افزونه جلالی را نصب کنید.

ویژه برنامه های سال نو مرکز خلیج فارس

  • کد خبر : 3643
  • 17 اسفند 1399 - 23:23
ویژه برنامه های سال نو مرکز خلیج فارس
رادیو خلیج فارس با ویژه برنامه های : نوبهار – چیری ویری بهار – هفت سین – آفتاب حسن – برآستان جانان – مسابقه اوزال – نغمه ها – نچیل ستاره – عطر نرگس و هرمزگان در 99 به استقبال سال جدیدمی رود.

“نوبهار “:این برنامه در ایام قبل از تحویل سال به مدت ۱۲۰ دقیقه ،  شامل آرم، گفتار مجری همراه با شخصیت نمایشی ، ارتباط با شبکه های رادیویی برای تقویت نکات مشترک نوروزی ، گزارشهای مردمی و ارتباط با کارشناسان بهداشتی ، هواشناسی همچنین توجه به حفاظت از محیط زیست بویژه در نوار ساحلی خلیج فارس از صدای خلیج فارس پخش می شود. این برنامه  با هدف اطلاع رسانی مناسبهای تقویمی و آگاهی بخشی جهت پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در ایام نوروز سعی در ایجاد فضای شاد و بانشاط برای خانواده ها دارد. نوبهار در دو نوبت صبحگاهی و عصرگاهی در ساختار ترکیبی نمایشی تقدیم مخاطبان رادیو خلیج فارس می شود.

چیری ویری بهار “:این برنامه از یکم فروردین تا پایان تعطیلات به مدت ۱۲۰ دقیقه  در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی با اهداف اطلاع رسانی ، آگاهی بخشی  در ساختار ترکیبی نمایشی در ۱۳ قسمت ۱۲۰ دقیقه ای شامل آرم ، گفتار مجری ، گزارش ، نمایش ، ارتباط با شبکه های رادیویی همراه با پخش موسیقی، تلفن و پیامک های مخاطبان که با رویکرد تفریحی سرگرمی سعی دارد ضمن ایجاد فضایی با نشاط ، اطلاعات ضروری را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

“هفت سین “:برنامه اختصاصی ویژه تحویل سال ۱۴۰۰با عنوان “هفت سین”  از رادیو خلیج فارس به مدت ۱۸۰ دقیقه تولید و پخش خواهد شد . هدف از تولید این برنامه  اطلاع رسانی های ضروری همچنین معرفی آداب و رسوم استان در لحظه تحویل سال با حضور مجری و شخصیت طنز برای ایجاد نشاط و شادابی و جذابیت بیشتر شنیداری  و  پخش سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز سال  به منظور بهره گیری از دعای خیر معظم له و اعلام شعار سال  ۱۴۰۰ می باشد.مهمترین بخش های برنامه شامل : آرم، متن بهاری، گزارش، تلفن و پیامک مخاطبان، میان برنامه نمایشی و بسته های صوتی، ارتباط با کارشناسان برنامه، پخش دعای تحویل سال و پخش سخنان رهبر معظم انقلاب.تهیه کنندگی برنامه برعهده امید تنی است.

“آفتاب حُسن “: برنامه موضوع محور با موضوعیت ترویج فضایل و معارف اخلاقی پخش می شود . این ویژه برنامه به مناسبتهای تقویمی اشاره دارد و کارشناس برنامه به موضوعات کارشناسی به بینش و آگاهی مردم و نیز موضوع مهدویت و نکات مذهبی می پردازد.این برنامه به تهیه کنندگی خانم مهدیه احترامی تهیه و تولید می شود.

“برآستان جانان “: برنامه  برای لحظات اذانگاهی ظهر تولید و با موضوع نماز و نماز اول وقت و تشویق به این موضوع تولید و پخش خواهد شد . این برنامه به معرفی مساجد ، اهالی ، نمازگزاران و امام جماعت مسجد می پردازد و سوالات شرعی و احکام نیز در این برنامه توسط کارشناس پاسخ داده می شود .

“مسابقه اوزال”: با هدف افزایش اطلاعات عمومی شرکت کنندگان و مخاطبان و ایجاد فضایی شاد و مفرح به همراه یادآوری فرهنگ هرمزگان  پخش می شود . این مسابقه در چند مرحله و بصورت تلفنی و با دوشرکت برگزار که به سوالات درباره استان هرمزگان و آداب و رسوم پاسخ می دهند صورت می گیرد. این مسابقه در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه ای بصورت ضبطی به تهیه کنندگی عباس ایرانمنش در ایام نوروز از صدای خلیج فارس پخش خواهد شد.

“نغمه ها ” : نغمه ها عنوان برنامه ای است با محوریت معرفی ترانه ها و تصنیف ها و آوازهای مناطق مختلف ایران که در رادیو خلیج فارس تهیه شده است. این برنامه در قالب کلامی پیامی در ۱۳ قسمت ۴۰ دقیقه ای تهیه شده که درایام نوروز هرشب پخش خواهد شد.

“کنچیل ستاره” : کنچیل ستاره عنوان برنامه ای از  صدای خلیج فارس است که در دوبخش تهیه شده بخش اول آن قبل از سال تحویل در ۳ قسمت ۶۰ دذقیقه ای بصورت ضبطی هرشب تقدیم مخاطبان می شود . بخش دوم این برنامه شبانگاهی در طول ایام نوروز هرشب بمدت ۶۰ دقیقه ودر ۱۳ قسمت پخش خواهد شد. این برنامه با هدف ایجاد آرامش وفضایی صمیمی ودرعین حال آموزنده برای مخاطبان شبانگاهی رادیو خلیج فارس تهیه وتولید می شود.

“عطرنرگس” : عطرنرگس دریک قسمت ۹۰دقیقه ای ویژه ولادت حضرت ولی عصر (عج) تهیه شده که در سالروز منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) همزمان بانیمه رادیوخلیج فارس پخش خواهد شد.این برنامه بارویکرد فرآهم آوردن لحظه هایی شاد بمناسبت میلاد امام غایب ازنظر وبیان وظایف منتظران درکنار فراهم کردن فضایی شاد به مناسبت مولود امام زمان (عج)فضایی معنوی را ایجاد می کند.

“هرمزگان در ۹۹” : این ویژه برنامه به تهیه کنندگی  آناهیتا رفیعی تهیه و تولید شده که در ایام نوروز در سه باکس ۱۰ دقیقه ای اخبار و رویدادهای مهم سال ۹۹ هرمزگان را به سمع شنوندگان می رساند.

در ایام توروز ۱۴۰۰ سیمای خلیج فارس با ویژه برنامه های نوروز دیریا – پرپروک و شب های قشم با مخاطبان همراه خواهد بود.

“نوروز دیریا ” ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی محمد عوضپور در ساختار ترکیبی استودیویی در یک قسمت ۱۸۰ دقیقه ای است

این برنامه بصورت زنده از محل اسکله صیادی و با لوکیشن از کنار دریا تهیه و تقدیم مخاطبان می شود.

حضور مهمان شاخص از جمله شاخص فرهنگی و حافظ خوانی – معرفی آداب ورسوم منطقه – بخش آشپزی زنده و پخت شیرینی ها و غذاهای محلی – حضور بازیگر طنز در برنامه – بخش حاج قاسم با هدف زنده نگهداشتن یاد او – یادی از درگذشتگان سال ۹۹ – دیدنیهای استان – گزارش مردمی – حضورکارشناس مذهبی – دعوت از خانواده شهدای سلامت – حضور خوانندگان و نوازندگان ترانه و ارتباط زنده تلویزیونی ازبیمارستان کووید ۱۹ دربرنامه از بخش های متنوع این ویژه برنامه تلویزیونی است.

“پرپروک”  :  پرپروک ویژه برنامه ای برای کودکان و خردسالان هرمزگانی که با رویکردی شاد و ترانه های کودکانه ، لحظات خوشی برای مخاطبان فراهم می کند. این برنامه از اول فروردین تا سیزدهم فروردین ماه سال نو بر روی آنتن می رود .این برنامه ۴۵ دقیقه ای شامل بخش هایی چون : مجری – نمایش – عروسک گارم زنگی – کارتون – موسیقی تصویر – بخش نقاشی کودکان و بخش تصاویر دریافتی از کودکان خواهد بود.

“شب های قشم” : ویژه برنامه شبانگاهی سیمای خلیج فارس است که در ایام نوروز هرشب ساعت ۲۱ بمدت ۶۰ دقیقه بصورت زنده و مستقیم از جزیره زیبای قشم پخش خواهدشد.

این برنامه با موضوع اجتماعی و در نظرگرفتن تعلق خاص مردم هرمزگان به آداب و رسوم اجتماعی و عناصر فرهنگی همچون گویش، موسیقی و نیز در جهت تقویت فرهنگ بومی و آداب و رسوم اجتماعی تولید خواهد شد.

این برنامه بخش های مختلفی دارد. از جمله می توان به بیان سنت های نوروزی مردم استان از زبان کارشناس ، دعوت از چهره های شاخص و مورد علاقه مردم به عنوان مهمان در برنامه (ورزشکاران،کارآفرینان،هنرمندان،نخبگان)، پخش سرودها و نواهای استان،اطلاع رسانی در خصوص اماکن تفریحی و گردشگری استان به ویژه جزیره قشم  اشاره کرد.

تهیه کننده این برنامه آقای سیروس صادقی است . شما می توانید این برنامه را هر شب ساعت ۲۱ از سیما خلیج فارس مشاهده کنید. مدت این برنامه ۶۰ دقیقه است.

حوزه معاونت خبر مرکز در ایام نوروز با تهیه گزارش با محوریت دید و بازدید مجازی در ایام نوروز-تهیه  گزارش با تاکید بر محور رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از سفر در شرایط کرونا – مصاحبه و ارتباط تصویری و تلفنی با مسئولان استانی و در صورت لزوم مسئولان کشوری در بخش های خبری رادیو تلوزیون درباره آخرین ضعیت کرونا ، ترافیک و سفرهای نوروزی و پوشش خبری طرح های  نظارت بر اصناف ،تنظیم بازار و رعایت دستورالعمل های بهداشتی با مخاطبان همراه خواهد بود.

تولید استوری موشن برای تبریک سال جدید به همراه شعار سال -تولید یک مورد موشن گرافیک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر ( روز جوان) – تولید یک مورد موشن گرافیک به مناسبت روز جمهوری اسلامی – تولید یک مورد کلیپ با موضوع روز طبیعت – در صورت مجاز بودن گردشگری تولید ۴ مورد موشن از زیبایی های استان و معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان های مهم استان – ایجاد صفحه ویژه سایت با موضوع عید نوروز و باز تولید برنامه های صدا و سیمای مرکزاز جمله اقدامات معاونت فضای مجازی مرکزخلیج فارس در ایام نوروز است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها