افزونه جلالی را نصب کنید.

نجات جان ۸ صیاد در آبهای جنوب جزیره قشم

  • کد خبر : 3914
  • 31 فروردین 1400 - 3:08
نجات جان ۸ صیاد در آبهای جنوب جزیره قشم
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نجات جان 8سرنشین شناور صیادی توسط نیروی دریایی سپاه در آبهای جنوب جزیره قشم خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان “اسماعیل مکی زاده “در تشریح جزئیات نجات جان ۸ صیاد گفت : حوالی ساعت ۱۶ امروز ۳۰فروردین ماه یک فروند شناور صیادی در دو  مایلی جنوب جزیره قشم ، هنگام بیرون کشیدن تور ماهی گیری دچار آبگرفتگی می شود .

وی افزود: این شناور که مجهز به سیستم مخابراتی بوده  اعلام اضطرار نمود و بلافاصله یک فروند شناور متعلق به نیروی دریایی سپاه که در منطقه حضور داشته پس از دریافت پیام وارد عمل شده وهر۸ نفر صیاد مضطر را که پس از غرق شدن شناورشان گرفتار امواج شده بودند را نجات داده و درسلامت کامل به محل امن منتقل می کند .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان علل این حادثه را بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و مبادرت به صیادی در شرایط نامساعد جوی اعلام کرد وگفت : علیرغم هشدارهای هواشناسی  وتاکید از اجتناب سفر شناورهای کوچک صیادی در آن ساعت از روز ، متاسفانه سرنشینان شناور مذکور با بی توجهی اقدام به صیادی درمنطقه  می نمایند  .

مکی زاده ضمن قدردانی از مشارکت و حضور بموقع نیروی های  ندسا در این عملیات نجات اظهارداشت : در راستای امضای تفاهمنامه همکاری  منعقده فی مابین اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با ارگانهای دریایی استان در جهت تعمیق و گسترش همکاریها در امر جستجو و نجات دریایی خوشبختانه هم افزایی لازم ایجاد و در صورت لزوم مشارکت کلیه ارگانها دریایی استان  را درمواجهه با حوادث احتمالی خواهیم داشت .

وی خاطر نشان کرد : آموزشهای لازم نیز پیرامون مباحث تخصصی ، استاندارد و روز آمد جستجو ونجات درمانورهای که درپهنه آبی استان  با حضور ارگانها دریایی بشکل دوره ای برگزارمی گردد باز آموزی می شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3914

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها