افزونه جلالی را نصب کنید.

۲۴۰ تن پیاز از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد

  • کد خبر : 3684
  • 20 اسفند 1399 - 0:54
۲۴۰ تن پیاز از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد
مدیرعامل اتحادیه خلیج فارس تعاون روستایی هرمزگان از خرید توافقی بیش از 240 تن پیاز از کشاورزان هرمزگانی توسط این اتحادیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، سجاد مهدیانفر در حاشیه بازدید از مراکز رضوان، اظهار کرد: به منظور تنظیم بازار محصولات کشاورزی ۲۴۰ تن پیاز بصورت توافقی توسط شبکه تعاونی‌ها از کشاورزان هرمزگانی خرید شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید و عرضه مازاد بر نیاز بازار، باعث شد تا قیمت این محصول کاهش یابد و کشاورزان برای فروش محصول خود دچار مشکل شوند، تصریح کرد: در پی افزایش برداشت پیاز در هرمزگان و همزمانی آن با برخی استان های دیگر، بازار خرید و فروش این محصول دستخوش کاهش قیمت شده، از اینرو خرید توافقی پیاز به منظور حمایت از پیاز کاران و ایجاد تعادل در بازار توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان آغاز شد و تا مطلوب شدن قیمت این محصول و آغاز خرید تضمینی ادامه داشت.

مهدیانفر خرید توافقی را در بهبود وضعیت اقتصادی بخش کشاورزی موثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

وی افزود: از آغاز طرح خرید توافقی، بیش از ۲۴۰ تُن محصول پیاز از کشاورزان هرمزگانی خریداری و به مراکز استانها ارسال شده است.

مدیرعامل اتحادیه خلیج فارس تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه با آغاز خرید توافقی، قیمت پیاز نسبت به روزهای گذشته مطلوب تر شد، خاطرنشان کرد: در قالب طرح خرید توافقی به ازای هر کیلو پیاز زرد حدود ۱۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری و با هماهنگی اتحادیه مرکزی تعاونیهای روستایی و کشاورزی به عرضه پیاز به کلیه استان‌های کشور اقدام شد.

استان هرمزگان با تولید ۴۰۹ هزار تن محصول پس از جیرفت رتبه دوم تولید پیاز را در کشور دارد.

آغاز خرید تضمینی پیاز در هرمزگان

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید تضمینی پیاز توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان در این استان خبر داد.

سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مراکز خرید پیاز در هشتبندی میناب با بیان اینکه خرید تضمینی پیاز در هرمزگان آغاز شده است، اظهار کرد: به لحاظ حمایت بیشتر دولت از کشاورزان بر اساس اعلام رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، خرید تضمینی پیاز از کشاورزان هرمزگانی نیز از امروز نوزدهم اسفندماه وارد مرحله اجرائی شد. 

وی با اشاره به آغاز طرح خرید تضمینی پیاز در شهرستان های میناب، رودان و بندرعباس بیان کرد: این طرح تا پایان برداشت پیاز در هرمزگان ادامه دارد و پیازهای تحویل گرفته شده با حضور کمیسیون خرید متشکل از نمایندگان تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و صنف کشاورزی در مراکز خرید طبق دستورالعمل تحویل گرفته می شود.

اسدپور با بیان این که پیش بینی می شود امسال ۱۳۰هزار تن پیاز ازکشاورزان هرمزگانی خریداری شود، افزود: نرخ اعلام شده توسط دولت برای خرید هر کیلو پیاز ۵۹۶ تومان اعلام شده است.

وی تصریح کرد: ۸ مرکز خرید واقع در هشتبندی، تیرور، راونگ، جغین، رضوان، سرخون، درتوجان و سرزه خاروک طبق شرایط دستورالعمل اقدام به خرید محصول پیاز کشاورزان می کنند.

وی افزود: پیاز خریداری شده باید مرغوب، سالم و بدون آفت زدگی، خاک، مواد خارجی و عاری از لهیدگی و عدم نیاز به سورت باشد همچنین وزن هر پیاز کمتر از ۴۰ گرم نباشد و در بسته بندی مناسب و سالم تحویل در مراکز از کشاورز خریداری می شود.

اسدپور، تنظیم بازار، پر کردن خلاء محصول در بازار مصرف، افزایش قیمت پیاز و کوتاه کردن دست دلالان از را از عمده اهداف خرید تضمینی پیاز عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها