳۰.۹ درصد کمترین نرخ تورم سالیانه بهمن ۹۹ را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایرنا، مرکز آمار نرخ تورم استان‌های مختلف در بهمن ماه امسال را منتشر کرد که براساس آن،  در بهمن  امسال، عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ۲۹۲.۸ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ٢.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
همچنین نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه (تورم سالیانه) معادل ۳۴.۲ و نرخ تورم ماهانه کشور در بهمن امسال نیز ۲.۵ اعلام شد.
بر اساس این گزارش، ‌ در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور، مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ٣.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­‌های­ خراسان جنوبی و گیلان با ۱.۷ درصد افزایش است.
همچنین درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور،  ۴٨.٢ درصد اعلام شد که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (۵٨.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴٣.۴ درصد) است.
نرخ تورم خانوارهای شهری
البته در بهمن ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ۲۸۹.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
در این ماه، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ٣.۶ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خراسان جنوبی و کرمانشاه با ١.۴ درصد افزایش است.

همچنین درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۴٧.٢ درصد است که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کردستان (۵٧.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴٣.٢ درصد) است.
نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه امسال برای خانوارهای شهری به عدد ٣۴.١ درصد رسید که بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٧.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌های آذربایجان غربی و مازندران (٣٠.۵ درصد) است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3467

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها