افزونه جلالی را نصب کنید.

۲ کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی پهلوگیری کردند

  • کد خبر : 3864
  • 24 فروردین 1400 - 21:20
۲ کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی پهلوگیری کردند
معاون امور بندر و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای تامین کالاهای اساسی به ‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، 2 کشتی حامل روغن خوراکی برای تخلیه در اسکله‌های 19 و 21 بندر شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری کردند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ” منصور خرمشکوه “با اعلام این خبر اظهارداشت: با توجه به مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر تخلیه به موقع کالاهای اساسی از بنادر کشور و در راستای سرعت بخشی به تخلیه این کالاهای اساسی، انبارهای مسقف بندر شهید رجایی برای ارایه خدمات در اختیار فعالان بندری و صاحبان کالاهای اساسی قرار گرفته است.

وی همچنین از ورود پنج کشتی دیگر حامل کالاهای اساسی طی روز های آینده در بندر شهید رجایی خبر داد و افزود: این کشتی‌ها حامل ۶۹هزار و ۳۰۰ تن گندم، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج، ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن روغن خوراکی،۶۷هزار و ۵۰۰ تن شکر و همچنین کشتی دیگری حامل ۴۴ هزارتن روغن خوراکی از جمله این شناورها هستند.

معاون امور بندر واقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر چندین کشتی در اسکله‌های بندر شهید رجایی پهلوگیری کرده‌اند که در حال تخلیه کالاهای خود هستند همچنین یک کشتی حامل کود نیز با وزن ۴۲ هزارو ۲۰۰ تن هم اکنون در حال تخلیه می‌باشد.

خرمشکوه بیان اینکه در شرایط اقتصادی جاری یکی از اهداف مهم و اولویت‌های کاری دولت و به خصوص سازمان بنادر و دریانوردی، تامین به موقع و سریع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور می‌باشد، به ماه مبارک رمضان و نیاز ضروری مردم به کالاهای اساسی به ویژه گندم، روغن و برنج اشاره و ابراز امیدواری کرد با ورود این کشتی‌ها و تخلیه به موقع کالاها بخش زیادی از مایحتاج ضروری مردم تخلیه و با ورود به بازارهای داخلی به دست مردم برسد.

شایان ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده و با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با دیگر بنادر دنیا، سهم ۵۰ درصدی از تجارت دریابرد  ایران را برعهده دارد.

موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس این مجتمع بندری را به پایگاه راهبردی و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها