افزونه جلالی را نصب کنید.
شهردار بندرعباس:

منافع اقتصادی و کلان بندرعباس صرف کل کشور می شود

  • کد خبر : 3948
  • 04 اردیبهشت 1400 - 13:24
منافع اقتصادی و کلان بندرعباس صرف کل کشور می شود
شهردار بندرعباس گفت: برخی شعار قطب و پایتخت اقتصادی را برای بندرعباس مطرح می‌کنند، در حالی که منافع عمده و کلان شهر در صنایع برای کل کشور است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در نشست با مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دانشگاه هرمزگان، اظهار کرد: بسیجیان امروز، پرانرژی‌تر از همیشه در حال حرکت در مسیر آرمان‌های امام‌راحل و انقلاب اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی چند مزیت مهم دارد، افزود: سر و کار داشتن این بخش از بسیج با علم نکته حائز اهمیتی است و سوابق نشان می‌دهد که بسیج دانشجویی عملکرد خالصانه‌ای در راستای ارزش‌های نظام دارد.
شهردار بندرعباس با بیان اینکه بسیج دانشجویی اقدامات و برنامه‌های مورد نظر را با انرژی فراوان پیش می‌برد، ادامه داد: برنامه کنونی بسیج دانشجویی در شناسایی نیازها و مشکلات محلات بافت فرسوده شهر بندرعباس قابل تقدیر است.
امینی‌زاده با اعلام آمادگی برای همکاری در انجام حرکت‌های جهادی برای رفع نیازهای محلات، بیان کرد: در حوزه بافت فرسوده شهر بندرعباس اقدامات قابل توجهی طی سالهای اخیر صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به بازگشایی حدود ۳۰ خیابان جدید، احداث حدود ۸۰ پارک محله‌ای، چند فرهنگسرا، حدود ۶۰ زمین ورزشی و غیره اشاره کرد.
این مقام مسئول با تحلیل وضعیت کنونی محلات، تاکید کرد: با وجود همه خدمات زیرساختی، مشکلات عمده محلات همچنان باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۳ درصد شهر بافت فرسوده است، تصریح کرد: برخی شعار قطب و پایتخت اقتصادی را برای بندرعباس مطرح می‌کنند، در حالی که منافع عمده و کلان شهر در صنایع برای کل کشور است.
شهردار بندرعباس گفت: برای آبادانی هرمزگان و بندرعباس خیلی‌ها شعار دادند، ولی حقیقت این است که تنها راهگشای مشکلات، توانمندسازی خانواده‌هاست.
امینی‌زاده با اظهار اینکه تا زمانی که مردم توانمند نشوند، مشکلات حل نمی‌شود، افزود: افزایش کیفیت زندگی مردم، با اشتغال پایدار و درآمد کافی محقق می‌شود، زیرا وقتی خانواده اشتغال و درآمد نداشته باشد، آموزش در حوزه‌های دیگر ثمربخش نخواهد بود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه حوزه اجتماعی یک کلاف سردرگم و پیچیده است، اظهار کرد: طی سالهای اخیر اقدامات زیادی در بندرعباس برای تقویت اقتصاد خرد محلات انجام شده اما باز هم کافی نیست و در حوزه اجتماعی و اشتغال خانوارها باید کار را با جدیت و همگرایی بیشتری پیش ببریم.
وی در عین حال تاکید کرد: به دنبال تحقق این امر، بافت فرسوده کم‌کم احیا می‌شود و شهروندان سهم بیشتری برای آموزش قرار می‌دهند.
علیرضا صالحی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان نیز در این نشست گفت: شهرداری نهادی است که با توجه به وظایفش در محلات، همواره مورد توقع شهروندان و مسئولان است.
وی افزود: بسیج دانشجویی استان قصد دارد در کنار شهرداری بندرعباس پروژه‌ای با موضوع کاهش مشکلات بافت فرسوده شهر اجرا کند.
صالحی ادامه داد: برای تحقق این امر، استخراج نیازهای اولویت‌دار ساکنین این بخش‌ها ضروری است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها