افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس پلیس فتا هرمزگان عنوان کرد:

دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی

  • کد خبر : 3528
  • 12 اسفند 1399 - 23:34
دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا هرمزگان از دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مهر، احسان بهمنی اظهار داشت: در پی شکایت شخصی مبنی بر اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی اش در وات ساپ پیگیری موضوع به صورت ویژه دردستور کاراین پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه به علت عدم وفاداری همسرش و دوستی های مجازی او، از طریق اینستاگرام با خانمی به ظاهر تحصیلکرده در حوزه روانشناسی آشنا و پس از مدتی چت و گفتگو پیرامون وضعیت زندگی خود، از طریق واتس آپ عکس های شخصی و فیلم های خصوصی خود را برای او ارسال می کند که سرانجام شخص خود را پسر معرفی و با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه درخواست ۲۵ میلیون تومان پول نقد می کند.

رئیس پلیس فتا استان اظهار داشت: طی تحقیقات فنی و بررسی های انجام شده متهم شناسایی و مأموران این پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

این مسئول انتظامی اذعان کرد: متهم پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات به جرم خود اعتراف که در این رابطه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بهمنی با اشاره به اینکه هرگونه مزاحمت و جعل عنوان در فضای مجازی جرم محسوب می شود و کاربران حتماً قبل از هر فعالیتی در فضای مجازی قانون جرایم رایانه ای را مطالعه کنند اظهار داشت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردمی گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3528

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها